וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר חדש חושף: מהי המדינה המאושרת בעולם?

אחד מכל שישה מבוגרים בעולם חש שגשוג בלפחות שלושה מתוך חמשת המדדים שנבדקו במחקר מקיף של מכון "גאלופ". סוריה ואפגניסטן בתחתית הרשימה. ומה יש למחקר לומר על ישראל?

ילדים בתחפושת מלאך במהלך חגיגות יום שישי הטוב בפרבר של פנמה סיטי, אפריל 2012. AP
61% אושר. ילדים בחגיגות "יום שישי הטוב" שלפני פסחא בפרבר של פנמה סיטי/AP

עד כמה אתם מאושרים? מחקר של מכון "גאלופ" שפורסם אתמול (רביעי) קובע כי אחד מכל שישה מבוגרים חש הצלחה בלפחות שלושה מתוך חמישה מדדים להשוואת הרווחה והאושר. עם שליש מהתושבים שמוגדרים "מאושרים", נמצא כי יבשת אמריקה היא האזור המשגשג ביותר, ואילו אפריקה שמדרום למדבר סהרה היא האזור העגום ביותר – עם 9% בלבד מהמבוגרים שחשים הצלחה.

במסגרת המחקר המקיף שנערך בשנת 2013, התקיימו ראיונות עם מאות אלפי אנשים ב-135 מדינות וטריטוריות שונות. המדדים שנבחנו הם "תחושת מטרה", המתייחסת למוטיבציה לעסוק בפעילות יום-יומית וברצון להגשים מטרות, "רווחה חברתית", "רווחה כלכלית", "רווחה קהילתית" ו"רווחה פיזית".

עוד כותרות מהעולם בוואלה! חדשות:
סקוטלנד לקראת היסטוריה? ”הזדמנות של פעם בחיים”
תאילנד: "סכנה לתיירות בביקיני - אלא אם הן מכוערות"
תומכי דאעש תכננו עריפת ראש פומבית באוסטרליה

89 הרוגים בפיגוע בשוק במדינת פקטיקה, אפגניסטן. רויטרס
יחד עם סוריה בתחתית הרשימה. פיגוע במחוז פקטיקה באפגניסטן, לפני כחודשיים/רויטרס

המדינה המשגשגת ביותר היא פנמה, המדורגת ראשונה בעולם בארבעה מתוך חמשת המדדים. 61% מתושבי המדינה חשים הצלחה בלפחות שלושה מדדים – 17% יותר מהמקום השני, קוסטה ריקה השכנה. הגורמים המרכזיים לכך הם הכלכלה היציבה בפנמה, שיעור האבטלה הנמוך והתפתחות המדינה.

המדד היחיד שבו פנמה אינה מובילה הוא "רווחה כלכלית", שם השבדים מובילים עם 72%. מדינות צפון אירופה מובילות במדד זה, עם 64% באוסטריה, 59% בדנמרק ו-56% בהולנד. לאחר פנמה וקוסטה ריקה, מובילות את מדד האושר העולמי דנמרק, אוסטריה, ברזיל, אורוגוואי, אל סלבדור, שבדיה, גואטמלה, וקנדה שסוגרת את העשירייה המובילה.

בבחינה של עשר המדינות המובילות בכל מדד, נמצא כי רק ארבע מדינות שאינן באמריקה או באירופה התברגו לרשימות. בבחריין נמצאו 48% מהמבוגרים שחשים שגשוג ברווחה כלכלית, ובסרי לנקה, איחוד האמירויות הערביות וערב הסעודית 47-50% מהמבוגרים חשים שגשוג ברווחה קהילתית.

מלבד מדינות אפריקה הדרומית, נמצא כי המצב באפגניסטן ובסוריה הוא מהחמורים בעולם. רק אחוז אחד מהמבוגרים בשתי המדינות חשים שגשוג בשלושה מדדים או יותר. המצב הביטחוני הרעוע, וחוסר הוודאות בנוגע לעתיד המדינות תורם רבות למצב הקשה. מנציבות האו"ם לפליטים נמסר כי עד סוף שנת 2013, 6.5 מיליון מתוך 22 מיליון הפליטים הסורים נזקקו לסיוע הומניטרי, ו-4.25 מיליון מהם נותרו ללא קורת גג.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

רבע מהישראלים מאושרים – כפול ממדינות האזור

ישראל מובילה בכל המדדים ביחס למרבית שכנותיה במזרח התיכון ובצפון אפריקה, והנתונים לגביה תואמים את הממוצע במדינות ה-OECD. רק 26% אחוז מהישראלים חשים הצלחה במדד "תחושת מטרה", אולם מדובר בשיעור כפול מזה של מדינות המזרח התיכון.

נמצא כי נשים ישראליות חשות יותר שגשוג מהגברים ברווחה חברתית, וישראלים צעירים מצליחים פחות במדד זה מבני 45 ומעלה. 42% מהמבוגרים במדינה חשים הצלחה כלכלית – יותר מהממוצע במדינות ה-OECD, העומד על 38%. עם זאת, ניתוח הנתונים מעלה פער גדול בקרב הישראלים מבחינה כלכלית, כשרבע מהם הצביעו על כישלון במדד זה.

34% חשים שגשוג במדד הרווחה הקהילתית, ושיעור זה נותר דומה על פני חלוקות דמוגרפיות בישראל. זאת, מול 22% במדינות המזרח התיכון ו-32% במדינות ה-OECD. מחברי הדוח הרעיפו שבחים על "השגשוג שאפשרה ישראל לאזרחיה", אולם הזהירו מפני השיעור הנמוך של רווחה פיזית עליה דיווחו הישראלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully