וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: הרב פינטו שיחד את תנ"צ ברכה בכ-400 אלף שקל

17.9.2014 / 16:25

לאחר שחתם על הסדר טיעון, שבמסגרתו הודה שהציע לקצין המשטרה שוחד בתמורה למידע על חקירה שהתנהלה נגדו, הרב נאשם בכתב אישום מתוקן בעבירות שוחד, הצעת שוחד ושיבוש הליכים

הרב פינטו לחסידיו: "עשו לנו את כל הרע שבעולם". שי מכלוף
יואשם בשוחד במאות אלפי שקלים בתמורה למידע על חקירות נגדו. פינטו/שי מכלוף

לאחר שחתם על הסדר טיעון עם הפרקליטות, כתב אישום מתוקן הוגש היום (רביעי) נגד הרב יאשיהו פינטו. כתב האישום מייחס לו עבירות של מתן שוחד לראש היחידה הארצית לחקירות הונאה המשטרה, תת-ניצב אפרים ברכה, בסכום של כ-400 אלף שקלים, הצעת שוחד נוספת בסכום דומה וכן עבירות של שיבוש מהלכי משפט. כתב האישום המקורי נגד פינטו, שלא הוגש בסופו של דבר, ייחס לפינטו גם עבירות של הדחה בחקירה תוך מתן טובות הנאה, שימוש באמצעים פסולים כלפי גורמים שונים, הטרדת עד, הלבנת הון ועוד.

לקריאה נוספת על פרשת פינטו:
הרב פינטו לחסידיו: "עשו לנו את כל הרע שבעולם"
יומיים לאחר שנעלמה: דבורה פינטו נמצאה בבואנוס איירס
הרב פינטו מדבר: "שוחד? סייעתי ליהודי במצוקה"

על פי כתב האישום המתוקן, ביולי 2011 עלו חשדות פליליים נגד אברהם ישראל, יו"ר עמותת "חזון ישעיה", שעסקה בעזרה לנזקקים ובבעלותה היו נכסים בשווי מיליוני שקלים. מכתב האישום עולה כי ישראל עדכן את פינטו בחשדות נגדו וביקש את סיועו, וזמן קצר לאחר מכן הוא העברי לידי פינטו את ניהול פעילות העמותה. במהלך תקופה זו, התמנו בהנחיית פינטו כמהר ממקורביו לתפקידי מפתח בעמותה, ולרב עצמו ולרעייתו הועברו 1.2 מיליון דולר מכספי העמותה בארצות הברית, והופקדו בחשבון הבנק של רעייתו, דבורה. לאחר מכן, כך לפי כתב האישום, העבירו פינטו ורעייתו חלק מהכסף למוטבים שונים ובחלקו השתמשו לצרכים אישיים, ובהם תשלומים עבור טיסות, בתי מלון, תשלומים למטפלות ילדיהם, מתנות לבני משפחתם ושכר טרחה לעורכי דין.

הסדר טיעון לרב פינטו, הפרקליטות תבקש שנת מאסר

ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה תנ"צ אפרים ברכה.. יואב ארי דודקביץ', ישראל היום, ספק 500
ב-2007 החל להגיע לאירועים של הרב, ובשנים לאחר מכן התהדק ביניהם הקשר. ברכה/ספק 500, יואב ארי דודקביץ', ישראל היום

בתחילת 2012 פתחה המשטרה בחקירה סמויה בנוגע לפעילות פלילית לכאורה בעמותה. מכתב האישום עולה כי לפינטו נודע על החקירה זמן קצר לאחר תחילתה, ובשל חששו מההשלכות הוא החליט לשבש את החקירה – הוא הנחה את ישראל שלא לשוב לארץ, הפעיל לחצים שונים על חברי העמותה שמסרו עדות במסגרת החקירה. בין היתר, נטען כי מקורבי פינטו הזהירו אותם כי ייעשה נגדם שימוש בדין רודף (הריגה במטרה למנוע מאדם לפגוע באחר).

במרץ 2012 העריך פינטו שהמשטרה מתכננת לפתוח בחקירה גלויה ולעצור חשודים בפרשה, ובהם ישראל ועובד נוסף בעמותה, דוד סימנטוב. בשלב זה, על פי כתב האישום, הוא החליט להעניק לסימנטוב 150 אלף שקלי כדי שזה לא ישתף פעולה עם חוקרי המשטרה. סימנטוב אכן נעצר, ובמהלך חקירותיו הוא סירב להשיב למרבית שאלות החוקרים.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

לחש באוזנו של ברכה: "200 אלף דולר"

בנוגע לאישום בדבר מתן שוחד לתת-ניצב ברכה בהיותו ראש חטיבת החקירות במשטרה, בכתב האישום תואר כי ב-2007 החל ברכה להגיע לאירועים שקיים פינטו, ובשנים שלאחר מכן התהדק ביניהם הקשר. עוד נטען כי בתקופת החקירה נגד עמותת "חזון ישעיה", כשידע שיזומן לחקירה באזהרה, הגיע הרב לביקור בביתו של ברכה וביקש להעניק שי – תפילין, וציין שהיו בשימושו האישי. ברכה, בהיותו קצין משטרה, התעקש לשלם על השי תשלום מלא, ואף קיבל על כך קבלה. שבועיים לאחר שפינטו ורעייתו נחקרו באזהרה, על פי כתב האישום, הוא פגש את ברכה בסוויטה במלון הילטון בתל אביב, ושאל אותו אם צפויים להגיש נגדו כתב אישום. באותה שיחה הוא אף הציע לברכה מתנה בסך 200 אלף דולר.

ברכה, מצדו, סירב לקבל את הכסף והדגיש כי אסור לו לקבל טובות הנאה. כשחזר ברכה מחופשתו, הוא דיווח למפקדו על ההצעה של פינטו, ובעקבות זאת החליט ראש אגף החקירות והמודיעין לפתוח בחקירה נגד פינטו ורעייתו בחשד להצעת שוחד. מאותו רגע פעל ברכה בהתאם להנחיות שקיבל.

בספטמבר 2012 נפגש פינטו פעם נוספת עם ברכה בסוויטה בתל אביב, וניסה לדלות ממנו מידע חסוי בנוגע לחקירה בפרשת "חזון ישעיה". בין היתר, על פי כתב האישום, הוא ניסה להשיג מברכה מידע על אודות התרשמות חוקרי המשטרה ממנו בעקבות חקירתו בפרשה, מצב החקירה, פעולות החקירה ושיתוף הפעולה של רשויות החקירה בישראל עם הרשויות בארצות הברית. לפי כתב האישום, בסיום השיחה לחש פינטו באזניו של ברכה את הסכום: "200 אלף דולר".

כתב אישום יוגש נגד פינטו באשמת מתן שוחד. טל אנגלנדר
הרב פינטו עם חסידיו/טל אנגלנדר

בספטמבר 2012 נפגשה רעייתו של ברכה למלון ונפגשה עם רעייתו של פינטו. בפגישתם אמרה לה פינטו כי הם חבים לבעלה את חייהם, כי הוא מלווה אותם בתקופה קשה וכי הרב סומך רק עליו. בסיום השיחה אמרה רעייתו של פינטו כי היא רוצה לתת לאשתו של ברכה דבר מה עבורה. בשלב זה, כך נטען, היא נטלה מעטפה ובה מאה אלף פרנקים שווייצריים במזומן, המקבלים לכ-422,500 שקלים, מסרה את המעטפה לברכה ואמרה לה כי הרב אמר לה שלאחר חג הסוכות ברצונו להעניק לברכה סכום כסף נוסף.

לאחר סוכות חזרו פינטו ורעייתו לישראל, ובשלב זה הוחלט לחקור את השניים באזהרה בגין המעשים האמורים והם זומנו לחקירה כבר באותו היום. מיד לאחר מכן, הם התקשרו לברכה בניסיון לברר עמו את הרקע לזימונם, וזמן קצר לאחר מכן התייצבו לחקירה.

במסגרת ההסכם שנחתם הבוקר עם הרב, המיוצג על ידי עורכי הדין משה מזור, רועי בלכר ואייל רוזובסקי, נקבע כי הרב יודה ויורשע בכל עובדות כתב האישום. כמו כן, במסגרת ההסכם ישמש הרב פינטו עד מדינה נגד מפקד יחידת להב 433 לשעבר ניצב מנשה ארביב, שעל פי החשד קיבל מחסידיו של פינטו טובות הנאה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרב. התחייב לשתף פעולה בחקירה נגד הניצב. פינטו ומנשה ארביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

פינטו התחייב לשתף פעולה באופן מלא בחקירה נגד ניצב ארביב והסכים כי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) והפרקליטות יעשו כל שימוש שימצאו לנכון בחומרי החקירה שהועברו אליהם מטעמו. בנוגע לעונש הוסכם כי המדינה תדרוש להטיל על הרב שנת מאסר בפועל, ומאסר על תנאי, קנס כספי בסכום נכבד וחילוט כל הכספים שנתפסו.

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully