וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כן זה כן": תקנות חדשות בקליפורניה נגד אונס

המושל חתם על חוק הקובע כי הסכמה לקיום יחסי מין חייבת להינתן "באופן מודע ורצוני", וכי שתיקה או חוסר התנגדות אינם יכולים להתפרש כהסכמה. "החוק יחנך דור שלם של סטודנטים"

סטודנטים באוניברסיטת סן דייגו צופים בסרטון הדרכה על תקיפה מינית. AP
סטודנטים באוניברסיטת סן דייגו צופים בסרטון הדרכה בנוגע לתקיפה מינית/AP

מושל קליפורניה, ג'רי בראון, חתם אתמול (שני) על החוק שזכה לכינוי "כן זה כן", אשר הפך את קליפורניה למדינה הראשונה בארצות הברית שבה החוק מגדיר כי הסכמה לקיום יחסי מין חייבת להינתן "באופן מודע ורצוני", וששתיקה או חוסר התנגדות אינם יכולים להתפרש כהסכמה.

כמו כן, קובע החוק כי הסכמה לכאורה לקיום יחסי מין שניתנה תחת השפעת אלכוהול או סמים אינה מקובלת וכי אדם מחוסר הכרה או ישן אינו יכול לבטא הסכמה.

במסגרת החוק, המכללות במדינה יאמצו נהלים מסודרים במקרים של חקירת תקיפה מינית. זאת, לאחר שהבית הלבן הכריז כי קיימת "מגפה" של פשעי מין בקמפוסים בארצות הברית, כשחמישית מהסטודנטים והסטודנטיות נופלים קורבן לתקיפה כזו במהלך תקופת לימודיהם.

עוד בוואלה! חדשות:
תושבי קליפורניה בפאניקה: אנס 40 נשים - וישוחרר
”ארצח בלונדיניות מפונקות”: הווידוי של היורה מקליפורניה
צילמה עימות עם מורה שהתעללה בה מינית

קווין דה לאון, סנאטור דמוקרטי בבית הנבחרים בקליפורניה. AP
"לכל סטודנטית וסטודנט מגיעה סביבת למידה בטוחה ובריאה". דה לאון/AP

המחוקקים בקליפורניה אישרו בחודש שעבר את הצעת החוק שהגיש הסנאטור הדמוקרטי קווין דה לאון, המייצג את העיר לוס אנג'לס בבית הנבחרים של המדינה. קורבנות תקיפה מינית, בשיתוף עם ארגוני זכויות נשים, הגישו למושל בראון לפני כשבועיים עצומה הקוראת לו לאשר באופן סופי את החוק.

לדברי דה לאון, החקיקה תוביל לשינוי מהותי באופן שבו מכללות בקליפורניה מונעות תקיפה מינית וחוקרות מקרים כאלה. במקום הסיסמה "לא זה לא", החוק דורש "הסכמה ברורה, מודעת ורצונית להשתתפות בפעילות מינית".

"לכל סטודנטית וסטודנט מגיעה סביבת למידה בטוחה ובריאה", מסר דה לאון, "מדינת קליפורניה לא תאפשר למוסדות החינוך לטאטא מקרי אונס מתחת לשטיח. השיח עבר מלדון בתקיפה מינית לשיח של מניעה, צדק וריפוי".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
מושל קליפורניה ג'רי בראון. AP
"זה מדהים". המושל בראון/AP

המחוקקים קבעו כי הסכמה יכולה להינתן גם באופן שאינו מילולי, כמו הנהון בראש או התקרבות לאדם השני. ארגוני הסיוע לקורבנות תקיפה מינית תמכו בחקיקה, וטענו כי היא תערער את החשיבה לפיה רק אם הקורבנות ניסו להתנגד לתקיפה, הם יכולים להגיש תלונה בגין המקרה.

"זה מדהים", אמרה סוואנה באדאליץ', סטודנטית במכללה האוניברסיטאית של לוס אנג'לס ופעילת זכויות נשים. "זה הולך לחנך דור חדש שלם של סטודנטים, לגבי מהי הסכמה - ומה אינו הסכמה. היעדרותו של 'לא' זה לא 'כן'".

למרות שבהצבעה בסנאט לא נרשמה התנגדות, נציגים רפובליקנים בבית התחתון של בית הנבחרים הביעו התנגדות לחוק, וטענו כי אין זה מתפקידם להגדיר מתי קיימת הסכמה בין שני בני אדם. גורדון פינלי, יועץ של "הקואליציה הלאומית למען הגבר", קרא לבראון לא לחתום על החוק, וטען כי "מסע הצלב של האונס בקמפוסים" יוצא מנקודת הנחה כי החשודים אשמים.

(עדכון ראשון: 21:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully