וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האחיות בליבריה שובתות: "אין לנו הגנה מפני אבולה"

הצוות הרפואי בבית החולים המרכזי בבירת המדינה הכריז על שביתה עד לקבלת ציוד מגן מתאים. כעשירית ממקרי המוות מהנגיף - של רופאים. נשיאת ליבריה: "העולם לא מצליח להגיב במהירות"

ליברים מכסים את פניהם, סמוך למרכז לטיפול ולבידוד חולי אבולה, אוגוסט 2014. GettyImages
"מאז פרוץ מגפת האבולה לא קיבלנו שום ציוד מגן". אזרחים מכסים את פניהם סמוך למרכז טיפול במונרוביה/GettyImages

האחיות בבית החולים הגדול ביותר בליבריה פתחו אתמול (שני) בשביתה, בדרישה לקבלת ציוד מתאים להגנה מפני נגיף האבולה ושכר גבוה יותר – כך דווח בסוכנות הידיעות הצרפתית. נשיאת המדינה, אלן ג'ונסון סירליף, אמרה הלילה בראיון לרשת CNN כי "מערכת הבריאות שלנו בלחץ. הקהילה הבינלאומית לא מצליחה להגיב במהירות".

ג'ון טוגבה, דובר האחיות בבית החולים קנדי במונורוביה, בירת המדינה, הצהיר כי הן לא ישובו לעבודה עד שיקבלו את ציוד ההגנה המתאים. "מאז פרוץ מגפת האבולה לא קיבלנו שום ציוד מגן", אמר טוגבה, "כתוצאה מכך, רופאים רבים נדבקו בנגיף".

עוד כותרות מהעולם בוואלה! חדשות:
עיראק: צוות האו"ם יחקור פשעי דאעש נגד האנושות
פוטין איים: אם ארצה - אכבוש את קייב תוך שבועיים
תקדים בארה"ב: אישה מוכה קיבלה מקלט מדיני

מפקדת ארגון הבריאות העולמי באבידג'אן אשר מחוץ לו שלט אזהרה על נגיף האבולה, אוגוסט 2014. רויטרס
"זהירות, אבולה!". מפקדת ארגון הבריאות העולמי באבידג'אן, חוף השנהב/רויטרס

"אנחנו חייבים להישאר בבית עד שנקבל את חליפות המגן", הוסיף דובר המחאה, "אנו זקוקים לציוד טוב יותר לעבודתנו ושכר גבוה יותר, מכיוון שאנחנו מסכנים את חיינו". יותר מ-1,500 בני אדם מתו מהמחלה מתחילת השנה, כ-700 מהם בליבריה בלבד. קרוב לעשירית ממקרי המוות נרשמו בקרב רופאים ואנשי הצוותים הרפואיים שטיפלו בחולים.

בית החולים המרכזי נסגר לפני כחודשיים לתקופה קצרה לאחר כמה מקרים של הידבקות ואף מוות מאבולה בקרב העובדים שטיפלו בחולים בנגיף. אם השביתה תימשך זמן רב, היא צפויה לפגוע קשות ביכולתה של ליבריה להתמודד עם התפרצות המגפה.

הנשיאה ג'ונסון סירליף הוסיפה כי "זה בקלות יכול להפוך למשבר עולמי". לדבריה, על הקהילה הבינלאומית לפעול בשיתוף עם המדינות הנגועות על מנת להילחם באבולה. "אנחנו זקוקים לתקווה הזאת", אמרה, "אנחנו זקוקים לסיוע. אנחנו צריכים שאזרחי ליבריה ידעו שניתן לנצח במלחמה הזאת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

בתוך כך, נשיא הבנק העולמי, ג'ים יונג קים, טען כי "התגובה הלקויה באופן הרה אסון" של העולם מוביל למותם המיותר של רבים. במאמר שפורסם בעיתון "וושינגטון פוסט", הפציר קים במדינות המערב לחלוק את הידע ואת המשאבים שלהן עם המדינות בהן התפרצה המגפה.

"המשבר אינו נובע ממש מהנגיף עצמו, אלא יותר מהדעות הקדומות הקטלניות שהובילו לתגובה לקויה", כתב. מחסור בציוד רפואי ומוצרים בסיסיים מורגש במדינות מערב אפריקה, לאחר שחברות תעופה רבות החליטו להפסיק את טיסותיהן למדינות אלה. ארגונים בינלאומיים רבים הוציאו את עובדיהם מהאזור.

בשבוע שעבר, נמסר מארגון הבריאות העולמי כי כ-20 אלף מקרים צפויים בטרם תמוגר המגפה, שעד כה הגיעה לליבריה, סיירה לאון, גינאה, ניגריה וסנגל. קים העריך כי אם ארגוני סיוע בינלאומיים ומדינות מפותחות יפעלו באופן משותף לתמוך במאמצי ארגון הבריאות העולמי, שיעור התמותה מהמחלה יכול לצנוח לכ-20% בלבד, מיותר מ-50% כיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully