וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תפסיקו להאמין: האם טוני מת או חי בפרק האחרון של "הסופרנוס"?

28.8.2014 / 11:19

עיתונאית וידידה של יוצר "הסופרנוס" דיוויד צ'ייס אמרה שהוא פתר את התעלומה הגדולה במהלך שיחה ביניהם, אלא שמספר שעות אחרי כן יצאה הצהרה מצד צ'ייס הסותרת את דבריה

הפרק האחרון של "הסופרנוס". HBO,
סצנת הסיום של "הסופרנוס"/HBO

גם שבע שנים אחרי שנגמרה סדרת המופת "הסופרנוס", הספקולציות בנוגע לסיום שלה מסרבות לשכוך. כזכור, הסצנה האחרונה של הסדרה הציגה את המאפיונר טוני סופרנו, אשתו ובנם יושבים בדיינר לצלילי השיר "Don't Stop Believing", בשעה שבתם מנסה לחנות את רכבה מחוץ למקום בדרך להצטרף אליהם. היא הגיעה אל הכניסה, הפעמון שעל הדלת צלצל לאות שמישהו פתח אותה, טוני מביט לכיוון - ואז הכל נחתך למסך שחור שנמשך 11 שניות ארוכות.

הסוף המעורפל הזה הביא לתלי תלים של פרשנויות והשערות. מהי המשמעות של המסך השחור? המסך שירד על טוני? או שמא כל תחושת הפרנויה הזו נועדה להכניס אותנו להלכי נפשו של מאפיונר כמוהו החושש תמיד שמתנקש יגיח מהצללים? רבים התאכזבו מהסוף הזה, צופים, מבקרים ואפילו שחקני הסדרה חיוו את דעתם, אבל לאורך כל השנים מאז שהסתיימה "הסופרנוס" ביוני 2007, כל בקשה להבהרה מצד היוצר, דיוויד צ'ייס, נענתה בשתיקה.

אתמול (רביעי) בכתבה של הסופרת והמבקרת מרתה פ. נוקימסון במגזין Vox, היא טענה שדיוויד צ'ייס חשף בפניה את התשובה לשאלה. השניים התיידדו כאשר באמצע העשור הקודם ראיינה אותו נוקימסון עבור ספר שכתבה על סרטי גנגסטרים, ואחרי היכרות בת מספר שנים הפתיעה אותו נוקימסון בשאלה במהלך שיחה ביניהם. "היינו בבית קפה זעיר", היא מתארת, "כאשר במהלך שיחה קטנה בנוגע לבעיית כתיבה שהיתה לי, שאלתי את השאלה. צ'ייס הבהיל אותי כאשר פנה אלי ואמר בכעס פתאומי ונפיץ, 'למה אנחנו מדברים על זה?'. עניתי, 'אני פשוט סקרנית', ואז, בלי שום סיבה מיוחדת, הוא אמר לי". את ההמשך מתארת נוקימסון כך: "הוא נד בראשו. 'לא', אמר בפשטות. 'הוא לא מת'. זה הכל".

הפשטות הזו, כהגדרתה, שלחה את המעריצים והמבקרים לחזור ולדבר ולנתח את הסוף, אלא שזה לא היה פשוט ולא נגמר כאן. תגובה מטעמו של דיוויד צ'ייס הגיע מספר שעות אחרי כן, ובהודעה של היח"צ שלו נכתב כך: "עיתונאית של Vox פירשה שלא כהלכה את דבריו של דיוויד צ'ייס בריאיון ביניהם. לצטט כפשוטו את דיוויד צ'ייס אומר 'טוני סופרנו לא מת' זה לא מדויק. ישנו הקשר גדול בהרבה להצהרה הזו, וככזו היא אינה נכונה. כשם שאמר דיוויד צ'ייס מספר פעמים לציטוט, 'השאלה אם טוני סופרנו חי או מת היא לא הנקודה'. המשך של חיפוש התשובה הזו לא יניב פרי. הסצנה האחרונה של 'הסופרנוס' מעלה שאלה רוחנית שאין לה תשובה נכונה או שגויה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully