וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב: "חמאס הוציא להורג 4 סוכנים של ישראל"

יממה אחרי רציחתם של 18 פלסטינים מהרצועה שנחשדו בריגול למען ישראל, הוצאו בערב להורג ארבעה אנשים מול קהל המונים בג'באליה. בכיר חמאס: "ההוצאה להורג היא קונצנזוס בעם"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

יום אחרי ההוצאה ההמונית להורג ברצועה, שוב דווח הערב (שבת) בעזה על הוצאה להורג של משתפי פעולה עם ישראל. לפי אתר החדשות "עזה עכשיו", ארבעה "סוכנים של ישראל", נורו למוות במחנה הפליטים ג'באליה שבצפון הרצועה. בטוויטר פורסמו תמונות בהן נראים רבים מתושבי ג'באליה שיצאו לצפות בהוצאה להורג.

בכיר חמאס, מושיר אל-מסרי, הצדיק היום את המעשה הברברי של ארגונו ואמר בראיון ל"אל-מיאדין" כי ההחלטה להוציא להורג את ה"סוכנים" היא קונצנזוס בעם הפלסטיני, וכי היא התקבלה בתיאום עם פלגי ההתנגדות.

מלחמה בדרום | סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
יעלון: "המטרה היא להחזיר את חמאס לשולחן המו"מ"
מכוניות מפויחות, אזעקות - ודממה מעיקה. נחל עוז ביום שאחרי
גם חמאס מצטרף לתביעה נגד ישראל בגין פשעי מלחמה

הוצאה להורג של משתפי פעולה עם ישראל בג'באליה. טוויטר, צילום מסך
ההמונים מתאספים לראות את ההוצאה להורג/צילום מסך, טוויטר

מוקדם יותר היום תקף ראש הממשלה בנימין נתניהו את חמאס והשווה את מעשיו נגד בני עמו לאלה של ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). "העולם ראה שחמאס, כמו דאעש, מבצע הוצאות המוניות להורג. בנוסף, חמאס כמו דאעש, רודף ומדכא מיעוטים. האמנה של שני הארגונים קוראת להקמת חליפות איסלאמית, ושני הארגונים משתמשים באותן שיטות רצחניות - לכן חמאס זה דאעש, ודאעש זה חמאס".

נתניהו הוסיף כי חמאס שוב הפר השבוע את הפסקת האש וכי הוא אחראי להסלמה. הוא ציין שזאת הפעם ה-11 שחמאס עושה זאת וכי הוא זה שהפר עד כה את כל הפסקות האש בזמן שישראל כיבדה אותן ללא יוצא מן הכלל. שר הביטחון משה יעלון אמר היום שהמטרה היא להחזיר את חמאס לשולחן המשא ומתן בקהיר בתנאים שישראל תכתיב. עוד ציין כי על חמאס "לקבל הפסקת אש כפי שדורשים בירושלים".

בחמאס אמרו היום שהקריאה המצרית לחידוש השיחות ולכינון הפסקת אש קבועה "ניתנת לבדיקה", אולם רק על בסיס ההצעה הפלסטינית – שכוללת דרישה לפתיחת המעברים והסרת המצור במסגרת הסכם. "דיון על היוזמה המצרית ישיב את השיחות לראשיתן", אמר אל-מסרי שהבהיר כי ההצהרות של יו"ר הרשות אבו מאזן על כך שהיוזמה המצרית היא זו היחידה שניתן לדון בה, נועדו כלפי חוץ. "אנחנו עדיין מצפים לתשובת ישראל להצעה הפלסטינית האחרונה שהוגשה בקהיר".

מלחמה בדרום: עדכונים שוטפים

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
הוצאה להורג של משתפי פעולה עם ישראל בג'באליה. טוויטר, צילום מסך
ההמונים מתאספים לראות את ההוצאה להורג/צילום מסך, טוויטר

מצרים, מצדה, ממשיכה במאמצים להחזיר את הצדדים לקהיר, וקוראת לישראל ולפלסטינים להכריז על הפסקת אש ללא הגבלת זמן ולחדש את המשא ומתן העקיף כדי לסיים את המשבר ברצועת עזה – כך בהצהרה רשמית שפרסם היום משרד החוץ המצרי. מוקדם יותר נפגש יו"ר הרשות, אבו מאזן, עם נשיא מצרים עבד אל-פתח א-סיסי וקרא לחידוש מידי של השיחות. בתגובה לכך אמר דובר חמאס סמי אבו זוהרי בראיון ל"אל-ג'זירה" כי ארגונו תומך בכל מהלך רציני שיענה על דרישות הפלסטינים, וכי הוא בוחן כל הצעה שמוגשת לו.

הוצאה להורג של 18 אנשים שנחשדו על ידי חמאס כמשתפי פעולה עם ישראל. עזה, 22 באוגוסט 2014. רויטרס
הוצאה להורג אתמול בעזה/רויטרס

"'ההתנגדות' החלה במבצע שנקרא 'חניקת צוואר' לאיתור משתפי פעולה שעוזרים לכיבוש, הורגים את אנשינו והורסים בתים", נכתב אתמול באתר אינטרנט המזוהה עם ארגון חמאס. מכתב מרשיע לכאורה, שעליו חתומה ה"התנגדות הפלסטינית", פורסם על קיר סמוך למקום ההוצאה להורג הפומבית אתמול. נכתב בו כי האנשים שנרצחו "סיפקו לאויב מידע על מיקומם של לוחמים, מנהרות התקפיות, פצצות, בתים של לוחמים ומיקומי רקטות. הכיבוש הפציץ את המקומות האלה והרג כמה לוחמים. לפיכך, נעשה צדק".

ראג'י א-סוראני, העומד בראש המרכז הפלסטיני לזכויות האדם, אמר בעקבות ההוצאות להורג: "אנו דורשים מהרשויות ומה'התנגדות' להתערב ולעצור את ההוצאות להורג, ללא קשר לסיבות ולמניעים שעומדים מאחוריהן".

בהכנת הידיעה השתתף אילן זלאיט

הוצאה להורג של 18 אנשים שנחשדו על ידי חמאס כמשתפי פעולה עם ישראל. עזה, 22 באוגוסט 2014. רויטרס
הוצאה להורג אתמול בעזה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully