וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא צרפת: "למרות האבולה - נמשיך לטוס לגינאה"

פרנסואה הולנד הצהיר בעת ביקור נשיא המדינה המערב אפריקנית כי מובטחת לו "סולידריות מוחלטת" מפריז, בהתמודדות עם המגפה הקשה. "אסור לבודד את המדינות הנגועות"

נשיא צרפת פרנסואה הולנד בוועידת פסגה של האיחוד האירופי בבריסל. 30 באוגוסט 2014. רויטרס
"להשאיר את המדינות הנגועות פתוחות". הולנד/רויטרס

חברת התעופה הלאומית של צרפת "אייר פראנס" ממשיכה להפעיל את טיסותיה לגינאה, הנגועה במגפת האבולה, כסימן ל"סולידריות" הצרפתית עם המדינה המערב אפריקנית - כך אמר אמש (שני) הנשיא פרנסואה הולנד, בעת ביקור של נשיא גינאה אלפא קונדה בפריז.

לדברי הולנד, שדווחו על ידי סוכנות הידיעות הצרפתית, "אסור לבודד את המדינות הנגועות, ויש להשאירן פתוחות". הוא הוסיף כי יש צורך בהגברת הסיוע הבינלאומי לגינאה ולמדינות הנוספות המתמודדות עם התפרצות המחלה הקטלנית, שהביאה עד כה למותם של יותר מ-3,000 בני אדם.

התפרצות האבולה במערב אפריקה - עוד בוואלה! חדשות:
דוגמה אישית: בכירה בליבריה בודדה עצמה מחשש לאבולה
המאבק באבולה: אלפי מנות חיסון יועברו עד 2015
ארה"ב מזהירה: האבולה מהווה סכנה לביטחון העולם

פינוי חולת אבולה במונרוביה, בירת ליבריה, 15 בספטמבר. רויטרס
פינוי חולת אבולה במונרוביה, בירת ליבריה/רויטרס

"לכן, 'אייר פראנס' ממשיכה להפעיל טיסות לקונקארי, בירת גינאה", הבהיר הולנד. עם זאת, החברה השעתה את טיסותיה לסיירה לאון השכנה. חברות תעופה רבות נוספות, בהן "בריטיש איירווייז", השעו את טיסותיהן למדינות מערב אפריקה.

הולנד הצהיר בפני הנשיא קונדה כי מובטחת לגינאה "סולידריות מוחלטת", והוסיף כי ממשלתו הקצתה עד כה 35 מיליון אירו להתמודדות עם המחלה. בזמן הקרוב תוקם מרפאה שלישית במדינה במימון צרפתי לטיפול בחולים, ו-25 אנשי רפואה יישלחו לגינאה.

בשבוע שעבר, הזהיר הארגון למשברים בינלאומיים כי התפשטות מגפת האבולה עלולה להפוך למשבר פוליטי חריף ולגרום לקריסת המדינות שבהן הכה הנגיף בצורה הקשה ביותר. על פי הארגון, המדינות שבהן פשה הנגיף בצורה הנרחבת ביותר - סיירה לאון, ליברה וגינאה - "מתמודדות עתה עם אנרכיה מקיפה ועלולות להתמוטט בסופו של דבר".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

סיירה לאון וליבריה עדיין מתאוששות ממלחמות אזרחים עקובות מדם וגינאה חוותה כמה הפיכות צבאיות במהלך השנים האחרונות ועימותים על רקע אתני.

"תוספת של התמוטטות החברה למגיפה עלולה ליצור אסון שייתכן שיהיה בלתי אפשרי לנהלו", נמסר מהארגון. "על הקהילה הבינלאומית לספק משאבים אנושיים וחומריים לא רק כתגובה מידית לצרכי הרופאה במדינות אלו, אלא גם לפרויקטים ארוכי-טווח שיחזקו את יכולות המשילות ויבנו מחדש את מערכות הבריאות".

עוד נמסר כי "משבר האבולה חשף את חוסר האמון של האזרחים בממשלות שנאלצות להתמודד עם חברות שבריריות. במדינות אלו, מלחמות העבר עלולות להתקלח מחדש יחד עם אי-שביעות רצון מקומית ואזורית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully