וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד להבנות: "חמאס מונע מאבו מאזן לפעול בעזה"

29.8.2014 / 18:39

בכיר ברשות הפלסטינית האשים את הארגון בשיחה עם וואלה! חדשות, ואמר כי בניגוד להצהרות חמאס קודם הפסקת האש - מושלי המחוזות שמינה אבו מאזן בעזה לא הורשו לפתוח משרדיהם

אנשי ביטחון של חמאס בטקס סיום בעיר עזה. ינואר 2014. רויטרס
מסכלים פעילות של הרשות בעזה. אנשי ביטחון של חמאס ברצועה/רויטרס

"חמאס מונע מהרשות הפלסטינים לחדש פעילותה ברצועת עזה", כך האשים היום (שישי) בכיר ברשות בשיחה עם וואלה! חדשות. לדבריו, בניגוד להצהרות חמאס במהלך מבצע "צוק איתן", כי יתיר לאנשי אבו מאזן לשקם את רצועת עזה, אנשי הארגון מונעים זאת. הגורם ציין כי לפני המבצע מינה יו"ר הרשות חמישה מושלי מחוזות ברצועה, ולאחר כניסת הפסקת האש ביקשו החמישה לפתוח משרדים בעזה - ונבלמו בידי חמאס.

עוד הוסיף הגורם, כי עד כה לא נעשה כל שינוי במעברי הגבול כרם שלום וארז. "המצב במעברים האלה נותר בדיוק כפי שהיה ערב המלחמה", אמר. הגורם שב וקרא לישראל לחדש את השיחות עם הרשות: "ולא - ילכו שני הצדדים לעימות דיפלומטי מורכב". הרשות מתכננת להביא בעוד שבוא את תכנית אבו מאזן לאישור הליגה הערבית, ולקבוע לוח זמנים באו"ם לנסיגה ישראלית מהגדה לקראת הקמת מדינה פלסטינית.

"אם ארה"ב תטיל וטו - נתבע בכירים ישראלים בהאג"

הגורם ציין כי בחודש ספטמבר צפויה הרשות לבקש את אישור מועצת הביטחון לתכנית. "במידה שהתכנית תיתקל בווטו האמריקני, תפנה הרשות לבית הדין הבינלאומי בהאג ושם תתבע בכירים ישראלים בגין פשעי מלחמה", אמר.

כלי תקשורת ערביים פירסמו אמש ציטוט של אבו מאזן, שלפיו ראש הממשלה בנימין נתניהו הסכים במהלך המשא ומתן עם הפלסטינים שמדינה פלסטינית תקום בגבולות 67'. בהמשך התברר כי אבו מאזן כלל לא אמר את הדברים: הדברים שכביכול נאמרו על ידי נתניהו, נאמרו בפועל על ידי האמריקנים.

בלשכת ראש הממשלה לא המתינו עד לבירור הנושא, ומיהרו לפרסם הכחשה לדברים שיוחסו לאבו מאזן. בראיון אמר אבו מאזן כי ארה"ב הביעה הסכמה להקמת מדינה פלסטינית בגבולות 1967, וכי נותר רק לשרטט את גבולותיה.

דבריו של אבו מאזן פורסמו שעות ספורות אחרי דיווח בעיתון הירדני "אל-ע'ד", הידוע כמקורב לבית המלוכה הירדני, ולפיו לפני החתימה על הפסקת האש שלשום נפגשו נתניהו ואבו מאזן בירדן - דיווח שהוכחש בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully