וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך איבד בכיר חמאס את שתי רגליו בבונקר בעזה?

11.9.2014 / 17:50

עימאד אל-עלמי עמד לצאת לקהיר במהלך המבצע כדי להשתתף בשיחות ההסדרה עם ישראל. אולם, מקורות בעזה מספרים כי שתי רגליו נקטעו לאחר שהמעלית בבונקר בו שהה קרסה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המעלית נפלה והתרסקה בפיר שבבונקר. אל-עלמי/מערכת וואלה!, צילום מסך

עימאד אל-עלמי נחשב לאחד מראשי חמאס. במשך שנים רבות הוא התגורר בבירות ערביות ומוסלמיות, נע בין דמשק, טהראן ומקומות נוספים. בשנים האחרונות הוא עבר להתגורר ברצועת עזה, ומשמש מעין חוליה המקשרת בין הזרוע הצבאית לבין זו המדינית. במהלך המלחמה בעזה אמור היה אל-עלמי לצאת לקהיר, בירת מצרים, כדי להצטרף למשלחת הארגון שניהלה שם שיחות על הפסקת האש עם ישראל.

אולם, מתברר שתאונה לא פשוטה שעבר אל-עלמי בדרכו לשיחות גרמה לו להתאשפז בבית החולים עם שברים בשתי רגליו. בשל חומרת הפציעה, רגליו נקטעו. מקורות בעזה מספרים שאל-עלמי עמד לצאת מאחד הבונקרים שבלב העיר עזה. לדבריהם, היציאה מהבונקר הזה נעשית באמצעות מעלית קטנה. אולם, המעלית נפלה והתרסקה בפיר שנחפר עבורה ושתי רגליו של אל-עלמי התרסקו. את מקומו במשלחת מילא חליל אל-חייא.

עוד בוואלה! חדשות:
דנינו לשטיין: "היית עומד לדין משמעתי לולא פרשת"
חשד: מטפלת חרדית אנסה נערה בת 15 בירושלים
דיווח: ג'בהת א-נוסרה שחרר את חיילי האו"ם מפיג'י

בתוך כך, מקורות פלסטיניים בכירים מדווחים שמצבו של ראש הזרוע הצבאית של חמאס, מוחמד דף, אינו ברור. להערכתם, דף נפצע באורח קשה בתקיפה של צה"ל על בית בשכונת שייח רדואן בעזה בחודש שעבר. לדבריהם, מרוואן עיסא ממשיך למלא את תפקידו של דף בארגון. עוד הוסיפו אותם מקורות, כי בחמאס עדיין לא מינו מחליפים למאג'ד אבו שימאלה ולראאד אל-עטאר, שניים מבכירי הארגון שחוסלו בתקיפה על בית ברפיח במהלך מבצע "צוק איתן". הם ציינו כי מי שממלא תפקיד משמעותי לאחרונה בפעילות של הזרוע הצבאית הוא איימן נופל, שהיה עצור בעבר בכלא המצרי עד המהפכה בינואר 2011, ואז נמלט לסיני ומשם לרצועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully