וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד המורדים הנאבקים בדאעש נרצח בפיגוע התאבדות

רויטרס

10.9.2014 / 12:31

חסן עבוד, מנהיג ארגון "אחראר א-שאם" הנאבק ב"מדינה האיסלאמית", נהרג אתמול לצד עשרות מאנשיו. לאחרונה הוא אמר כי אנשי דאעש הם "כמו אנשי אסד עם זקן"

חסאן עבוד, מפקד ארגון המורדים הסורי אחראר א-שאם. יוטיוב, צילום מסך
תצלום ארכיון של חסן עבוד, מפקד "אחראר א-שאם"./צילום מסך, יוטיוב

מפקדו של אחד מארגוני המורדים הקיצוניים והגדולים ביותר בסוריה נהרג בפיגוע התאבדות, שבו מצאו את מותם עוד רבים מאנשיו. חסן עבוד, מפקד "אחראר א-שאם", נהרג אתמול (שלישי) בפיצוץ במחוז אידליב שבצפון-מערב סוריה. החשד המיידי נופל על יריביו המרים – אנשי "המדינה האיסלאמית", שאותם תיאר בתחילת הקיץ כ"מייצגים הגרועים ביותר של האיסלאם".

עבוד נקבר בלילה. האשם א-שייח, המכונה אבו ג'אבר, מונה למפקד החדש של הארגון. דובר "אחראר א-שאם" אמר כי נסיבות הפיצוץ נחקרות. כלי תקשורת מקומיים דיווחו כי מחבל התפוצץ בישיבה חשאית של הארגון, שכונסה בכפר ראם חמדאן. לדבריו, לפחות 12 מאנשי הארגון נהרגו, אך לפי דיווחים נוספים מספר המתים עומד על 40 לפחות.

מותו של עבוד מעניק יתרון גדול ל"מדינה האיסלאמית", המנסה להרחיב את אחיזתו בסוריה. הדבר גם עשוי להקשות על ממשל אובמה, במאמציו לגבש קואליציה בינלאומית כדי להיאבק בארגון הסוני. בין היתר, אובמה צפוי לקרוא לקונגרס לאשר תקציב של חצי מיליארד דולר כדי לחמש את המורדים הנאבקים בארגון הקיצוני.

חגיגות בעיר טבקה עם כיבוש שדה התעופה הסמוך על ידי דאעש, סוריה. רויטרס
אנשי "המדינה האיסלאמית" בעיר רקה, בתחילת החודש/רויטרס

"אחראר א-שאם" הוא חלק מ"החזית האיסלאמית", ברית המאגדת שבעה ארגונים קיצוניים שנוצרה בסוריה בסוף השנה שעברה. הברית שואפת להדיח את הנשיא בשאר אסד ולהנהיג בסוריה את חוק השריעה. בחודש פברואר, "אחראר א-שאם" טען כי ארגון "המדינה האיסלאמית" (לשעבר דאעש) הרג שבעה מאנשיו.

בחודש יוני התראיין חסן עבוד לרשת בי-בי-סי, ואמר כי "המדינה האיסלאמית" הם "המייצגים הגרועים" ביותר של האיסלאם. הוא כינה אותם "כופרים" ואמר כי "מדובר בגירסה מזוקנת של ה"שביחה" (המיליציות של אסד).

בראיון, אמר המפקד המנוח כי אנשיו "ילחמו רק בסוריה ולעולם לא ישבעו אמונים לאחר" (כלומר למנהיג דאעש, אבו-בכר אל-בגדאדי, המגדיר את עצמו כח'ליף). עם זאת, אנשי "המדינה האיסלאמית" אינם מתאפיינים בפיגועי התאבדות, ולכן מוקדם לדעת אם הם אכן אחראים לרצח מפקד הארגון היריב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully