וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת פליסיאן: "חנקישייב מעורב ברצח בבר-נוער"

3.9.2014 / 18:22

אחרי שהמדינה ביטלה את ההסכם עמו בשל סדקים בראיות שמסר, הצהיר זאור חנקישייב בבית המשפט כי הוא עומד מאחורי מעשיו ו"פעל בהנחיית המדינה". אחיו של חגי פליסיאן: "הוא יודע מי רצח"

צילום: יותם רונן, עריכה: יאיר דניאל

עד המדינה לשעבר בפרשת הבר-נוער, זאור חנקישייב, הגיע היום (רביעי) לדיון בבית המשפט המחוזי בתל אביב, במסגרתו היה עליו לתת מענה לכתב האישום שהוגש נגדו בגין בידוי ראיות, שיבוש הליכי משפט וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. חנקישייב, אשר היה עד מדינה בפרשה עד לחודש מרץ האחרון, כפר בכל האישומים נגדו במהלך הדיון.

ההסכם עם חנקישייב בוטל חמישה ימים לאחר שהחשוד המרכזי ברצח שאירע באוגוסט 2009, חגי פליסיאן, שוחרר לביתו עם שינוי התשתית הראייתית נגדו, בעקבות הסדקים שנתגלו בעדותו של חנקישייב. האחרון טען באמצעות עורך הדין חי הבר, כי מעולם לא מסר מידע כוזב. לדבריו, כל שמסר היה לפי מיטב ידיעתו ופעולותיו נעשו כתוצאה מדרבון מצד המשטרה או מלחץ שהפעילה עליו. עו"ד הבר טען כי עד המדינה לשעבר פעל בהנחיית המדינה ועל פי הוראותיה.

הרצח בבר-נוער - סיקור מיוחד:
חגי פליסיאן בבית: "המשטרה טעתה. קורה שטועים"
עד המדינה בתיק הבר-נוער ערער על מעצרו
דנינו על פרשת הבר-נוער: "לא נעמיד לדין חף מפשע"

זוהר חנקישייב בבית המשפט במחוזי תל אביב, מענה לכתב אישום בפרשת הבר נוער. ספטמבר 2014. ראובן קסטרו
"פעל תחת דרבון המשטרה". חנקישייב בבית המשפט, היום/ראובן קסטרו

לדיון הגיעו גם יעקב ובני פליסיאן, אחיו של חגי פליסיאן. בצאתם מהדיון, אמרו בשיחה עם וואלה! חדשות כי לדעתם חנקישייב מעורב בפרשה בצורה כזו או אחרת. "הוא מעורב ברצח. הוא יודע מי רצח בבר-נוער, וזו לא משפחת פליסיאן", אמר יעקב. "הוא נקם. הוא הלך למשטרה והרס לנו את המשפחה ואת השם של המשפחה". הוא הוסיף כי כשהם רואים את חנקישייב מול כתב האישום שהוגש נגדו, הם חשים הקלה. "נעשה צדק. לא רצו שנוציא אותו, אבל גרמנו לצדק לצאת. הרוצחים מהבר-נוער מסתובבים חופשי והם לא ממשפחת פליסיאן וזה מה שצריכים לדעת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
חגי ובני פליסיאן בבית המשפט המחוזי בתל אביב, מענה לכתב אישום של זוהר חנקישייב בפרשת הבר נוער. ספטמבר 2014. ראובן קסטרו
"הרוצחים מהבר-נוער מסתובבים חופשי והם לא ממשפחת פליסיאן". האחים פליסיאן בדיון, היום/ראובן קסטרו

"הכל התהפך עליו, כל האמת שלנו התגלתה בסופו של דבר", אמר בני פליסיאן. לפי עדותו של חנקישייב, חגי ביצע את הרצח כיוון שרצה לנקום בשאול גנון אשר אנס כביכול את אחיו הקטן, בני. בני סיפר כי עבורו, לראות את חנקישייב בית כתלי בית המשפט כשהוא עצמו חופשי, זו "מערבולת רגשות". לדבריו, "יש שמחה, אבל אי אפשר לשכוח מה הוא עשה לנו לפני שנה, איזה גיהנום עברנו בגללו".

לדבריו של עו"ד הבר, חנקישייב לא הופתע לראות את בני משפחת פליסיאן בדיון. "הוא ציפה שזה מה שיהיה. כנראה זה חלק מהעניין, הדברים לא מתנהלים בבתי המשפט אלא מנסים ליצור כאן איזשהו לחץ, או רעש ציבורי, או תחושת פחד כלפיו. בכל אופן הוא מתרכז בעניינו".

זוהר חנקישייב בבית המשפט במחוזי תל אביב, מענה לכתב אישום בפרשת הבר נוער. ספטמבר 2014. ראובן קסטרו
"להפיל עליו את הכל זה דבר פסול". חנקישייב מובא לדיון, היום/ראובן קסטרו

חנקישייב טען בדיון כי במהלך הפעלתו על ידי המשטרה במטרה לחשוף את החשודים ברצח בבר-נוער, שום ערוץ תקשורת עם פליסיאן לא נסתר מעיני היחידה החוקרת, בין אם השניים שוחחו בעל פה ובין אם באמצעות מסרונים. כמו כן, הוא הכחיש את טענות המשטרה שלפיהן הוא נתן הוראה לפליסיאן לשלוח את המסרון שהפליל אותו.

עו"ד הבר הוסיף בשיחה עם וואלה! חדשות כי הראיות שהביא חנקישייב לתיק, לא עמדו בפני עצמן על מנת לפתוח בחקירה. "המשטרה והפרקליטות הגיעו למסקנה שבתיק הזה יש די ראיות ולכן הם פתחו בחקירה. הראיות שהוא מסר לא עומדות במרכז האישום, יש בתיק הזה עוד דברים רבים שהמשטרה אספה ועל בסיס זה בוצע המעצר". לדבריו, התנהלות המשטרה כעת היא בלתי סבירה. "זה שבסופו של דבר הקערה התהפכה על פיה והוחלט להפיל את רוב המשקל על ראשו, זה דבר פסול. אני מקווה שבסופו של דבר נוכל גם לסיים את הפרשה הזו ושהוא יוכל להמשיך בחייו", הוסיף.

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully