וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי לילה שקט: פצועים קל באשקלון, מטח למרכז

רקטה ששוגרה לעבר העיר פגעה ישירות בבית. 21 נפצעו קל, בהם חמישה ילדים. במקום גם 29 נפגעי חרדה. תושבים סיפרו כי האזעקה נשמעה בסמוך לנפילה. "תמונות כמו לפני 'כיפת ברזל'"

צילום: בני ואינר, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

מטח רקטות נורה לעבר יישובי המרכז, השרון והדרום
רקטה פגעה בבית באשקלון; שישה בני אדם נפצעו קל, בהם ילדים
צה"ל תקף הלילה 15 יעדים ברצועת עזה


אחרי לילה שקט, הפלסטינים ירו הבוקר (שלישי) מטח לעבר המרכז והדרום. אזעקות הופעלו באזורים נרחבים בארץ, בהם גוש דן, השפלה, אשדוד, אשקלון ומועצות אזוריות בדרום. רקטה אחת פגעה בבית באשקלון, ככל הנראה באזור בו בתים צמודי קרקע. 21 בני אדם נפצעו באורח קל מרסיסי זכוכית, בהם גם חמישה ילדים בני חמש עד שמונה. הם פונו לקבלת טיפול בבית החולים ברזילי בעיר. כמו כן, ישנם 29 נפגעי חרדה. צוותי כיבוי ניתקו את אספקת הגז במקום. תושבים סיפרו כי האזעקה נשמעה בסמוך מאוד לנפילת הרקטה, ולא לפניה כפי שהיה צפוי.

"מכל המערכה הזאת זו פעם ראשונה שטיל פוגע בבניין מאוכלס באשקלון. ראינו כאן את אותן תמונות שהיינו רגילים אליהן לפני ש"כיפת ברזל" הייתה פעילה ויעילה", סיפרה חנה עמר, האחות האחראית במחלקת הדחק של בית החולים.

רקטה פגעה בבית באשקלון, 21 נפצעו קל, אוגוסט 2014. כבאות מחוז דרום,
אשקלון, הבוקר/כבאות מחוז דרום

"בדיוק קמתי והייחי באמצע תפילת 'מודה אני' כאשר התחילה האזעקה ואז נשמע בום. כל הבית רעד, החלונות התנפצו ולא הספקתי אפילו לקום לממ"ד זה קרה כל כך מהר. הכל נהרס", סיפרה אחת הפצועות, נינט מכלוף, לאחר שביתה ספג פגיעה ישירה.

יובל כהן, בעל הבית שנפגע אמר הבוקר: "ישנו והייתה אזעקה. בזמן שאנחנו רצים לילדים היה פיצוץ והחדר שינה שלי ניזוק ולמזלנו הטוב, ניצלנו בנס. למזלנו יצאנו בנס מהדבר האיום הזה. אז פרצה פה אש, ורסיסים ומה לא. זה נס מהשמיים. רצנו מפה, מחדר השינה לילדים, ואז קרה מה שקרה. אפילו לא קיבלנו שריטה בגוף. זה גם נס שהם לא נכנסו לפאניקה ולא להלם. נקווה לטוב".

כמעט במקביל, מערכת "כיפת ברזל" יירטה רקטה בשמי תל אביב. מיד לאחר מכן תקף צה"ל שלושה משגרים שמהם נורו ככל הנראה הרקטות למרכז מאזור שכונת שייח זאייד. מחצות תקף חיל האוויר לפחות 15 יעדי טרור ברצועת עזה, לאחר שאתמול שוגרו יותר מ-120 רקטות לעבר ישראל. מדובר צה"ל נמסר כי בין היעדים שהותקפו הלילה ישנם בניינים, דירות המשמשות את ארגוני הטרור לתכנון פעילות טרור ובאחד מהם אתר לייצור אמצעי לחימה. בנוסף, צה"ל תקף מתחמים בשני בתי ספר במרכז הרצועה ובצפונה, אשר שימשו מוקד לפעילות טרור ובוצע מהם ירי תלול-מסלול לעבר שטח מדינת ישראל.

עוד נמסר, כי במהלך השבוע האחרון בוצע ירי חוזר ונשנה לעבר עוטף עזה מתוך בית הספר היסודי לבנים, "עלי בן אבי טלב", הממוקם בפאתי זייתון. מבית הספר בוצע השיגור ממנו נהרג הילד דניאל טרגרמן בן ה-4 מקיבוץ נחל עוז . כמו כן, במהלך המבצע בוצעו שיגורים נוספים ממרחב הסמוך לבית הספר לעבר מרחב אשדוד. בית הספר, המשמש כמחסה לפליטים, הותקף כ-12 שעות לאחר שצה"ל הזהיר את האוכלוסייה במקום מפני התקיפה וקרא לה להתפנות.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
רקטה פגעה בבית באשקלון, לא היו נפגעים, אוגוסט 2014. חטיבת דובר המשטרה
בני המשפחה נכנסו לממ"ד - וניצלו/חטיבת דובר המשטרה

בתוך כך, בעוד המערכה הצבאית נמשכת, המגעים להפסקת אש ארוכת טווח בין ישראל לחמאס נמשכים: אמש נשמכו הדיונים בנושא עד לשעות הלילה, כאשר מצרים מעבירה מסרים בין הצדדים ובמקביל גם ארה"ב חוזרת להיות מעורבת, אולם עד כה לא הושגה הסכמה סופית. דובר חמאס, סאמי אבו זוהרי, אמר סמוך לחצות כי המגעים הפעם מתקדמים יותר מאשר בסבבים קודמים.

מלחמה בדרום | סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
צה"ל תקף רב-קומות בעזה; 2 נהרגו, 20 נפצעו
משעל: מוחמד דף לא חוסל, הוא "בסדר ומוגן"
דיווח: ארה"ב גיבשה הצעה להפסקת אש בין ישראל וחמאס

הפצצה של חיל האוויר ברצועת עזה. AP
ההפצצה הלילה בעזה/AP

הרשות הפלסטינית מעורבת עמוקות בגיבוש ההצעה המצרית, ואילו ארגון הג'יהאד האיסלאמי, כנראה בהוראת איראן, החליט לקבל את היוזמה כבר אתמול בבוקר. בישראל מדגישים הבוקר (שלישי) כי בצד הפלסטיני, "מחכים לתשובה מחאלד משעל", אך האחרון אינו ממהר לקבל החלטה. בישראל סבורים כי ההנהגה ברצועת עזה, לעומת זאת, "בשלה" להפסקת אש ארוכת טווח, במיוחד לאחר חיסולי הבכירים מאז קריסת הפסקת האש בשבוע שעבר.

בעוד המצרים ממשיכים במאמציהם, נכנסים גם האמריקנים לתמונה. ארה"ב מגבשת הצעת החלטה חדשה שתוגש בתוך ימים למועצת הביטחון של האו"ם, ותחליף את ההצעות הקודמות שהעלו ירדן ומדינות אירופה. גורם ישראלי בכיר אמר לוואלה! חדשות כי ישראל שותפה לגיבוש ההצעה האמריקנית, ואינה רואה סתירה בינה לבין התיווך המצרי, אלא "מהלך משלים".

יירוט רקטות בשמי תל אביב בידי כיפת ברזל. פליקס, מערכת וואלה! NEWS
היירוט בשמי תל אביב הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, פליקס

דובר חמאס, סאמי אבו זוהרי, אמר אמש כי הדיונים בסבב הנוכחי הגיעו לשלב המתקדם ביותר – בהשוואה לסבבים קודמים. בראיון ל"אל-ג'זירה" הוסיף כי בראש סדר העדיפויות של חמאס – הגעה להסכם. בהתבטאות בלתי-שגרתית, שאינה מתיישבת עם ההצהרות הלוחמניות והתובעניות של חמאס בעבר, הצהיר אבו זוהרי: "איננו מודאגים מדחיית סוגית האסירים, שדה התעופה והנמל הימי".

סגן מזכ"ל הג'יהאד האיסלאמי זיאד א-נחאלה אמר לסוכנות הידיעות "מען" כי המשלחת הפלסטינית רואה באור חיובי את ההצעה המצרית, המתבססת – לדבריו – על מה שהוחלט במו"מ, בכל הנוגע לפתיחת המעברים, שיקום עזה והפסקת הירי. נחאלה הוסיף כי קהיר, לאחר מגעים מתמשכים, הגישה לפלסטינים ולישראלים הצעה הכוללת הפסקת אש מידית, שיבה למו"מ בנוגע לסעיפים התלויים ועומדים (במהלך החודש הקרוב) וביצוע הסעיפים עליהם הוסכם בעבר. "אנחנו מוכנים לקבל את הפסקת האש, אך אנו מחכים לתגובה הישראלית להצעה המצרית".

בנימין נתניהו וברק אובמה במהלך פגישתם בבית הלבן. רויטרס
ארה"ב מנסה אף היא לקדם את סיום הסבב האלים. אובמה ונתניהו/רויטרס

גורמים רשמיים בארה"ב ודיפלומטים ממדינות אחרות החברות באו"ם אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי וושינגטון הציגה את עקרונות הטיוטה המדוברת למספר מצומצם של מדינות כדי לגבש ממנה החלטה של מועצת הביטחון. "ארה"ב החליטה שעליה להעמיד טיוטה משלה", אמר דיפלומט המעורה בסוגיה. "ההצעה הזו היא שונה למדי מהשתיים האחרות (של ירדן ושל אירופה). עכשיו הצדדים עובדים כדי לגבש את הטיוטות להצעה אחת המקובלת על כל הצדדים".

(עדכון ראשון: 06:30)

רקטה פגעה בבית באשקלון, לא היו נפגעים, אוגוסט 2014. חטיבת דובר המשטרה
אשקלון, הבוקר/חטיבת דובר המשטרה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אשקלון, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך
עשן מיתמר מעל נמל העיר עזה לאחר תקיפת צה"ל. רויטרס
הסכמה לדחות את הדיון על הקמת נמל בינלאומי. עשן מיתמר בנמל עזה אחרי תקיפה של צה"ל/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully