וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוע המשטרה משנה את צבעי הניידות בתדירות גבוהה?

בשבוע שעבר הציגה המשטרה 50 ניידות חדשות. אלא שמתברר שבארבע השנים האחרונות השתנתה חזות הניידות לא פחות משש פעמים - אחת ל-8 חודשים בממוצע. "זה מבלבל את הציבור וזה עולה כסף"

ניידות משטרה. משטרת ישראל, עיבוד תמונה
זה הכרחי? אבולוציית ניידות המשטרה, משמאל למעלה ובכיוון השעון/עיבוד תמונה, משטרת ישראל

הצבע השתנה, הטעם לא ברור: משטרת ישראל החליפה בארבע השנים האחרונות את חזותן של הניידות שש פעמים. הטעם לכך לא ברור, אך גורמים במשטרה מודים כי השינויים התכופים מעוררים בלבול בציבור ומבטיחים שבתוך שלוש שנים כל הניידות יהיו זהות.

עוד בוואלה! חדשות:
ניסוי "מוצלח חלקית" במערכת ההגנה מפני טילים "חץ 2"
כך מקשה המדינה על נכים שמחליפים כיסא גלגלים
בעקבות המהומות: תחנת משטרה חדשה במזרח ירושלים

בשבוע שעבר הציגו אנשי המשטרה בגאווה 50 ניידות משטרה חדשות, שישרתו בעיקר את המתנדבים במשטרה. אולם, מתברר כי בארבע השנים האחרונות, הדבר מתרחש אחת לשמונה חודשים בממוצע.

"זה מבלבל, וזה עולה כסף"

ההליך לשינוי הצבע של ניידת משטרה איננו פשוט ובמשטרה מעניקים לו חשיבות מיוחדת בשמירה על כושר ההרתעה של הציבור. בין השאר, על מנת לשנות את צבען של הניידות, נדרשת התערבות של ועדה מיוחדת שבוחרת את צבען של הניידות, סוג הלוגו שיתנוסס על הניידת ועוד.

"זה מבלבל את הציבור", מסר גורם במשטרה המתמצא בנושא. "אי אפשר לשנות כל פעם את החשיבה. מדובר בדיונים מיוחדים שצריך לבצע לפני שמשנים את הצבע של הניידת, וזה גם עולה כסף, כחלק מן המכרז לחברה שמבצעת את הצביעה".

יוחנן דנינו בכנס המכון למדיניות נגד טרור בבינתחומי. ספטמבר 2014. כפיר בולוטין,
במשטרה מבטיחים שבתוך 3 שנים כל הניידות יהיו זהות. דנינו/כפיר בולוטין

בארבע השנים האחרונות הופיעו בכבישי ישראל ניידות משטרה עם צבע כחול כהה וניידות שמשלבות כחול כהה עם גוונים של צהוב. בהמשך שונה גם הלוגו, כאשר הסמל של המשטרה נחרט על פס כחול-תכלת. בשנה שעברה, השיקו במשטרה ניידת חדשה של "שברולט" שעוטרה בצבע תכלת. הרציונל היה לדמות את הניידת לכלי רכב אמריקני שיגביר את ההרתעה בכבישי ישראל.

הניידות החדשות שהוצגו בשבוע שעבר כללו צבע חדש לחלוטין: להפתעת הנוכחים, המילה "משטרה" נכתבה בצבע שחור-צהוב על פס בצבע כחול כהה. גם הפעם מדובר בשינוי סגנון מוחלט. כעת, בפעילות המשטרה משתתפים במקביל יותר משישה סוגים שונים צבעי ניידות.

מהמשטרה נמסר בתגובה: "לאור כניסת ניידות חדשות למשטרת ישראל לפני כשנתיים, הוחלט על ידי פיקוד המשטרה לדגם את ניידות המשטרה בדגש על שילוט ייחודי ואחיד שמטרתו בולטות ונוכחות בצבעים אחידים, במדבקות זוהרות ביום ובלילה ועמידות בתנאי מזג אויר משתנים. המדבקות מוחלפות בניידות המשטרה באופן מדורג עם הורדתן משימוש ועם כניסת ניידות חדשות, תהליך שיימשך כשלוש שנים ובסיומו, כל הניידות ידוגמו בצורה אחידה".

לפניות לכתב: Aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully