וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג הכת המשיחית ששידלה לזנות: דמות מוכרת מקריית ארבע

7.9.2014 / 15:03

שיטת הפעולה של הכת: אחת הפעילות איתרה נשים שביקשו להתקרב לדת ולקחה אותן לשיעורי תורה. המנהיג הכריזמטי שבה אותן בקסמיו ושכנע אותן לקיים יחסי מין "כדי לקרב את הגאולה"

מערכת וואלה!

היום (ראשון) נעצרו שמונה חשודים בפרשת ניצול חמורה במסגרת כת משיחית. בין העצורים מי שחשוד כמנהיג הכת, תושב קריית ארבע כבן 60 ודמות מוכרת וססגונית שנעשו עליה כתבות בעבר. מחקירת המשטרה עולה כי המנהיג הפעיל את קסמו על נשים שביקשו להתקרב ליהדות ולימד אותן את תורתו של רבי נחמן מברסלב. הוא הסביר להן שכדי לקרב את הגאולה יש להתחיל "במקומות הנמוכים ביותר", ולכן עליהן לקיים יחסי מין עם גויים.

עוד ידיעות משפט ופלילים:
אישום ברצח בר ציון: "המשיך להלום בה בעודה שרועה"
חשד לחיסול בצפון: שני גברים נורו למוות מרכב חולף
בן הנרצחת התפרץ: "איך אבי שוחרר לאחר שאיים עליה?"

בין אלה שסייעו לחשיפת הפרשה מנהל ארגון להב"ה (למניעת התבוללות בארץ הקודש) בנצי גופשטיין ורעייתו ענת גופשטיין, תושבי קריית ארבע. ענת, ששוחחה עם חלק מהקורבנות ומסרה מידע בנושא למשטרה, סיפרה לוואלה! חדשות על שיטתו של מנהיג הכת. "הוא הפעיל את הכריזמה שלו על הנשים ופעל כדי לנצל אותן לצרכיו. הכול היה מותר והכול היה כשר לצורך מיצוי רצונותיו, וככה הוא ניצל נשים טובות לעשות את רצונו", אמרה גופשטיין. "לא מדובר בנשים קשות יום או עם בעיות, אלא בנשים תמימות שהוא פשוט ניצל למימוש שאיפותיו".

גופשטיין סיפרה כיצד הגיעה אחת הנשים שנוצלו לאורך שנים לכת, שבמסגרתה שודלו הנשים לזנות. "היא הייתה חברה שלהם זמן רב והפכה מקורבת אליהם מאוד. הגיוס הראשוני היה לפני כשבע שנים בכותל. הם דיברו ביניהם והחליטו להכניס אותה לעסק. היא לא הבינה במה מדובר בהתחלה והסבירו לה. הם אמרו לה שזה התיקון שלה וזה לטובתה", הסבירה גופשטיין. "הם הוסיפו כי עדיף שהיא תעשה את זה כשהם לידה ולא לבדה. נדרש לה זמן לעכל איפה היא נמצאת, וככה במשך שנים, אחת לכמה שבועות היו קוראים לה ושולחים אותה בהשפעת אלכוהול לקיים יחסי מין עם גברים שאיתרו תמורת כסף".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האיש החשוד שהנהיג את הכת/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי גופשטיין, מדובר בבנות חכמות מאוד ועצמאיות כלכלית לכאורה, שנפלו ברשתו של מנהיג הכת ופרנסו אותו. "לפי מה שהבחורה סיפרה לי, ההשפעה שלו הייתה גדולה מאוד. הן הגיעו בשביל ללמוד אצלו תורה, נסחפו אחריו ולא קיבלו מהמעשים האלו כלום", אמרה.

לפני כשנתיים הצליחה אחת הנשים להתנתק מהכת, ולדברי גופשטיין, היא סובלת מלא מעט קשיים. "היא מבולבלת, לא קל לה. היא התלבטה מאוד אם ללכת למשטרה, והייתי צריכה לחזק אותה ולא להישמע לרבנים שאמרו לה לא ללכת למשטרה כי זה לשון הרע ורכילות", סיפרה. "אחת הנשים אף איימה לפגוע בה והיא כל הזמן חששה שמישהי מהנשים או הילדים שנמצאים בכת ייפגעו. היה לה קשה מאוד להוציא ולחשוף את מה שהלך שם. היא מרגישה רגשות אשם ובושה. לוקח הרבה זמן לעכל את זה, וגם היום שהיא כבר שנתיים בחוץ עדיין היא מתקשה לדבר על זה". היא עוד סיפרה כי בין הנשים השונות שצורפו לכת היה מידור מאוד גדול, והן לא ידעו זו על קיומה של זו זמן רב.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אילוסטרציות הטרדות מיניות. ShutterStock
בנות לכאורה חכמות ועצמאיות שנפלו ברשת של מנהיג הכת/ShutterStock

היחידה המרכזית של משטרת מחוז ש"י חשפה את הכת בתום חקירה סמויה שנמשכה כארבעה חודשים. על פי החשד, פעילותם של אנשי הכת החלה בחברון ובהמשך התרחבה והם איתרו קורבנות בירושלים ובאומן שבאוקראינה, שם נמצא קברו של רבי נחמן ברסלב. חברי הכת עשו שטיפת מוח לארבע נשים לפחות מרחבי הארץ ושכנעו אותן כי גאולת עם ישראל תתאפשר באמצעות "ניצוצות" – משכב עם גויים. בהמשך, כך מעריכים, השתמשו החשודים בסמים ובאלכוהול כדי "להחזיר בתשובה" את הנשים וגרמו להם לבצע אקטים מיניים בהשפעת החומרים, בעיקר עם פלסטינים ועם עובדים זרים. על פי ההערכה, הפעילות נמשכה לאורך שנים ויש נשים נוספות שנפלו קורבן לניצול.

נוסף על מנהיג הכת, נעצרו הבוקר רעייתו בת ה-40, גבר בן 47 מאשקלון ואישה בת 39 מירושלים בחשד שהפעילו את הכת ושידלו את הנשים לזנות. תפקידה של אחת הנשים היה, על פי החשד, לאתר נשים המבקשות להתקרב ליהדות ולשכנע אותן לבוא ולשמוע את תורת הכת. העצור מאשקלון פעל לשכנע את הנשים וללמד אותן. ארבעה נוספים - מאשקלון, אילת, בית שמש ותקוע - חשודים כי היו אחראים לאתר גברים שישכבו עם הנשים. אחד מהם הוא אסיר שמרצה עונש מאסר בימים אלה, בגין עבירות אחרות. החשודים יובאו אחר הצהריים לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בירושלים.

מנהלת המרכז לנפגעי כתות בישראל, רחל ליכטנשטיין, אמרה כי מדובר במקרה חריג וחדש באופיו. "שיטות גיוס הנשים אמנם מוכרות וידועות בקרב כתות, אבל זה יוצא דופן שהכת מסרסרת באותן הנשים לזנות", אמרה ליכטנשטיין.

מנכ"ל להב"ה, בנצי גופשטיין, בדיון על צווי הרחקה מחתונתם של מחמוד מנסור ומורל מלכה, בבית משפט השלום בראשון לציון, אוגוסט 2014. דרור עינב
סייע לחשיפת הפרשה. בנצי גופשטיין/דרור עינב

ממועצת קריית ארבע-חברון נמסר בתגובה לפרשה כי מדובר במשפחה המוכרת לגורמי הרווחה ברשות המקומית, אך הרשויות לא זוכות ממנה לשיתוף פעולה. "לפני יותר מחצי שנה הגיעו לגורמי הרווחה שמועות בדבר חשד לעבירות מסוימות. עם הישמע השמועות פנו גורמי הרווחה בבדיקת הנושא מול בני הזוג, והם מצדם הכחישו זאת באופן גורף", מסרו במועצה. "למרות זאת פנתה מחלקת הרווחה למשטרת ישראל והעבירה את הטיפול בנושא לפתחה".

ראש המועצה, מלאכי לוינגר, הוסיף: "אנו שמחים על העבודה המסורה של מחלקת הרווחה ומשטרת ישראל בניסיון לשמר ולהמשיך את איכות החיים בעירנו. אם החשדות יתבררו כנכונים, אז אני קורא לרשויות החוק למצות את הדין, כי אנו כחברה מתוקנת לא נסבול עבירות מסוג אלה או דומות להן".

לפניות לכתב: sben72@walla.com

עוד במהדורה:

האם מבצע "צוק איתן" גרם לירידה בתאונות המתרחשות מדי קיץ? פעוט ונער טבעו בסוף השבוע האחרון - ויואב רפאל שפיגלמן, פעוט בן שנתיים מת לאחר שנשכח ברכב סגור. נתוני מד"א מצביעים על כך שבמהלך מבצע "צוק איתן" היתה ירידה דרסטית במספר "אסונות הקיץ" כמו תאונות, טביעות, מקרי האלימות והמקרים בהם נשכחו ילדים ברכבי ההורים, מנתוני ארגון בטרם עולה כי בקיץ 2013 נהרגו חמישה ילדים לאחר שננעלו ברכב לעומת שני מקרים בלבד בקיץ הנוכחי. מדוע מתרחשת ירידה במספר מקרי האלימות בעתות חרדה?

מי אמר לוזר? הדרך כבר נסללה לגרנד סלאם 18 בקריירה, אבל אז רוג'ר פדרר הובס על ידי מארין צ'יליץ' בחצי גמר אליפות ארצות הברית הפתוחה, אחרי שמארי ודג'וקוביץ' כבר הודחו. האם זו הייתה ההזדמנות האחרונה של והוא כבר צריך פשוט לפרוש? האם סרינה וויליאמס תשווה הלילה את שיאן של מרטינה נברטילובה וכריס אוורט? ולא תאמינו מי גנבה את ההצגה בטניס הנשים.

סערה קולינרית: אלן דוקאס, השף הצרפתי בעל שלושה כוכבי מישלן ואולי אחד השפים הגדולים בעולם החליט להיפרד מכבד האווז והאנטריקוט ולהתמסר (בערך) למטבח על טהרת הירקות והדגים. דוקאס מצטרף לשפים ישראלים שהעדיפו נבטים על פני פילה עסיסי כמו ננה שרייר, אבי ביטון ועומר מילר, שצמצמו את השימוש במוצרים מן החי. האם הטרנד הצמחוני הוא תרגיל יחצני או שעולם הקולינריה מפתח מצפון?

התחזית: הלילה מעונן חלקית, מחר ללא שינוי בטמפרטורות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully