וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו באובמה מברך בעברית: "שנה טובה ומתוקה"

לרגל ראש השנה איחל נשיא ארה"ב "ברכות חמות ליהודים ברחבי העולם". אובמה אמר כי הוא ימשיך להיאבק באנטישמיות, וביקש שישראל תוסיף לפעול למען הערכים המשותפים לשתי המדינות

צילום: הבית הלבן, עריכה: גדי וינסטוק

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, בירך היום (רביעי) את ישראל ואת היהודים בשנה טובה לרגל החג. "בזמן שיהודים בארצות הברית, בישראל וברחבי העולם מתכוננים לקראת החג, מישל ואני מוסרים את ברכתנו החמה לכם ולבני משפחותיכם ומאחלים שתהיה לכם שנה טובה ומתוקה", אמר אובמה, שהוסיף כי הברית בין ישראל לארצות הברית מחזקת את שני הצדדים.

עוד בוואלה! חדשות:
כך תימנעו מפקקים: מפת עומסי התנועה לערב החג
מהומות בהר הבית: אבנים וזיקוקים נזרקו על שוטרים
איסלאם קיצוני ונגיף קטלני: אתגרי עצרת האו"ם

"חברי הטוב אלי ויזל אמר פעם שאלוהים נתן לבני האדם סוד, והסוד הוא לא איך להתחיל, אלא איך להתחיל שוב", הוסיף אובמה. "הימים האלה הם הזדמנות לחגוג את המתנה הזאת ולהודות על הסוד – הנס של ההתחדשות".

אובמה התייחס בהמשך גם ליום כיפור המתקרב. "בימים הקרובים היהודים יהרהרו בבתי הכנסת ובבתים על השנה שחלפה, שהביאה עמה גם אתגרים. פעמים רבות קיבלנו תזכורת לכך שהעולם עדיין זקוק לתיקון", אמר. "כאן, בבית, אנחנו ממשיכים לעבוד על שיקום הכלכלה שלנו ושיקום החלום האמריקני של הזדמנות לכל. וברחבי העולם, אנו ממשיכים להתעקש על כבודו של כל אדם, ממשיכים לפעול נגד אנטישמיות ומאשרים מחדש את החברויות והקשרים ששומרים עלינו חזקים, כולל הברית הבלתי מעורערת שלנו עם מדינת ישראל".

לסיום ביקש הנשיא האמריקני שישראל תמשיך לפעול למען הערכים המשותפים לשתי המדינות. "בואו וניגש לשנה חדשה זו בביטחון ותקווה חדשים", אמר. "בואו נתחייב לפעול למען הערכים שאנו חולקים, כיחידים וכמדינה. ומעל לכל, בואו נאמץ את הנס הזה שאלוהים נתן – נס ההתחדשות, מפני שזו הזדמנות יוצאת דופן כדי להתחיל שוב במרדף אחר צדק, שגשוג ושלום. מהמשפחה שלי למשפחות שלכם, שנה טובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully