וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערב ראש השנה תשע"ה: בישראל 8,904,373 אזרחים

לקראת השנה החדשה פרסמה רשות האוכלוסין וההגירה נתונים רשמיים על השנה החולפת, שבמהלכה גדלה האוכלוסייה ב-173,811 אזרחים. וגם: מה השמות הנפוצים ביותר לילדי תשע"ד?

צילום: בני ואינר, טל אנגלנדר, שי מכלוף, אלי מנדלבאום; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

ערב שנת תשע"ה, בישראל רשומים 8,904,373 אזרחים – כך עולה מנתונים שפרסמה הבוקר (ראשון) רשות האוכלוסין וההגירה. מדובר בעלייה של 173,811 אזרחים מהשנה שעברה, אז היו 8,730,562 ישראלים. כמו כן, בתשע"ד עלו לישראל 24,801 עולים חדשים.

עוד בוואלה! חדשות:
חיזבאללה: "במלחמה הבאה עם ישראל נשתלט על אצבע הגליל"
תיעוד: היכתה באכזריות אישה שהעירה לה על חנייה
מסיבה לקהילה הגאה בתל אביב נערכה ב"סגנון דאעש"

דגלי ישראל בחגיגות יום העצמאות. AP
עלייה של 173,811 אזרחים מהשנה שעברה/AP

מהנתונים שפורסמו עולה שיוסף ותמר הם השמות הנפוצים ביותר שניתנו לילדי ישראל שנולדו בשנת תשע"ד. יוסף קפץ שלושה מקומות בדירוג מהשנה שעברה ואילו תמר קפצה שני מקומות. בשנה שעברה השם הנפוץ ביותר לתינוקות זכרים היה איתי והשם שרוב ההורים העניקו לבתם היה נועה.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקום השני ברשימת השמות הנפוצים לבנים נמצא דניאל. אחריו, בסדר יורד: אורי, איתי, עומר, אדם, נועם, אריאל, איתן ודוד. את המקום השני ברשימת השמות הנפוצים לבנות קטף השם נועה, שכאמור בשנה שעברה היה בראש הטבלה. אחריה, בסדר יורד: שירה, אדל, טליה, יעל, ליאן, מרים, מאיה ואביגיל. בסך הכול נולדו בשנה החולפת 176,230 תינוקות, 90,646 מתוכם בנים ו-85,584 מתוכם בנות. יצוין כי בשנה זו הושק שירות חדש לרישום שם נולד באמצעות הטלפונים החכמים.

בשנה האחרונה נרשמו נישואיהם של 140,591 ישראלים, מתוכם נישאו בתקופה זו 75,848 ישראלים. מנגד, בשנה זו נרשמו גירושיהם של 32,457 ישראלים, מתוכם התגרשו 23,419 ישראלים.

נתניהו בירך: "זאת הייתה שנה מאתגרת במיוחד"

אתמול פרסם ראש הממשלה בנימין נתניהו ברכה מצולמת לאזרחי ישראל לרגל השנה החדשה. "זאת הייתה שנה מאתגרת במיוחד למדינת ישראל. לצורך כך נדרשתי לכל הניסיון שצברתי בתפקידי כראש ממשלת ישראל, מול אתגרים שלעתים נדמה היה שגם מעצמות לא עומדות בפניהם", פתח ראש הממשלה את ברכתו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מברך את אזרחי ישראל לרגל ראש השנה. יוטיוב, צילום מסך
ראש הממשלה בנימין נתניהו בקטע מהברכה המצולמת/צילום מסך, יוטיוב

בברכה הזכיר נתניהו את ההישגים הביטחוניים של צה"ל ומערכת הביטחון בשנה החולפת והודה לחיילים, וגם לאזרחים על "החוסן והאחדות שהפגנתם". הם התייחס גם להישגים, לדבריו, בתחום הכלכלה והתחבורה. לסיום, שב והדגיש את האיומים הביטחוניים שעדיין ניצבים לפתחה של ישראל. "עדיין יש לפנינו רפורמות נוספות, אבל אני משוכנע שמול כל האתגרים שניצבים בפנינו, גם מול כל הקשיים שנצברים סביבנו - דאעש, חמאס, אל-קאעדה, חיזבאללה וגם איראן שלא זנחה את תכניותיה - אני משוכנע שנמשיך להנהיג את מדינת ישראל באחריות ובנחישות, תוך זיהוי הסכנות החדשות וגם ההזדמנויות החדשות לאפשרות של אופק מדיני חדש.

"איך אומר השיר? 'ישראל צומחת מסביבנו, היא חזקה יותר מכל חסרונותינו'. יחד, בכוחות מאוחדים ומלוכדים, נמשיך את שרשרת הדורות שאבות אבותינו החלו. נמשיך לבנות את המדינה שלנו, נמשיך לשמור ולהגן עליה. שנה טובה, בטוחה ושקטה לכולנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully