וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם צבאי: 600 מהשיגורים - מאזורים אזרחיים

23.8.2014 / 20:12

לפי הגורם, 15% מרקטות ששיגרו הפלסטינים נורו מאזורים מיושבים, בהם בתי ספר ומרפאות. לדבריו, נותרו לחמאס עשרות רקטות ארוכות טווח, ושליש מהרקטות קצרות הטווח

עריכה: קשת סידי

הירי לעבר הדרום בכלל, ולעבר היישובים הסמוכים לגדר עם עזה בפרט, אמנם נמשך ביתר שאת מאז חידוש הלחימה וקריסת המשא ומתן, אולם הערב (שבת), בתום 47 ימי מבצע "צוק איתן", גורם בכיר בצה"ל מאמין כי חמאס הפך מוגבל מאוד ביכולת ההתקפית שלו.

הגורם אמר לוואלה! חדשות כי לחמאס נותרו עשרות בודדות של רקטות ארוכות טווח שיכולות להגיע לגוש דן ולירושלים, ורק שליש מהרקטות קצרות הטווח והפצמ"רים שבאמצעותם הוא מנסה להפעיל לחץ על ישראל. לשם המחשה, בתחילת המבצע היו לחמאס כ-9,000 רקטות ופצמ"רים וכעת, אחרי ששיגר שליש, ואחרי ששליש הושמדו בידי ישראל – יש לו "רק" 3,000.

לפי דובר צה"ל, חמאס ממשיך לנצל אתרים אזרחיים ברצועת עזה לשיגור רקטות. מתוך למעלה מ-4,000 שיגורים לעבר ישראל, 600 מהם בוצעו מלב אזורים מיושבים - בהם בתי ספר, מרפאה ואפילו בית קברות. רק היום דווח שהירי שגרם אמש למותו של דניאל טרגרמן בן ה-4 מנחל עוז בוצע מסביבת בית ספר בצפון עזה. ממתחם בית ספר נוסף בוצעו במהלך חודש אוגוסט כ-36 שיגורים לעבר שטח מדינת ישראל.

מלחמה בדרום: סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
פלסטינים: מגדל בן 14 קומות בעזה הופצץ - וקרס
יעלון לתושבי העוטף: "הצבא יסייע למי שירצה להתפנות"
כך כשל הניסיון של נתניהו להשוות בין חמאס לדאעש

הפגנת תמיכה בחמאס בגדה המערבית. AP
הפגנת תמיכה בחמאס/AP

לפי הגורם, חמאס מפרסם הודעות שקריות בניסיון להציג הישגים, דוגמת הדיווח על פגיעה באסדות גז ובמקומות רגישים נוספים בישראל. "הוא מנסה לשמור על הטפטוף ולהוציא לפועל פיגועים מיוחדים, אך ספק אם יש לו יכולת", אמר הגורם הצבאי והוסיף: "חמאס מטיל אימה, והציבור הפלסטיני בעזה לא משמיע את קולו. יש כרגע 300 אלף פלסטינים, שעזבו את בתיהם ועברו להתגורר במתקני אונר"א. לכן, חמאס מבין שאם לא ישיג הישג עבור האזרחים הוא בבעיה". עם זאת, הגורם הצבאי הדגיש כי חמאס מצליח להציג עמידות מול התקפות צה"ל מאז החל המבצע וציינו שחרף מצבו הוא לא מוכן להתפשר.

הגורם הבכיר התייחס גם לחיסול הבכירים ברצועת עזה ואמר כי על אף שהזרוע הצבאית של חמאס בנויה לספוג אבידות - זה הדבר שהכי מטריד אותה. רק לאחר מכן מגיע החשש שהלחימה נגד ישראל לא תניב הישגים, שהלחימה תתארך מעבר למצופה ולבסוף שצה"ל ייכנס שוב לפעולה קרקעית רחבה. "חמאס לא מכוון לשם ואין לו כוונה להאריך את המשך הלחימה", הסביר.

הדינמיקה הפנימית בחמאס מקשה מאוד על המשך המשא ומתן, ויחד עם זאת בארגון ממשיכים להתעקש שלא יהיה דיון על פירוז הרצועה.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
המקומות האזרחיים מהם ירו ארגוני הטרור על ישראל. דובר צה"ל
ירי מאזור בית קברות ובית ספר/דובר צה"ל
הקיבוץ בו נהרג דניאל טרגרמן מפגיעת פצצת מרגמה ביום שאחרי. יותם רונן
כלי רכב שרופים בנחל עוז אחרי ירי פצמ"ר/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully