וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: אזעקות שווא נשמעו ביישובי עוטף עזה

18.9.2014 / 11:51

כמה אזעקות רצופות נשמעו ביישובים הסמוכים לגדר רצועת עזה. תחילה דווח כי נפלה רקטה בשטח ישראל, אולם בהמשך הבהיר צה"ל כי מדובר היה באיכון שווא

צילום: בני ואינר, עריכה: קשת סידי

כמה אזעקות "צבע אדום" רצופות נשמעו הבוקר (חמישי) בשטח המועצה האזורית חוף אשקלון. תחילה דווח כי רקטה התפוצצה בשטח פתוח, אולם בהמשך הבהיר צה"ל כי מדובר היה באיכון שווא, ולא היו נפילות.

הבוקר ביקר שר הביטחון משה יעלון בעוטף עזה, ודיבר בפני מועצת התנועה הקיבוצית במועצה האזורית שער הנגב. "אומר זאת באופן ברור - לא נאפשר עוד ירי הקרוי בטעות טפטופים. נמגר את יכולתם של ארגוני הטרור לפגוע בכם", אמר יעלון לנוכחים. "המבצע הנחית מכה קשה על חמאס, והוא יודע כי לא נהסס להפעיל את עוצמתנו".

"נעשה הכול כדי להשיב אתכם למסלול של יצירה וצמיחה", הוסיף שר הביטחון. "72 החללים הותירו משפחות שכולות וכואבות. ישראל ליוותה בכאב את הנופלים אשר נשארו בביתם. אם זו אינה גבורה, אינני יודע מה כן".

רקטה משוגרת מרצועת עזה לעבר ישראל 23 באוגוסט 2014. רויטרס
לא היה ירי. אזעקות שווא נשמעו בדרום/רויטרס

שלשום התפוצצה רקטה בשטח המועצה האזורית אשכול. זו הייתה הרקטה הראשונה שנורתה לעבר ישראל מעזה, מאז סוף מבצע "צוק איתן". כמו כן, לא נשמעה באזור אזעקת "צבע אדום" טרם השיגור. זמן קצר לאחר מכן חמאס מסר לישראל באמצעות מתווכים כי עצר את משגרי הרקטה שנורתה אמש מרצועת עזה וכי הוא מחויב להפסקת האש.

בראשית השבוע נשמעה אזעקה בכמה יישובים במועצה האזורית חוף אשקלון. בתום בדיקות נמצא כי מדובר בהתרעת שווא ולא באזעקת אמת. גורם צבאי אמר אתמול כי צה"ל בודק את הסיבה שבגינה הופעלה האזעקה. "אחרי כמעט חודש של שקט מוחלט הגיעה אזעקה שבהחלט הייתה מאוד מלחיצה", אמרה תושבת אחד היישובים בהם נשמעה האזעקה. לדבריה, "זה היה ממש מבהיל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully