וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמו של הפועל שנרצח בכתה: "אנחנו כמו במטווח"

30.9.2014 / 16:22

בני משפחתו של נתנאל ערמי, הפועל שעל פי החשד נרצח על רקע לאומני בפ"ת, הודו כי לא עודכנו בפרטי החקירה עד היום וקראו לממשלה "לשים קץ לטבח". אלמנתו: "ילדיי יגדלו בלי אבא"

צילום: דוד קורן, עריכה: יותם בן-דוד, קשת סידי

בני משפחתו של נתנאל רואי ערמי, הפועל בן ה-27 שנפל אל מותו מהקומה ה-11 בפתח תקווה, הגיבו אחר הצהריים (שלישי) לחשד לפיו הוא נרצח על רקע לאומני על ידי חבלה בכבלים שעליהם נתלה. "נתנאל בני יקירי נרצח על היותו יהודי", אמרה אמו מרים בבכי במסיבת עיתונאים שכינסה המשפחה בחצר ביתה בבית דגן. היא קראה לממשלה "לשים קץ לטבח שהם עושים לנו. אנחנו כמו במטווח. זה לא ייתכן שבן אדם ייצא לעבודה ולא יחזור".

עוד בוואלה! חדשות:
חשד: ביצעו מעשה סדום בבת 14 בהסעה מבית הספר
אהרונוביץ' רומז על מינוי המפכ"ל: "אביא רוח אחרת"
סקר: 80% מהפלסטינים תומכים בחידוש ירי הרקטות

משפחתו של נתנאל רואי ערמי במסיבת עיתונאים, בית דגן. ניב אהרונסון
בני משפחתו של נתנאל ערמי במסיבת עיתונאים, היום/ניב אהרונסון

אביו של נתנאל, עזריאל, פרץ בבכי ואמר: "האבדה של נתנאל זה קורבן של הציבור, של כלל ישראל. כל יום הם משתלחים בנו, פעם במשאית פעם ברכב. אנחנו מבכים את השריפה ששרף ה', ומקווים שנתנאל הוא הקורבן האחרון. אני רק רוצה שהאמת תצא לאור, אנחנו לא ישנים בגלל המקרה הזה. כולנו צריכים להיות מחוברים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

"אבא שומר עלינו מלמעלה"

מוריה, אלמנתו של נתנאל, סיפרה עליו. "בעלי, יצא לעבודה כמו בכל יום", תיארה. "בעל שדאג לפרנסתנו ולא חזר. בעלי היה אדם אהוב על כולם, לא היו לו אויבים. היה אבא אוהב, דואג, מקלח, בעל מדהים, אי אפשר לבקש בעל כזה, אין אנשים כאלה. הוא היה הבן אדם הכי קרוב ללב שלי ואני לא יודעת איך אצליח להסתדר בלעדיו ואיך הילדים יגדלו בלי אבא. הילד שואל איפה אבא? מה אומרים ליד בן שנתיים? אבא שומר עלינו מהשמיים".

משמאל מרים ומוריה אימו ואלמנתו של נתנאל רואי ערמי במסיבת עיתונאים, בית דגן. ניב אהרונסון
"לא יודעת איך אסתדר בלעדיו". האלמנה מוריה/ניב אהרונסון

עורך הדין של המשפחה טען כי המשטרה לא עדכנה אותם בחשדות לרצח על רקע לאומני עד היום. "לפני כשבועיים נרצח נתנאל ערמי ומאז ועד עתה לא נוצר שום קשר בין גורמי הרווחה אף על פי שנתנאל נרצח על רקע לאומני", הוסיף. "מבחינת המשפחה מה שידענו לפני שבועיים ומה שאנחנו יודעים גם היום זה שנתנאל נרצח בגלל היותו יהודי. המשטרה לא עדכנה אף אחד מבני המשפחה בפרטי החקירה אף על פי שגם המחוקק בחוק נפגעי עבירה היה צריך לעדכן את המשפחה".

נתנאל רואי עראמי. פייסבוק, צילום מסך
"בכל מה שנגע היה מוצלח". נתנאל/צילום מסך, פייסבוק

מוקדם יותר אמרה אמו של נתנאל: "אני לא מאמינה שזה לא חלום, אני במצב נפשי קשה מאוד. אבן נגולה מעל לבי כשגיליתי שנחקר החשד שמדובר ברצח ממניע לאומני כי עד עכשיו ניסו לטייח ולמרוח אותנו, אבל כל התחושות קשות". אביו הוסיף כי בנו תמיד חשש שמישהו יחתוך לו את הכבלים. "הוא תמיד אמר שהערבים מסוכנים", סיפר האב. "זה מגה-פיגוע".

מרים, עוזיאל ודרור ערמי אמו אביו ואחיו של נתנאל רואי ערמי במסיבת עיתונאים בבית דגן. ניב אהרונסון
הוריו ואחיו של ערמי במסיבת העיתונאים/ניב אהרונסון

ההורים מתחו ביקורת חריפה על התנהלות המשטרה סביב מות בנם. "לא הגיע שום גורם מוסמך להודיע לנו איפה עומדת החקירה", טענה האם. "לכלתי הגיעו להודיע על מותו רק ב-20:00 בערב ביום שבו מת. אני גיליתי את זה דרך החדשות". היא סיפרה כי כששמעה בתקשורת על פועל שנפל היא שלחה את אחיו לזירה על מנת לבדוק מה קרה. "ניסיתי ליצור איתו קשר ולא הצלחתי, אז שלחתי את הבן שלי לבדוק אם זה הוא, ואז הוא ראה אותו מוטל על הרצפה כשהחבלים חתוכים".

האם טענה כי המשטרה עשתה את כל המחדלים והכשלים האפשריים. "שעות הוא היה מוטל על הרצפה. מגיע שוטר ומודיע לאשתו על מותו רק אחרי שעות ארוכות כשיש לה ילד על הידיים? מה היה קורה אם הייתה מתעלפת?", תהתה האם. "היא בהריון והיו ילדים בסביבה. איך מגיעים להודיע לאישה בלי עזרה נפשית ובלי סיוע כשהילדים סביבה? איפה הרגישות? איפה הכבוד?"

"קינאו בו מאוד"

עזריאל סיפר על בנו, ואמר כי הוא היה עילוי. "הוא היה מוצלח, מבריק, מוביל בכל מקום. בכל מה שנגע היה מוצלח", סיפר האב. "הבן שלי התחיל כפועל באפריל ולאחר מכן הפך למנהל עבודה. הוא עסק ועבד בשיפוצים בסנפלינג. הוא היה פשוט אלוף, הקבלנים התפעלו מהמיומנויות שלו. קינאו בו מאוד, ואנחנו יודעים שלא מדובר במישהו שהסתכסך איתו, אלא רק על רקע לאומני. האמת צריכה לצאת לאור".

בני משפחתו של ערמי מסרו כי בכוונתם לקיים מחר הפגנה בשל התנהלות המשטרה. הם צפויים לצאת בצעדה מביתם ברחוב יוספטל בבת ים אל תחנת המשטרה בעיר.

הבניין ברחוב שרגא רפאלי, ממנו נפל אל מותו הפועל, ספטמבר 2014. ניב אהרונסון
הבניין שממנו נפל אל מותו/ניב אהרונסון

ב-16 בספטמבר עסק ערמי בעבודות בניין, וביקש לסגור פתחי אוורור של ממ"דים בבניין, פעולה המתבצעת מחוץ למבנה באמצעות פיגומים או סנפלינג. הוא השתלשל מגג הבניין וכשהגיע למכסה האחרון, בקומה ה-11, הוא שלח את חברו למטה לסדר את כלי העבודה ולהתכונן לעזיבת המקום. כשהבחין החבר כי הפועל לא שב לרכב האיסוף, הוא יצא לחפש אותו ומצא אותו מוטל על הקרקע ללא רוח חיים. במשטרה עדיין בודקים אם ערמי אכן נפל כתוצאה ממעשה מכוון, ואם מדובר במעשה ממניע לאומני או פלילי.

(עדכון ראשון: 14:08)

לפניות לכתבת: danayark@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully