וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לשחיתות ברכבת ישראל: עשרות נעצרו לחקירה

2.9.2014 / 8:53

המשטרה חושדת שמפקחי תברואה ברכבת זייפו וניפחו דוחות תמורת טובות הנאה מחברות קבלן והעלימו מס בסך עשרות מיליונים. בתום חקירה סמויה, פשטו אנשי להב 433 על עשרות בתים ומשרדים

רכבת ישראל בתחנה. שלומי גבאי
יותר מ-25 אנשים עוכבו לחקירה. תחנה של רכבת ישראל/שלומי גבאי

יותר מ-25 בני אדם עוכבו לחקירה או נעצרו הבוקר (שלישי) בחשד למעורבות בעבירות שחיתות ברכבת ישראל. בתום חקירה סמויה שהתנהלה בחודשים האחרונים ביחידה למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433 במשטרה, נערכו עשרות חיפושים בבתיהם ובמשרדיהם של החשודים – מנהלי אזורים ומפקחים באגף התברואה ברכבת ישראל, מנהל ועובדי חברות קבלן מתחום הניקיון ושירותי כוח אדם וחשודים נוספים, וכן הוחרמו רכוש וחשבונות, במטרה לחקור חשד לשוחד, מרמה, הלבנת הון ועבירות נוספות בסך עשרות מיליוני שקלים.

מחקירת היחידה, בשיתוף יחידת חקירות מכס ומע"מ חיפה ויחידת יהלום של רשות המסים ובליווי פרקליטות מחוז הצפון והמחלקה המשפטית מכס ומע"מ צפון, עולה כי כמה מפקחי תברואה ברכבת ישראל זייפו וניפחו דוחות פיקוח על ניקיון מערכי הרכבת על מנת שיועבר בגינם תשלום יתר לחברת קבלן המועסקת ברכבת ישראל בתחום זה בצפון ובמרכז, זאת בתמורה לטובות הנאה.

כמו כן, עלה חשד כי בעלי חברת הקבלן ומנהלים בה יצרו מנגנון שיטתי של הנפקת חשבוניות מנופחות או פיקטיביות עבור תאגידים שלהם סיפקה שירותי ניקיון וכוח אדם, ובהם רכבת ישראל, לצד דיווח כוזב לרשויות המס וקיזוז החשבוניות, בין היתר, באמצעות חברות משנה שהן מעסיקות.

לצורך הדוגמה, חושדים כי אם העבודה שהוזמנה עלתה אלף שקלים, החשודים היו מנפיקים קבלה על סך 2,000 שקלים, וגורפים אלף שקלים לכיסם.

מהמשטרה נמסר כי גורמי רכבת ישראל משתפים פעולה באופן מלא עם החקירה, ובכלל זה מנכ"ל החברה. עוד נמסר כי בהתאם להתפתחות החקירה יובאו החשודים לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בראשון לציון אחר הצהריים. במקביל, נבדק אם החשודים עשו שימוש בשיטה במקומות נוספים.

מרכבת ישראל נמסר בתגובה כי חשיפת הפרשה נעשתה בתחילת 2013 ביוזמתו של מנכ"ל חברת רכבת ישראל בעז צפריר, ובעקבות הנחייתו לעשות ביקורת פנימית ולחקור את נושא ההתקשרויות עם קבלני הניקיון של חברת הרכבת. "רכבת ישראל עושה כל מאמץ לשמור על טוהר מידות ועל מנהל תקין ומוקיעה כל התנהלות שאינה במסגרת החוק", נמסר בהודעת הרכבת. "באשר למעצרים המדוברים, הטיפול נמצא באחריות משטרת ישראל, ואליה הועברו ממצאי החקירה".

עוד על רכבת ישראל:
כ"ץ נגד האוצר: להפחית מחיר הרכבת לשדרות
לראשונה ברכבת ישראל: הכשרת נהגות קטר במסלול ישיר
מנכ"ל הרכבת: נתקן העיוות בחופשי-חודשי ונוריד מחירים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully