וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל הפיל כלי טיס בלתי מאויש שחדר לגולן מסוריה

31.8.2014 / 14:50

טיל ששוגר מסוללת פטריוט הפיל את המטוס. גורם צבאי בכיר אמר שעדיין לא ברור מהיכן המריא המזל"ט ומה הייתה משימתו. שיירת משוריינים של האו"ם נכנסה לגולן ברקע חטיפת חיילי אונדו"ף

צילום: דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

חיל האוויר הפיל בצהריים (ראשון) כלי טיס בלתי-מאויש שחדר לישראל לסוריה וזוהה באזור קוניטרה. מערכת טילי "פטריוט" שיגרה לעברו טיל קרקע-אוויר ותושבים רבים דיווחו על קול נפץ עז בזמן היירוט. "צה"ל לא יסבול פגיעה בריבונותה של מדינת ישראל", נמסר בהודעת הצבא.

דובר צה"ל לתקשורת הזרה, פיטר לרנר, העריך כי מדובר במטוס של צבא סוריה, שפנה בטעות לעבר ישראל. עם זאת, גורם צבאי בכיר מסר כי עדיין לא ידוע מהיכן המריא המזל"ט ומה הייתה משימתו.

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון התייחס להפלת כלי הטיס ואמר: "לוחמי מערך ההגנה האווירית של חיל האוויר, במקרה הזה מסוללת פטריוט, הוכיחו פעם נוספת ערנות רבה ומקצועיות גבוהה ביירוט כלי הטיס הבלתי מאויש, ועל כך הם ראויים להערכה. לא נאפשר כל פגיעה בריבונות שלנו או ניסיון לפגוע באזרחינו וחיילינו בצפון הארץ, בין אם במכוון או שלא במכוון. השבועות האחרונים הוכיחו כי סבלנותנו לניסיונות פגיעה בנו היא מועטה, ואם מישהו ינסה לבחון אותנו, נדע להגיב באופן תקיף".

לקריאה נוספת
חמאס הציג: "זה המזל"ט ששיגרנו לתל אביב"
2 נערות מוסלמיות תכננו לפוצץ את בית הכנסת בליון
מחוקק שהגדיר ”עיר אסורה לישראלים” הוכה באגרופים

בחודש שעבר, בזמן המלחמה בדרום, הפיל חיל האוויר שני מזל"טים ששיגר חמאס, ושהגיע עד חופי אשדוד ואשקלון. הארגון טען כי הישגיו לא הסתכמו בשיגור כלי הטיס הבלתי מאוישים לשטחה האווירי של ישראל, ופרסם סרטון המתעד, לכאורה, את טיסת המטוסים בשמי הארץ. הזרוע הצבאית של חמאס טענה כי המזל"טים אף מסוגלים לשאת "טילים קטנים".

סוללת פטריוט בחיפה , אוקטובר 2012. ערן גילווארג
סוללת טילי פטריוט בצפון הארץ/ערן גילווארג

בשנה שעברה הפילו מטוסי קרב של חיל האוויר מטוס זעיר ללא טייס (מזל"ט), שהמריא כנראה מאזור צידון שבלבנון וחדר לשטח האווירי של ישראל, כשמונה קילומטרים מערבית לחיפה. אחד ממטוסי הקרב שהוזנקו, מסוג F-16, ירה טיל לעבר כלי הטיס הבלתי מאויש ופגע בו. במערכת הביטחון העריכו כי ארגון חיזבאללה שיגר את המזל"ט. רשת "אל-מנאר" של ארגון הטרור השיעי בלבנון דיווחה כי מטוסים ישראליים נצפו בשמי לבנון בזמן התקרית.

היחידה לבקרה אווירית, שהסתייעה בכוחות הגנה אוויריים, זיהתה את כלי הטיס. לאחר שהתברר שלא מדובר במטוס של צה"ל או מטוס ששייך לחברות אזרחיות, עלתה סבירות גבוהה שמדובר במזל"ט איראני שנמצא בידי חיזבאללה, והתקבלה החלטה להפילו. בצה"ל סירבו להתייחס לשאלה האם הייתה התרעה מוקדמת על חדירת המזל"ט. גורם צבאי מסר בשעתו כי ב"חיזבאללה עושים מאמצים רבים בשנים האחרונות להצטייד במזל"טים איראניים לצורכי צילום ואף ב'מזל"טים מתאבדים'. חיל האוויר הישראלי מתאמן על משימת הגילוי והיירוט, ולמרות הקושי בתחום הוא רשם עד כה הצלחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully