וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרום מתנגדים לחדש הלימודים: "חוסר אמון ענק"

ועדי ההורים באשקלון ובעוטף עזה מטילים ספק בהפסקת האש ומאיימים לשבש שנת הלימודים בשבוע הבא: "בעזה יצאו מהמחילות, אי אפשר לדעת למה הם מסוגלים". החלטה סופית תתקבל בימים הקרובים

צילום: יותם רונן, עריכה: ניב פוקס

כניסתה לתוקף של הפסקת האש אמש (שלישי) התקבלה בקרב תושבי הדרום ברגשות מעורבים. ראשי הערים הגדולות באזור אמרו עם החתימה על ההסכם כי הם מטילים ספק בהבטחה לשקט. ההחלטה אם לפתוח את שנת הלימודים כסדרה תתקבל רק בשבוע הבא, כשנכון לעכשיו ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני דבק בהחלטתו שלא לאשר את פתיחת שנת הלימודים בעירו מחשש לחידוש הירי. ראש המועצה האזורית אשכול חיים ילין קרא לתושבי המועצה שלא לחזור לבתיהם בשלב זה.

עוד בנושא:
הסכם הפסקת האש: מה כל צד קיבל ונתן
חוזרים ללימודים: הגבייה האסורה עדיין כאן
לאחר שני עשורים - תכנית לימוד חדשה במתמטיקה

נפילת רקטה בגן ילדים באשדוד, אוגוסט 2014. דודו חן, מערכת וואלה! NEWS
הנזק בגן הילדים באשדוד מהתפוצצות רקטה בחצר המבנה, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, דודו חן

אביבית סימני, יו"ר ועד ההורים באשקלון, סיפרה כי דווקא לאחר ההכרזה על הפסקת אש שאינה מוגבלת בזמן, תחושות ההורים קשות יותר מאשר בזמן הלחימה. "חוסר האונים שאנחנו נמצאים בו, חוסר ודאות והידיעה שהירי יכול להתחדש בכל רגע - חמור יותר ממצב לחימה. זה ביזיון אחד גדול", אמרה לוואלה! חדשות. "אני לא מבקרת את ראש הממשלה, לא הייתי רוצה להיכנס לנעליים שלו. אבל אנחנו רואים רק את הילדים שלנו וזאת הזנחה. אסור שאנשים ייכנסו לשאננות. בעזה יצאו מהמחילות שלהם ואי אפשר לדעת למה הם מסוגלים. זה עצוב ומאכזב, אבל מי שניהל אותנו ומי שימשיך לנהל אותנו זה חמאס".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

"לא מאמינים לחמאס ולממשלה"

גם ההורים לתלמידים ביישובים בעוטף עזה הביעו ספק רב באשר להפסקת האש והפנו אצבע מאשימה כלפי הממשלה. "הרבה הורים מתקשרים, יש פה זעם עצום, קשה לתאר את זה", סיפר איתי לביא, יו"ר ועד הורים במועצה האזורית שער הנגב. "יש פה חוסר אמון ענק בקבינט. מבחינת התושבים פה, הכותרת של היום זה 'תמונת הניצחון של חמאס': הירי של 120 פצצות בתוך 20 דקות, עם שני הרוגים ושישה פצועים, ואנחנו יושבים כמו אפסים. ואחרי זה רואים את כל הפרשנים בתקשורת אומרים שחמאס הוכה, לא קיבל את התנאים שביקש. אנחנו מדברים בינינו ולא מבינים באיזו מדינה אנחנו נמצאים. אנחנו יושבים פה ובוכים, לא מבינים איפה הממשלה ומי מוביל אותנו. אנחנו לא מאמינים לחמאס ולא מאמינים לממשלת ישראל. מבחינתנו אין הפסקת אש, לא נתחיל בשנת הלימודים עד שהתושבים שהוצאו מפה יחזרו לבתיהם וירגישו בטוחים".

לביא התייחס לפתיחת שנת הלימודים בשבוע הבא ואמר כי ההורים "בחששות כבדים, יכול להיות שבעוד שבוע הם שוב יירו לעברנו מטחים". לדבריו, הוא שוחח אמש עם ראש המועצה אלון שוסטר וכן עם מנהלי בתי ספר ומנהלי מחלקות, והצדדים החליטו כי לא יצאו הסעות לבתי הספר ב-1 בספטמבר. "אמנם בתי הספר יהיו פתוחים לכמה שעות וייתנו מענה להורים שכן ירצו להביא את הילדים, אם ירגישו ביטחון בכך, אבל מרבית הילדים יהיו עם ההורים או כפי שהיה בחודש שעבר - המועדוניות יהיו פתוחות לציבור הרחב, לצד תוספת של מורות חיילות ואנשי רווחה", הוא הוסיף.

יו"ר ועד ההורים התייחס לסיסמה שמלווה את מאבקם, "פירון עולה ראשון", לאחר ההבטחה של שר החינוך כי שנת הלימודים תיפתח כמתוכנן, וטען כי הוועד לא יתפשר בנושא. "אם לא יהיו פה שרי הקבינט, הילדים שלנו לא יעלו על האוטובוסים – גם אם זה יהיה חודש לאחר הפסקת האש. ביום שיצא משער הנגב אוטובוס, הקבינט ושר החינוך פירון יהיו הראשונים לעלות עליו. העמדה שלנו חזקה וברורה: לא תהיה שום פשרה ונעמוד על כך בנחישות", פסק.

שר החינוך, ראשי הרשויות בעוטף עזה וראש עיריית שדרות אלון דוידי קיימו ישיבת היערכות מיוחדת. אוגוסט 2014. אדי ישראל,
שר החינוך בסיור בשדרות ובעוטף עזה לקראת שנת הלימודים, שלשום/אדי ישראל

במועצה הסמוכה ולמודת הפצמ"רים אשכול אומרים ההורים כי הם יקבלו החלטה משותפת עם ראשי המועצה לאחר שייפגשו עמם במהלך היום. גם בבאר שבע מחכים בזהירות וממתינים לראות מה יוליד יום. "נחכה ונראה שאכן יש הפסקת אש ואז נהיה חכמים יותר. המטרה שלנו היא שהילדים יהיו בטוחים", אמר אבנר ביטון מוועד ההורים בעיר. "אנחנו לא מתכוונים לשבת ולחכות להפגזה ב-1 בספטמבר. בסך הכול גם בעזה התושבים רוצים לחזור לחיים נורמליים".

לעומתם, אמרה מנהלת בית ספר יסודי באשדוד, הנמצא סמוך לגן הילדים שנפגע מהתפוצצות רקטה אתמול, כי למרות התנאים הקשים, היא וצוות ההוראה בבית הספר מצפים לפתיחת שנת הלימודים ומקווים שהפסקת האש תימשך. "הנפילה הייתה ממש קרובה. זאת הייתה חוויה מאוד קשה, אבל אני אופטימית ורוצה להאמין שיעמדו בהפסקת האש. כולנו צריכים לחזור לשגרה, גם הילדים צריכים להיפגש אחד עם השני ולהיות עם המורים שלהם. עברנו קיץ מאוד קשה וחלק מהמורות חוששות להגיע, אבל אנחנו בסך הכול רוצים לחזור לשגרה ולשקט, לשים את כל זה מאחור ולהתחיל שנת לימודים חדשה", אמרה.

משרד החינוך הבטיח שלשום לראשי הרשויות באזור הדרום כי ייתן מענה לכל רשות בהתאם לבעיות והצרכים שלה. זאת, כדי להבטיח כי שנת הלימודים תיפתח כמתוכנן. חלק מהטענות שהועלו מראשי הרשויות הן שגם צוותי ההוראה מביעים חשש להגיע לעבודה וסוחבים עמם מטענים רגשיים כבדים עקב מבצע "צוק איתן".

לפניות לכתבת רויטל בלומנפלד: revital.blumenfeld@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully