וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו הורה לשווק 2,500 דירות בגדה - והתחרט ברגע האחרון

לוואלה! חדשות נודע כי ראש הממשלה הורה לפרסם מכרזים לשיווק יחידות דיור בגבעת המטוס ובכמה ערים ביהודה ושומרון, אך גנז אותם מחשש לתגובות בעולם. "צריך לנהוג בזהירות ולא ליזום משברים חדשים"

צילום: עומר מירון, עריכה: גדי וינסטוק

(שר הכלכלה נפתלי בנט, בסיור היום בגוש עציון)

פניית פרסה בדקה ה-90': לוואלה! חדשות נודע כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה לפרסם מכרזים לשיווק של 2,500 יחידות דיור ביהודה ושומרון, כתגובה על החטיפה והרצח של הנערים גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח בחודש יוני. המכרזים הוכנו לשיווק, אולם ראש הממשלה החליט לגנוז אותם זמן קצר לפני שפורסמה הודעה רשמית בנושא.

עוד בוואלה! חדשות:
חילופי אש כבדים בגולן הסורי בין צבא אסד למורדים
גם בדרום חזרו ללימודים: "הילדים הם הרוח החיה מאחורינו"
"צה"ל חיסל לוחם דאעש שעבר לעזה להילחם בישראל"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלת בקריה בתל אביב. 10 באוגוסט 2014. רויטרס
"רוב הציבור לא מבין כיצד הלחימה בעזה נראתה בעולם". נתניהו/רויטרס

מי שניהל את הטיפול בנושא מטעם נתניהו הוא מזכיר הממשלה, אלוף (במיל') אביחי מנדלבליט, שהגיע לסיכום עם הרשויות הרלוונטיות על בנייה של כ-1,500 יחידות דיור בשכונת גבעת המטוס בירושלים, שנמצאת מעבר לקו הירוק, וכן על בניית 1,000 יחידות נוספות בהתנחלויות אריאל, עמנואל וביתר עילית. כאמור, ראש הממשלה החליט לגנוז את פרסום המכרזים, ככל הנראה בשל חשש מתגובה בינלאומית חריפה נגד ישראל.

בימים האחרונים התחדשו המגעים בין הנהגת המתנחלים לבין גורמים בסביבתו של נתניהו, בעיקר מזכיר הממשלה מנדלבליט, בנוגע למה שהמתנחלים מגדירים "הקפאה שקטה" של הבנייה ביהודה ושומרון. לטענתה של הנהגת המתנחלים, על אף שבפועל אין כל הכרזה על הקפאה, הרי שהמצב בשטח הוא שהממשלה "תוקעת" את כל הליכי התכנון בנוגע להתנחלויות. מצב זה נמשך לאורך כל הקיץ, ולדברי גורמים מדיניים בכירים, הוא לא צפוי להשתנות בזמן הקרוב.

בתים בבית"ר עילית, אוקטובר 2012. טלי מאייר
ה"הקפאה שקטה" לא צפויה להשתנות בקרוב. ביתר עילית/טלי מאייר

הסיבה המרכזית שמנדלבליט ציין בשיחותיו עם הנהגת המתנחלים היא האווירה הבינלאומית המורכבת שישראל מתמודדת איתה ביום שלאחר מבצע "צוק איתן", כאשר כל הכרזה על בנייה חדשה בהתנחלויות עלולה ליצור משבר עם הקהילייה הבינלאומית. ההכרזה שפורסמה אתמול על הפיכת 4,000 דונם באזור גוש עציון לאדמות מדינה גררה ביקורת בינלאומית חריפה, כולל מהממשל האמריקני.

גורם מדיני בכיר ששוחח עם וואלה! חדשות אמר כי דבריו של מנדלביט בשיחות עם המתנחלים נאמנים למציאות: "המצב המדיני אחרי מבצע 'צוק איתן' הוא נפיץ ומורכב. רוב הציבור בישראל לא מבין כיצד הלחימה בעזה נראתה בעיני העולם, או מה המשמעות של הצהרה של מזכ"ל האו"ם המאשים אותנו בפשעי מלחמה. ישראל צריכה לנהוג בזהירות ולא ליזום משברים חדשים, שיתווספו למשברים הבלתי נמנעים שיצר המבצע".

גבעת המטוס, דצמבר 2012. עומר מירון
הפוליטיקאים שותקים, אך מאיימים לפעול בהמשך. גבעת המטוס/עומר מירון

מי שבינתיים שומרים על שתיקה בנושא הם הפוליטיקאים הבכירים של הימין בממשלה ובכנסת. כמה מהם אמרו לוואלה! חדשות כי הם "מבינים" את המצב הבינלאומי הרגיש שראש הממשלה מתמודד אתו כרגע, אך אם ההקפאה השקטה תימשך לאורך זמן, בכוותם לפעול בנושא.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il
לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully