וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

220 אלף שקל מעזה: כך תוכנן ובוצע רצח שלושת הנערים

4.9.2014 / 11:00

כחודשיים לאחר מעצרו, מותרים לפרסום פרטים מחקירתו של חוסאם אל-קוואסמה, שפיקד מרחוק על החטיפה והרצח. מהחקירה עלה כי הוא גייס כסף מאחיו, פעיל חמאס החי ברצועה, למימון הפיגוע

צילום: רויטרס, עומר מירון, לואיי אבו הייראל; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

לפני כחודש הותר לפרסום כי כוחות מיחידת ימ"מ בשיתוף שירות הביטחון הכללי עצרו ב-11 ביולי את חוסאם אל-קוואסמה, תושב חברון בן 40, אשר בשטח שבבעלותו התגלו גופותיהם של שלושת הנערים גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח. הוא התכוון להימלט לירדן עם דרכון מזויף, אך בתום מבצע מודיעיני מורכב, הוא אותר ונעצר במקום מסתור במחנה הפליטים שועפאט שבמזרח ירושלים. היום (חמישי), עם הגשת כתב האישום נגדו, מותרים לפרסום פרטים מתוך חקירתו המגוללים את סיפור החטיפה והרצח של הנערים.

לפי הודאתו בפני אנשי השב"כ, חוסאם אל-קוואסמה פיקד מרחוק על החטיפה. הוא גייס בסיועו של אחיו מחמוד, פעיל חמאס היושב ברצועת עזה, סכום על סך 220 אלף שקלים לצורך ביצוע הפיגוע. בכסף זה, שהגיע במעטפות מזומנים מהרצועה, נרכש כלי הרכב מסוג "יונדאי" ששימש את החוטפים בפועל, מרואן אל-קוואסמה, בן 30, ועאמר אבו עיישה, בן 32. כמו כן, הכסף שימש לרכישת שני רובים ושני אקדחים מידי פעיל חמאס מחברון עדנאן מחמד עזאת זרו, והם הועברו למרואן אל-קוואסמה טרם ביצוע הפיגוע.

רצח הנערים || סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
בגוש עציון חזרו ללמוד בלי גיל-עד ונפתלי: "לא קל"
גלעד לנערים הוקם במקום החטיפה: "זיכרון למאבק"
משעל: לרוב אנחנו לא מתכוונים לפגוע באזרחים

חוסאם חסן קואסמה, אשר באדמות שבבעלותו, נתגלו גופותיהם של שלושת הנערים. משטרת ישראל / שב"כ, עיבוד תמונה
חוסאם אל-קוואסמה, על רקע הזירה שבה נמצאו גופות שלושת הנערים באזור חלחול שמצפון לחברון/עיבוד תמונה, משטרת ישראל / שב"כ

עוד עלה בחקירתו של חוסאם אל-קוואסמה, פעיל חמאס ותיק שהיה כלוא בישראל בין השנים 2002-1995, כי לאחר רצח הנערים שלושת הנערים ושריפת כלי הרכב ששימש לחטיפתם מתחנת ההסעה בגוש עציון, הגיע מרואן אל-קוואסמה אל חוסאם והודה בפניו: "הסתבכנו: במקום אחד, חטפנו והרגנו שלושה". השניים נסעו יחד עם שלוש הגופות לחלקת אדמה באזור חלחול שמצפון לחברון, שאותה רכש חוסאם כמה חודשים קודם לכן, וקברו אותן שם. לאחר מכן סייע חוסאם למרואן אל- קוואסמה ולאבו עיישה, שבעת העברת הגופות נשאר בעיר חברון, להסתתר.

שני החוטפים הסתתרו תחילה בבור באדמה במרחב חברון. בשלב מסוים הגיע אל-קוואסמה לפגוש אותם והם סיפרו שנשברו מהישיבה במקום זה. אל-קוואסמה סייע להם פעם נוספת והסתיר אותם במסגד סמוך. זמן מה לאחר מכן הם נמלטו למקום לא ידוע. כוחות הביטחון עדיין מחפשים אחר השניים. "אנחנו מחכים שהם יעשו טעות", אמר גורם ביטחוני בכיר. "אנחנו לוקחים בחשבון את האפשרות שהם ינסו לברוח לירדן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
החשודים בחטיפה: פעילי חמאס שהיו כלואים בישראל. רויטרס
מצוד נרחב אחר השניים. קוואסמה ואבו עיישה/רויטרס

בחקירתו של חוסאם עלו שמותיהם של שני מעורבים נוספים בהוצאתו של הפיגוע אל הפועל. השניים, האחים ערפאת אברהים מחמד אל-קוואסמה, תושב חברון כבן 50, ואחמד אברהים מחמד אל-קוואסמה, כבן 64 גם הוא מחברון, נעצרו והודו בסיוע לחוטפים. ערפאת הודה כי הסכים לסייע בהסתרת החוטפים, וכי לאחר ביצוע הפיגוע הסתירם באדמות שבבעלותו. אחמד הודה גם הוא במעורבות בהסתרת השניים. עם תום החקירה הועברו תיקיהם של הנחקרים לפרקליטות הצבאית ביהודה ושומרון לצורך גיבוש כתב אישום בעניינם.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully