וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לייב בלוג | חמאס: "נירה מחר בשש בבוקר לנתב"ג"

כתבי וואלה!

20.8.2014 / 16:05

עדכונים שוטפים | הלימודים במכללת ספיר יתקיימו מחר כסדרם. דיווח: הרוגים בתקיפות צה"ל בצפון-מערב רצועת עזה. ארה"ב: "אנו קוראים לחזור לשיחות על הפסקת האש". הירי לדרום נמשך

צילום: שי מכלוף, יותם רונן, רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

3:01: מדובר צה"ל נמסר הלילה כי סוללת "כיפת ברזל" יירטה רקטה באזור אופקים.

2:50: אזעקה נשמעה לפני זמן קצר באופקים וביישובי הסביבה.

1:29: מועצת הביטחון של האו"ם הביעה "דאגה עמוקה" הלילה על חידוש הלחימה בין ישראל והפלסטינים וקראה לשני הצדדים לחדש את המשא ומתן כדי להשיג "הפסקת אש מתמשכת". 15 החברות במועצה קראו לצדדים למנוע הידרדרות במצב ולהגיע להפסקת אש הומנטירית.

23:41: רקטה התפוצצה בשטח פתוח באשדוד, אזעקה לא נשמעה לפני כן. לא דווח על נפגעים או נזק.

23:35: רקטה התפוצצה בשטח פתוח בשדרות. לא דווח על נפגעים או נזק.

23:31: שני בני אדם שנפצעו מתקיפת צה"ל ברצועת עזה מתו מפציעתם – כך דיווחו כלי תקשורת פלסטינים. מוקדם יותר דיווח האתר "פלסטין אינפו" כי מטוסי חיל האוויר הפציצו את ביתו של סלאח שחאדה, מייסד הזרוע הצבאית של החמאס, שחוסל ב-2002.

שיגור רקטה מרצועת עזה לעבר ישראל ומיירט של "כיפת ברזל" בשמי הדרום. 19 באוגוסט 2014. רויטרס
יירוט בשמי הדרום/רויטרס

23:20: מערכת "כיפת ברזל" יירטה רקטה בשמי אשדוד. אין נפגעים ולא נגרם נזק.

23:06: אזעקה נשמעה באשדוד, בשדרות ובמועצת חוף אשקלון.

22:45: הלימודים במכללת ספיר יתקיימו מחר כסדרם והם צפויים להתקיים על פי התכנית עד תום הסמסטר - כך הודיעה הערב הנהלת המכללה. עם זאת, המבחנים מחר ומחרתיים מבוטלים והודעה על מועדים חדשים תימסר בהקדם לסטודנטים.

22:41: רקטה התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. לא דווח על נפגעים או נזק.

22:37: סגנית דוברת מחלקת המדינה, מארי הארף, התייחסה להסלמה בדרום ואמרה: "אנו מודאגים מאוד מהמצב בעזה. מגנים את ירי הרקטות וקוראים להפסקה מידית של ירי הטילים. אנו קוראים לחזור לשיחות על הפסקת האש". הארף התייחסה גם למותן של אשתו ובתו של מוחמד דף. "אנו מודעים לדיווחים האלה ובאופן עקבי, השמענו את דאגתנו מקרבנות בקרב האזרחים", אמרה. הארף הוסיפה כי שר החוץ, ג?ון קרי, שוחח היום עם נתניהו, ליברמן וכן עם שרי החוץ של טורקיה וקטאר על המצב בעזה. "הוא מאמין שאנו יכולים לחזור להפסקת אש", אמרה.

22:17: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית אשכול. טרם דווח על נפילת רקטות או על יירוטים.

22:06: מטוסי חיל האוויר הפציצו את ביתו של סלאח שחאדה, מייסד הזרוע הצבאית של החמאס, בצפון הרצועה – כך דיווח האתר "פלסטין אינפו". על פי הדיווח, שני בני אדם נפצעו בהפצצה. שחאדה חוסל על ידי צה"ל ב-2002.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
סלאח שחאדה. AP
סלאח שחאדה, מייסד הזרוע הצבאית של חמאס/AP

21:57: שני בני אדם נהרגו בתקיפות צה"ל בצפון-מערב רצועת עזה – כך מדווחים כלי תקשורת פלסטיניים. מוקדם יותר תקף צה"ל משגר ממנו שוגרו רקטות לעבר הדרום.

21:51: ראש האופוזיציה ויו"ר מפלגת העבודה, ח"כ יצחק הרצוג, התייחס למסיבת העיתונאים שקיים הערב ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בקריה בתל אביב. "אזרחי ישראל ובפרט תושבי עוטף עזה לא קיבלו הערב כל מענה מראש הממשלה. ראינו ראש ממשלה שעסוק יותר ביחסים הרעועים עם חברי הקבינט שלו מאשר במתן פתרונות לציבור הישראלי", אמר. "אין כל אופק בדבריו או תקווה להסדר ולא היה כל חדש. הציבור הישראלי קיבל הערב תמונה עגומה של ממשלה שאינה מסוגלת לנהוג באחריות משותפת גם בשעת מלחמה וזו כבר פגיעה אסטרטגית בביטחונה של מדינת ישראל". לדבריו, "זו אותה ממשלה שכשלה בשיחות מול הרשות הפלסטינית. יש ללכת לתכנית מדינית אמיצה בגיבוי בינלאומי שתחנוק את חמאס ותומכיו".

21:37: רקטה התפוצצה בשטח פתוח באשדוד, ללא אזעקה. לא דווח על נפגעים או נזק.

21:28: רקטה התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית חוף אשקלון. לא דווח על נפגעים או נזק.

21:12: רקטה התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. אין נפגעים או נזק.

21:05: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצת חוף אשקלון.

20:52: שר הביטחון, משה יעלון בקריה בתל אביב, בתום ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני. "לא נתפשר על הביטחון. הכיוון שלנו ברור וכך גם היעד להשיב את השקט והביטחון לישראל. נרדוף את מחבלי חמאס ואת ראשי הארגון ובכל הזדמנות נתקוף אותם", אמר. "עד כה פגענו בדרגי פיקוד שונים ונמשיך לעשות זאת. התעלמו מדבריהם השקריים של דוברי חמאס".

20:50: אזעקה נשמעה במועצת אשכול.

ישיבת ממשלה, 17 באוגוסט 2014. אמיל סלמן, מערכת וואלה! NEWS
"הקשר עם ארה"ב הרבה יותר חזק ואיתן ממה שחושבים". בנימין נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, אמיל סלמן

20:43: ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נשא לפני דברים בקריה בתל אביב, בתום ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני. "שיקול אחד בלבד עומד לנגד עייני – שלמותה של מדינת ישראל. אני מגנה כל התלהמות, מימין ומשמאל", אמר נתניהו. "שום אינטרסים אחרים, רק האחריות לביטחונם ושלמם של אזרחים עומד לנגד עייני, בהתאם לכך אמשיך לפעול באחריות בנחישות ובשיקול דעת". כשנשאל אם חל משבר ביחסי ישראל-ארה"ב, ענה כי "הקשר עם ארה"ב הרבה יותר חזק ואיתן ממה שחושבים. ארה"ב נתנה לנו גיבוי להגנה העצמית ולפעולות הלא פשוטות בזירה המדינית. אני רוצה לברך על כך שהם אישרו את בקשתי של תוספת 220 מיליון דולר לכיפת ברל והעמדה לפירוז עזה".

20:34: רקטה נוספת התפוצצה בתוך יישוב במועצה האזורית אשכול. נזק נגרם ללול. אין נפגעים.

20:13: אזעקת "צבע אדום" נוספת נשמעה במועצה האזורית אשכול.

20:09: רקטה התפוצצה בתוך יישוב במועצה האזורית אשכול. אין נפגעים ולא נגרם נזק.

20:05: בשעה האחרונה תקף צה"ל משגר מוטמן בדרום רצועת עזה, אשר ממנו בוצע ירי תלול-מסלול לעבר שטח מדינת ישראל. מאתמול תקף צה"ל ברחבי רצועת עזה כ-110 מטרות טרור. בין המטרות שהותקפו: מחסני אמל"ח, משגרים מוטמנים ופעילי טרור אשר ביצעו ירי תלול-מסלול לעבר שטח מדינת ישראל.

19:59: חמאס מאיים כי ייחדש מחר בשש בבוקר את הירי לנמל התעופה בן-גוריון. "אנחנו מזהירים את המטוסים שמגיעים לבן גוריון כי אנחנו נירה מחר בשש בבוקר. אנחנו נירה למגרשי הכדורגל שלהם ולא לשטחים פתוחים. על הכובשים ועל העולם צריכים למלא אחר בקשתינו ולהפסיק את הכיבוש". כך אמר לפני זמן קצר "אבו עוביידה", דובר מטעם הזרוע הצבאית של חמאס, בהצהרה מיוחדת בערוץ "אל-מנאר" של הארגון.

בואינג 737 של אל על. AP
מטוס בואינג של אל על/AP

19:47: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית אשכול.

19:46: חיל האוויר תוקף כעת בשכונות זיתון וצברה ברצועת עזה – כך מדווחים כלי תקשורת פלסטינים.

19:42: רקטה התפוצצה בשטח פתוח במועצת חוף אשקלון. לא דווח על נפגעים או נזק.

19:38: בשל המצב הביטחוני לא יפעלו קווי הלילה בדרום ממחר (חמישי) ועד להודעה חדשה. הקווים שיושבתו: קו ערד- באר שבע (קו 188), באר שבע עירוני (קווים 110,111,112), אופקים-באר שבע (קו 133) קו להבים-באר שבע (קו 147), דרום הר חברון ומיתר-באר שבע (קו 128), דימונה-באר שבע (קו 148), אשקלון-תל אביב (קו 299), אשדוד-תל אביב (קו 333), וגן יבנה-ראשון לציון (קו 336). יתר קווי הלילה יפעלו כסדרם.

19:36: אזעקה נוספת נשמעה ביישובי אשכול.

19:33: אזעקה נוספת נשמעה במועצת חוף אשקלון.

19:32: שלוש רקטות התפוצצו בשטח פתוח במועצת אשכול. לא דווח על נפגעים או נזק.

19:30: שלוש רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצת שדות נגב. לא דווח על נפגעים או נזק.

19:29: אזעקת "צבע אדום" נשמעה ביישובי המועצה האזורית אשכול.

יירוטים באזור רמלה, אוגוסט 2014. דוד בן-חיים, מערכת וואלה! NEWS
יירוט בשמי המרכז, הערב/מערכת וואלה! NEWS, דוד בן-חיים

19:24: אזעקה נשמעה במועצות האזוריות שדות נגב, שער הנגב וחוף אשקלון.

19:24: רקטה התפוצצה סמוך למפעל בשדרות. אין נפגעים ולא ידוע על נזק.

19:19: ארבע רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצת שדות נגב. אין נפגעים ולא נגרם נזק.

19:16: אזעקה נשמעה ביישובי המועצה האזורית אשכול.

19:14: דובר הזרוע הצבאית של חמאס מסר הצהרה מיוחדת בערוץ הטלוויזיה של הארגון. "ישראל הפרה את הפסקת האש, בייחוד ההפצצה שבה חשבו שבה נמצא מוחמד דף", אמר הדובר. "חמאס מבטיח לכם שדף יהיה בעזרת אללה המפקד הכללי של הצבא שייכנס לחצרות מסגד אל-אקצא וישחרר אותה. אנחנו נטהר את ארצנו כולה מאחרון הכובשים. דעו לכם שמוחמד דף ומאחוריו עיז א-דין אל-קסאם ושאר ארגוני ההתנגדות יוכלו עליכם".

19:13: אזעקה נוספת נשמעה בשדרות ובשער הנגב.

19:10: אזעקת "צבע אדום" נשמעה בשדרות וביישובי המועצה האזורית שער הנגב.

19:09: מערכת "כיפת ברזל" יירטה רקטה בשמי מועצת חוף אשקלון. לא דווח על נפגעים או נזק.

19:04: אזעקה נוספת נשמעה במועצה האזורית חוף אשקלון.

שריפת קוצים במועצה אזורית חוף אשקלון בעקבות נפילת רקטה, אוגוסט 2014. יגאל מצרפי, מערכת וואלה! NEWS
שריפת קוצים בחוף אשקלון עקב נפילת רקטה, היום/מערכת וואלה! NEWS, יגאל מצרפי

18:56: גדודי עד א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, לקחו אחריות על שיגור הרקטות לעבר גוש דן.

18:55: שתי רקטות יורטו בשמי אשקלון, רקטה נוספת יורטה במועצה המקומית מרחבים ושתי רקטות יורטו בשדות נגב. רקטה נוספת התפוצצה במרחבים.

18:50: שתי רקטות יורטו מעל קריית אונו.

18:48: אזעקה נשמעה בראשון לציון, רמלה ולוד.

18:48: גורם מדיני הכחיש את הדיווחים על מותו של מוחמד דף, ראש הזרוע הצבאית של חמאס: "אין לנו מידע על מותו של דף. מי שהתראיין לכלי תקשורת זרים פשוט לא יודע. למרות שהוא קבע עובדה ואמר משהו חד משמעי, אין לנו מידע כזה". הגורם המדיני הוסיף כי "הייתה הזדמנות (לסיכול ממוקד - א.ב.) ופעלו. מי שפעל במבצע הזה עשה עבודה טובה. אבל צריך להיזהר. כבר ראינו איך בעבר הוא נלחץ ממכוניות שנפגעו על ידי טיל. אין לנו מידע על מצבו". לפני זמן קצר הכחיש דובר חמאס, סאמי אבו זוהרי, בתחנת הטלוויזיה של חמאס "אל-אקצא"את מותו של דף. "הוא אפילו לא היה במקום בזמן ההפצצה", אמר.

18:46: אזעקה נשמעה בפתח תקווה, אור יהודה, יהוד וקריית אונו.

18:40: אזעקה נשמעה באשקלון ובמועצה האזורית חוף אשקלון.

18:27: 123 רקטות שוגרו מאז חצות לשטח ישראל. 93 התפוצצו בשטחי ישראל, ו-15 יורטו על ידי "כיפת ברזל". היתר התפוצצו בשטח הרצועה.

18:20: תמיר עידאן, ראש מועצה אזורית שדות נגב, אמר בפתיחת הערכת מצב במועצה: "אנו חוזרים ומודיעים לממשלת ישראל כי העורף איתן ומוכן להמשיך ולתת רוח גבית להמשך לחימה או להסדר מדיני שיביאו איתם את השקט המיוחל. אנו דורשים מממשלת ישראל לא להיכנע לדרישות של ארגוני הטרור שאולי יביאו שקט לטווח הקצר אך בו בעת יעמידו את כל תושבי מדינת ישראל בסכנה גדולה בעתיד". לדבריו, "כניע לדרישותיו של ארגון הטרור, חמאס, משמעותה גזר דין מוות על תושבי עוטף עזה".

18:13: ארבע רקטות התפוצצו סמוך ליישוב במועצה האזורית אשכול. לא דווח על נפגעים או נזק.

מוחמד דף: "לא נפסיק האש בלי הסרת המצור". צילום מסך
מוחמד דף/צילום מסך

18:09: ראש הזרוע הצבאית של חמאס, מוחמד דף, לא נהרג בתקיפת חיל האוויר על ביתו – כך אמר לפני זמן קצר דובר חמאס, סאמי אבו זוהרי, בתחנת הטלוויזיה של חמאס "אל-אקצא". לדבריו, "הוא אפילו לא היה במקום בזמן ההפצצה".

18:04: מערכת "כיפת ברזל" יירטה רקטה בשמי באר שבע. שתיים נוספות התפוצצו בשטחים פתוחים. לא דווח על נפגעים או נזק.

17:50: מקורות ישראלים מעריכים כי מוחמד דף, ראש הזרוע הצבאית של חמאס, נהרג אתמול בהפצצת צה"ל על בית משפחת א-דלו בשכונת שייח רדואן שבעיר עזה. כך אמר היום (רביעי) מקור בכיר במודיעין ל"פוקס ניוז". בתקיפה נהרגו אשתו, ווידאד דף בת ה-28, ובנו עלי בן השבעה חודשים. לטענת הבכיר, המטרה הייתה להרוג את דף לאחר התחדשות ירי הרקטות לעבר ישראל, שעות ספורות לפני שפג תוקפה של הפסקת האש הזמנית.

17:43: אזעקה נשמעה במועצה האזורית חוף אשקלון.

17:22: ספינות קרב ישראליות מפציצות בשעה זו את חופי רצועת עזה – כך דיווח העיתון המזוהה עם חמאס "א-רסאלה". מוקדם יותר דיווחו כלי תקשורת פלסטינים כי שני ילדים נהרגו בתקיפות צה"ל ברצועת עזה.

17:10: שתי רקטות התפוצצו בתוך יישוב במועצה האזורית אשכול. רקטה נוספת התפוצצה בשטח פתוח. אין נפגעים ולא נגרם נזק. 43 רקטות התפוצצו בשטח המועצה מאז חצות.

16:40: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית אשכול.

16:37: שתי רקטות התפוצצו מחוץ ליישוב במועצה האזורית אשכול. רקטה נוספת התפוצצה מחוץ ליישוב במועצת שדות נגב. לא דווח על נפגעים או נזק.

16:31: אזעקת "צבע אדום" נשמעה ביישובי המועצה האזורית אשכול.

16:29: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית שער הנגב.

16:25: שני ילדים בני שש ו-11 נהרגו בהתקפות צה"ל במרכז רצועת עזה - כך מדווחים כלי תקשורת פלסטינים.

16:21: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצות האזוריות שדות נגב ושער הנגב.

16:11: פסטיבל חוצות היוצר ופסטיבל "תרפפו" המתקיימים בימים אלה בירושלים ימשיכו כסדרם לאחר שקיבלו אישור חריג מפיקוד העורף. גם יתר אירועי התרבות בעיר ימשיכו להתקיים. זאת על אף הנחיות פיקוד העורף שלא לאפשר התקהלות של מעל 1,000 בני אדם באזור.

16:09: רקטה התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול.

עלי, בנו התינוק של מוחמד דף, נקבר בצפון רצועת עזה. 20 באוגוסט 2014. רויטרס
הלווית בנו התינוק של מוחמד דף, היום/רויטרס

16:05: רקטה התפוצצה בקרבת יישוב במועצה האזורית בני שמעון. אין נפגעים.

15:52: אזעקה נשמעה באזור באר שבע ורמת חובב.

15:49: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית אשכול.

15:47: רקטה התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית שדות נגב. אין נפגעים.

15:33: רקטה נפלה בשטח פתוח בתחומי המועצה האזורית חוף אשקלון. לא דווח על נפגעים או על נזק.

15:22: אזעקה נשמעה באזור אשקלון והמועצה האזורית חוף אשקלון.

15:11: שתי רקטות נפלו בשטחים פתוחים בתחומי המועצה האזורית חוף אשקלון. לא דווח על נפגעים ולא נגרם נזק.

15:04: אזעקת "צבע אדום" נשמעה ביישובי המועצה האזורית חוף אשקלון.

14:59: אזעקת "צבע אדום" נשמעה בתחומי המועצה האזורית שער הנגב.

14:57: שתי רקטות נפלו בשטחים פתוחים בתחומי המועצה האזורית אשכול. לא דווח על נפגעים ולא נגרם נזק.

14:56: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית אשכול.

14:54: אזעקה נשמעה בתחומי המועצה האזורית בני שמעון.

הלוויתם של אשתו ובנו של מוחמד דף בעזה, אוגוסט 2014. רויטרס
הלווית אשתו ובנו של מוחמד דף, היום ברצועה/רויטרס

14:46: אזעקה נשמעה במועצה האזורית אשכול.

14:43: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית חוף אשקלון. טרם דווח על נפילות או על יירוטים.

14:26: מניין ההרוגים הפלסטינים ברצועת עזה מאז הפרת הפסקת האש אתמול עלה ל-19 – כך נמסר ממשרד הבריאות הפלסטיני ברצועת עזה. כמו כן, 120 בני אדם נפצעו עד היום בצהריים.

14:15: דובר חמאס, סמי אבו זוהרי, אמר: "תושבי עוטף עזה לא ישובו לבתיהם – אלא בהחלטתו של מוחמד דף". בדברים שפורסמו בכלי תקשורת פלסטיניים, הוסיף אבו זוהרי כי "זו התגובה הטובה ביותר להרג אשתו ובנו של דף", וכי ישראל תשלם "מחיר כבד" על ההסלמה. מוקדם יותר, טען דובר חמאס בריאיון לרשת "אל מנאר" של חיזבאללה, כי התושבים בעוטף עזה לא יוכלו לשוב לבתיהם עד שתושבי רצועת עזה ירגישו בטוחים.

13:59: שתי רקטות יורטו בשמי המועצה האזורית חוף אשקלון.

13:57: אזעקת "צבע אדום" נשמעה ביישובי המועצה האזורית אשכול.

13:52: שלוש רקטות נפלו בשטחים פתוחים בתחומי המועצה האזורית אשכול, סמוך לגדר המערכת. לא דווח על נפגעים ולא נגרם נזק.

13:50: אזעקת "צבע אדום" נשמעה באזור שדרות ובמועצה האזורית שער הנגב.

13:47: רקטה נפלה בכביש פנימי ביישוב במועצה האזורית חוף אשקלון. לא דווח על נפגעים.

13:43: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית חוף אשקלון. טרם דווח על נפילות או על יירוטים.

פגיעה ישירה של רקטה בבית במועצה אזורית בחוף אשקלון. אוגוסט 2014. שיטור קהילתי חוף אשקלון,
פגיעה ישירה של רקטה בבית בחוף אשקלון, היום/שיטור קהילתי חוף אשקלון

13:36: השר נפתלי בנט טען היום: "העולם יכול לתת לישראל רוח גבית כמוצב הקדמי מול הטרור, במקום לנסות לפייס את הטרור על חשבון ישראל". בדברים שפרסם בדף הפייסבוק שלו, כתב: "כרגע סיימתי עוד מרתון ראיונות לתקשורת זרה. עדיין המראיינים אומרים לי, 'אם תקום מדינה פלסטינית, בעיית הטרור המוסלמי עשויה להיפתר'. מתי העולם החופשי יבין? כשאנשי איסלאם קיצוני בלונדון, פריז וניו יורק יפתחו את שערי הגיהינום על אזרחים שלווים". לדבריו, "העולם החופשי יכול למנוע מכת טרור זו על ידי מלחמת מנע נגד הטרור החמאסי, הדעאשי, הקטארי והאיראני".

13:31: רקטה יורטה בשמי המועצה האזורית חוף אשקלון.

13:29: רקטה יורטה בשמי קריית מלאכי.

13:26: אזעקת "צבע אדום" נשמעה בקריית מלאכי, ובתחומי המועצה האזורית חוף אשקלון והמועצה האזורית באר טוביה.

13:21: 97 רקטות נורו לעבר ישראל מרגע הפסקת האש אתמול עד לשעה 12:00 היום, מתוכן 47 החל מחצות. כ-80 מטרות ברצועת עזה הותקפו על ידי כוחות צה"ל. כמו כן, מצב מיוחד בעורף הוכרז ביישובים המרוחקים עד 40 קילומטרים מרצועת עזה, ופיקוד העורף הנחה על פתיחת מקלטים עד לטווח של 80 קילומטרים מהרצועה.

13:17: שתי רקטות יורטו בשמי אשדוד. לא דווח על נפגעים או על נזק.

13:16: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית חוף אשקלון.

13:10: הלווייתם של ווידאד דף, בת 28, אשתו של ראש הזרוע הצבאית של חמאס מוחמד דף, ועלי, בנם בן שבעה חודשים, החלה במחנה הפליטים ג'בליה בצפון העיר עזה. הם נהרגו הלילה בתקיפה אווירית על בית משפחת א-דלו, בשכונת שייח רדואן.

13:08: אזעקות נשמעו באזור אשדוד ויישובי המועצה האזורית חוף אשקלון.

12:53: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר במועצה האזורית אשכול.

12:48: 17 פצועים פלסטינים יוטסו היום לטיפול רפואי בטורקיה, בהתאם למדיניות שיתוף פעולה הומניטרי של משרד החוץ הישראלי עם הקהילה הבינלאומית. לכל פצוע יצטרף מלווה, בן משפחתו. לפני כשבוע, קבוצה ראשונה ובה 19 פצועים יצאה לטורקיה. אחד הפצועים מת מפצעיו בבית החולים וגופתו תוחזר היום לרצועת עזה. הפצועים אובחנו על ידי רופאים טורקים שעברו בבתי החולים בעזה ובדקו את כשירותם הרפואית. הפצועים יועברו על ידי הפלסטינים למחסום ארז ואז יוסעו על ידי אמבולנסים של מד"א לנתב"ג.

12:30: רקטה פגעה לפני זמן קצר בבית פרטי ביישוב בתחומי המועצה האזורית חוף אשקלון. לא דווח על נפגעים, אולם נזק נגרם למבנה. המשפחה ככל הנראה לא הייתה בבית בעת הפגיעה.

רקטה נפלה במועצה האזורית אשכול. אוגוסט 2014. חטיבת דובר המשטרה
זירת נפילת רקטה במועצה האזורית אשכול, היום/חטיבת דובר המשטרה

12:21: אזעקת "צבע אדום" נשמעה בתחומי המועצה האזורית חוף אשקלון.

12:19: שתי רקטות נפלו בשטחים פתוחים בתחומי המועצה האזורית אשכול. לא דווח על נפגעים או על נזק.

12:17: מערכת "כיפת ברזל" יירטה ארבע רקטות בשמי אשדוד. לא דווח על נפגעים ולא נגרם נזק.

12:13: אזעקה נשמעה באזור אשדוד והיישובים הסמוכים.

12:11: אזעקת "צבע אדום" נשמעה בתחומי המועצה האזורית אשכול.

12:03: מערכת "כיפת ברזל" יירטה רקטה בשמי המועצה האזורית חוף אשקלון.

12:01: שתי רקטות נפלו בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול. לא דווח על נפגעים או על נזק.

11:56: אזעקת "צבע אדום" נשמעה באזור שדרות ובתחומי המועצה האזורית שער הנגב.

11:54: אזעקת "צבע אדום" נשמעה בתחומי המועצה האזורית חוף אשקלון.

11:45: שתי רקטות נפלו בתחומי המועצה האזורית אשכול. לא דווח על נפגעים. כתוצאה מאחת הנפילות פרצה שריפה בשדה קוצים, אשר מטופלת בשעה זו בסיוע לוחמים של מג"ב דרום. כמו כן, נזק קל נגרם לקיר ממוגן מרסיסים.

11:32: אזעקת "צבע אדום" נשמעה בתחומי המועצה האזורית אשכול.

11:27: קציני חי"ר ושריון בסדיר קיבלו שיחות טלפון ממפקדות החטיבות, במסגרתן נמסר להם כי עליהם להיות ערוכים להקפצה לבסיס לפני הגעה לאוגדת עזה.

11:21: ארבע רקטות נפלו בשטחים פתוחים בתחומי המועצה האזורית אשכול. אדם אחד הוגדר נפגע חרדה, נזק קל נגרם לכמה כלי רכב ולמבנים. כמו כן, אותרו שלוש רקטות שנפלו במהלך הלילה בתוך יישובים, ושניים מהם גרמו לנזק למבנים.

11:19: שר החוץ של מצרים, נביל פהמי, קרא היום לישראלים ולפלסטינים לשוב למשא ומתן בקהיר, ובהודעה רשמית שפרסם, הביע "צער עמוק" על כישלון הפסקת האש ברצועת עזה.

11:15: רדיו "אל-אקצא", המזוהה עם ארגון חמאס, טען היום כי ישראל לא הצליחה להתנקש בראש הזרוע הצבאית של חמאס, מוחמד דף. בהודעה שפורסמה בחשבון הטוויטר של התחנה, נכתב: "ישראל ביהירותה מנסה לומר את המילה האחרונה בכל סבב לחימה, אולם לאחר כישלון ההתנקשות במוחמד דף עליה להבין כי המשוואה השתנתה".

אזעקה באזור אשקלון. אוגוסט 2014. אבי אשכנזי, מערכת וואלה!
תושבים מסתתרים במהלך אזעקה באזור אשקלון, הבוקר/מערכת וואלה!, אבי אשכנזי

11:11: יו"ר מרצ, זהבה גלאון, הגיבה היום (רביעי) לדברים שמסר שר החוץ אביגדור ליברמן, בהם טען כי אם גלאון הייתה ראש הממשלה גם היא הייתה מציעה לחסל את החמאס. לדברי גלאון, "ליברמן מנסה למכור לנו את האשליה של חיסול החמאס כבר כמה שנים, אך אם אחרי חודש של הרס והרג ברצועה תושבי הדרום שוב חשופים לירי הרקטות ולהפגזות, כנראה שהמבצע הזה לא שינה דבר ושום מבצע צבאי לא ישנה אותו". היא הוסיפה: "לו אני הייתי ראש הממשלה, כפי שכותב ליברמן, לא היינו מגיעים למבצע 'צוק איתן'. הייתי הולכת להסדר מדיני עם אבו מאזן, ומכירה בממשלת הפיוס הפלסטינית, כדי לחדש את שיחות ההסדרה בקהיר".

11:07: חיילים של חטיבת הנח"ל שנמצאים בחופש קיבלו היום הודעה לחזור ליחידותיהם. זאת, על רקע חידוש הלחימה וירי הרקטות מרצועת עזה.

11:03: שתי רקטות נפלו בשטחים פתוחים בתחומי המועצה האזורית שדות נגב. לא דווח על נפגעים או על נזק.

10:59: שלוש רקטות נפלו בשטחים פתוחים בתחומי המועצה האזורית אשכול. לא דווח על נפגעים או על נזק.

10:57: שלוש רקטות נפלו בשטחים פתוחים בתחומי המועצה האזורית אשכול. לא דווח על נפגעים או על נזק.

10:56: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית אשכול.

10:54: שר החוץ אביגדור ליברמן קרא היום "להכניע את החמאס". בהודעה שפרסם בדף הפייסבוק שלו כתב: "אני מקווה שעכשיו ברור לכולם שמדיניות 'השקט ייענה בשקט' פירושה שחמאס הוא היוזם והוא זה שמחליט מתי, היכן, וכמה הוא יורה על תושבי ישראל ואילו אנו מסתפקים רק בתגובה, שגם אם היא חזקה היא עדיין רק תגובה". לדבריו, "אסור להיגרר למלחמת התשה, או למהלכים חד-צדדיים. גם אם חס וחלילה זהבה גלאון היתה ראשת הממשלה ודב חנין היה מכהן כשר הביטחון, גם הם בסופו של דבר היו מורים על מהלך צבאי נרחב להפלת שלטון החמאס".

10:50: שתי רקטות נפלו בשטחים פתוחים מחוץ ליישובים בתחומי המועצה האזורית אשכול. לא דווח על נפגעים או על נזק.

10:49: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית חוף אשקלון. טרם דווח על נפילות או על יירוטים.

10:45: מערכת "כיפת ברזל" יירטה רקטה בשמי קריית גת.

10:40: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית אשכול.

10:37: אזעקות נשמעו באזור קריית גת, המועצה האזורית חבל לכיש והמועצה האזורית שער הנגב.

10:34: רקטה נפלה בשטח פתוח בתחומי המועצה האזורית אשכול. לא דווח על נפגעים ולא נגרם נזק.

10:33: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית אשכול.

10:28: שלוש רקטות נפלו בשטחים פתוחים בתחומי המועצה האזורית חוף אשקלון. לא דווח על נפגעים ולא נגרם נזק.

10:25: אזעקות "צבע אדום" נשמעו בתחומי המועצות האזוריות אשכול והמועצה האזורית חוף אשקלון.

10:22: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית חוף אשקלון.

10:17: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית שער הנגב.

10:14: הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס היום בשעה 14:00 וידון בהתפתחויות האחרונות ברצועה וכן במגעים להפסקת אש. זאת, כשברקע חידוש ירי הרקטות ותקיפות חיל האוויר בעזה.

10:08: אזעקות "צבע אדום" נשמעו בתחומי המועצות האזוריות חוף אשקלון ושער הנגב.

10:00: אזעקת "צבע אדום" נוספת נשמעה במועצה האזורית חוף אשקלון. זאת, רגעים בודדים לאחר שנשמעה אזעקה באזור.

09:57: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית חוף אשקלון.

09:49: חבר הכנסת ניצן הורוביץ (מרצ) הוסיף ואמר היום במשדר וואלה! חדשות: "לפעולה צבאית לא הייתה ועדיין אין יעד מדיני, לכן המבצע הזה נטול משמעות". לדבריו, "חמאס לא צריך להיות ברצועת עזה. יש לנו הסכמים עם הרשות הפלסטינית, וזה הנתיב היחידי שאנחנו צריכים ללכת בו. אי אפשר לעשות הסכם רק עם הגדה המערבית. ראש הממשלה נכנס עם הראש בקיר מול ארגון טרור שנמצא בתוך האוכלוסייה. הימין בישראל מחזק את חמאס, כי הוא רוצה את רצועת עזה נפרדת".

09:44: בכיר חמאס, עיזת אל-רישק, טען היום בהודעה שפרסם בחשבון הטוויטר שלו: "ישראל פתחה מחדש במלחמה נגדנו, אין לנו ברירה אלא להגיב - ולנצח".

09:39: חבר הכנסת ניצן הורוביץ (מרצ) אמר היום במשדר וואלה! חדשות: "צריך מהלך עמוק מול הרשות הפלסטינית עם גיבוי בינלאומי על מנת להגיע להסדרה כוללת. אבו מאזן צריך לחזור ולשלוט ברצועת עזה". לדבריו, "כרגע ממשלת ישראל מנהלת משא ומתן מול חמאס על כסף, ועל מעברים. זה לא טוב, זה מה שהיה בפעמים הקודמים, ותראה לאן הגענו. הפרטנרים הם הרשות ומצרים - דבר איתם. את כל מה שצריך לתת עכשיו לחמאס, היה אפשר לתת הרבה פחות לפני המלחמה, והיה הייתה נמנעת".

09:34: אזעקת "צבע אדום" נשמעה בתחומי המועצה האזורית חוף אשקלון.

09:31: סגן שר החוץ לשעבר, דני איילון, אמר במשדר וואלה! חדשות: "חסרה לנו המנהיגות האמריקנית. אם לארצות הברית היה כיוון אסטרטגי חד, אז הייתה להם יכולת להפעיל מנופים על קטאר ועל טורקיה, ולהביא להסדרה או להחלטה דוגמת זו שהייתה לאחר מלחמת לבנון השנייה, שיביאו שקט לזמן רב".

09:22: רקטה נפלה בשטח פתוח בתחומי המועצה האזורית אשכול. לא דווח על נפגעים או על נזק.

09:21: ראש המועצה האזורית חוף אשקלון יאיר פרג'ון, אמר במשדר וואלה! חדשות: "מלחמת התשה זו לא אופציה, היא לא בריאה לנו מבחינה כלכלית, חברתית, בינלאומית וצבאית. הממשלה צריכה לתת פקודה לצבא להכין תוכנית מקיפה לשבור את כוחו של חמאס בעזה". לדבריו, "היהודים באו לארץ ישראל להתיישב כאן, והערבים אף פעם לא יסכימו לרעיון הזה. הם ימשיכו להיות קיצונים יותר עם השנים, ואנחנו צריכים להמשיך לחזק את עצמנו".

09:11: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית אשכול.

09:00: בכיר חמאס, חוסאם בדראן, הכחיש הלילה את טענות ישראל לפיהן הארגון תכנן לבצע הפיכה נגד הרשות הפלסטינית בגדה המערבית. בדיווח בכלי תקשורת פלסטיניים, מסר בדראן כי נשקו של הארגון "לעולם לא יהיה מופנה כלפי הרשות", וטען כי הודעת שב"כ על מעצר החוליה בגדה היא "אומללה ומלאת שקרים, ונועדה לכסות על כישלונו המודיעיני ואכזבתו מהמבצע בעזה".

08:50: רקטה יורטה בשמי אשדוד. לא דווח על נזק או על נפגעים. אזעקה נשמעה באזור לפני כן.

08:44: גורם מדיני אישר הבוקר בשיחה עם וואלה! חדשות כי ישראל ניסתה לפגוע הלילה במפקד הזרוע הצבאית של חמאס, מוחמד דף. לפי דיווחים פלסטיניים, בתקיפה בשכונת שייח רדואן בעזה נהרגו אשתו של דף, בנו, וכן גבר נוסף שזהותו לא פורסמה, ייתכן שהוא עצמו.

08:42: 11 בני אדם נהרגו ברצועת עזה מאז חידוש הלחימה אמש - כך נמסר ממשרד הבריאות הפלסטיני ברצועה. בכך, עלה מניין ההרוגים הפלסטינים מתחילת מבצע "צוק איתן" ל-2,028.

08:38: שתי רקטות יורטו לפני זמן קצר בשמי אשקלון, ורקטה נוספת נפלה בשטח פתוח. לא דווח על נפגעים או על נזק. אזעקות נשמעו באזור לפני כן.

08:32: רקטה נפלה לפני זמן קצר בשטח פתוח מחוץ ליישוב במועצה האזורית אשכול. לא דווח על נפגעים ולא נגרם נזק.

08:24: אזעקת "צבע אדום" נשמעה באזור המועצה האזורית אשכול.

08:11: אזעקות נשמעו באזור אשקלון, אשדוד, המועצה האזורית חוף אשקלון והמועצה האזורית באר טוביה.

08:02: אזעקת "צבע אדום" נשמעה באזור המועצה האזורית חוף אשקלון.

07:56: כוחות צה"ל תקפו לפני זמן קצר מטרות באזור רפיח, סמוך לגדר הגבול עם מצרים - כך דווח בסוכנות הידיעות הפלסטינית "צפא". טרם דווח על נפגעים או על נזק בעקבות התקיפה.

07:53: חבר המשלחת הפלסטינית בקהיר, קייס אבו לילי, אמר היום לעיתון "א-שרק אל-אוסט" היוצא לאור בלונדון, כי גם לאחר פיצוץ השיחות, ממשיכים המצרים בניסיונות להביא להפוגה נוספת, במטרה לחדש את שיחות הפסקת האש, על בסיס יוזמה פלסטינית "גמישה יותר" שהציגה המשלחת. לדברי אבו לילי, היוזמה הפלסטינית מתבססת על הרעיון של הפסקת אש בשני שלבים, כאשר השלב הראשון יעסוק בהסרת המצור ושיקום רצועת עזה ללא תנאים, ולאחר כחודש יידונו הסוגיות המורכבות, כגון הקמת נמל ושדה תעופה ברצועה.

07:39: צה"ל מתגבר כוחות בדרום רצועת עזה. התגבור כולל כלים כבדים, בהם טנקים ונגמ"שים.

07:35: רקטה נפלה לפני זמן קצר בשטח פתוח מחוץ ליישוב במועצה האזורית שדות נגב. לא דווח על נפגעים או על נזקץ אזעקת "צבע אדום" נשמעה באזור זמן קצר לפני כן.

07:33: אזעקת "צבע אדום" נשמעה לפני זמן קצר באזור המועצה האזורית שער הנגב.

07:29: שתי רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים בתחומי המועצה האזורית אשכול. לא דווח על נפגעים או על נזק.

07:02: 57 רקטות שוגרו לעבר ישראל ביממה באחרונה. מערכת "כיפת ברזל" יירטה 15 רקטות. בנוסף, צה"ל תקף 60 יעדים ברצועת עזה.

06:56: אזעקה נשמעה במועצה האזורית אשכול.

06:47: גורמי רפואה בעזה אמרו הבוקר כי מניין ההרוגים בתקיפות צה"ל ברצועה מאז אתמול בערב עלה לשישה – כך לפי דיווח בסוכנות הידיעות הצרפתית. לפי הגורמים, בין ההרוגים אישה בהיריון ושלושה ילדים.

06:46: לאור ההתפתחויות הביטחוניות מכללת ספיר הודיעה כי לא יתקיימו היום לימודים ומבחנים.

06:25: שלוש רקטות התפוצצו במהלך הלילה בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול. לא דווח על נפגעים או נזק.

06:17: שתי רקטות התפוצצו מחוץ ליישוב במועצה האזורית אשכול. לא ידוע על נזק או על נפגעים.

06:08: אחרי חמש שעות שקטות, אזעקות נשמעו במועצה האזורית אשכול.

04:16: מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, גינה את הפרת הפסקת האש בעזה. "אני מאוכזב קשות מהחזרה למעשי האיבה", אמר וקרא לצדדים שלא להסלים את המצב.

03:23: חמאס: אשתו ובתו של מוחמד דף נהרגו בתקיפת צה"ל בעזה.

02:05: בכיר חמאס, מוסא אבו מרזוק, אמר הלילה כי ישראל ניסתה לחסל את ראש הזרוע הצבאית של חמאס, מוחמד דף, במהלך התקיפות שביצעה אמש באזור החוף של רצועת עזה. "ישראל הפרה את הפסקת האש כדי להתנקש בחייו של דף", אמר. "אבל אזרחים נהרגו במקום".

01:48: מערכת "כיפת ברזל" יירטה שתי רקטות בשמי המועצה האזורית חוף אשקלון. לא דווח על נפגעים או נזק.

01:33: דובר ראש הממשלה והיועץ לעיתונות הזרה, מרק רגב, דחה הלילה את טענת הפלסטינים לפיה ישראל אחראית לפיצוץ המו"מ, וטען כי "ירי הרקטות מרצועת עזה הפך את המשך השיחות לבלתי אפשרי". לדבריו, "המגעים התבססו על הפסקה מוחלטת של כל פעולות התקיפה, ולכן כאשר רקטות משוגרות מרצועת עזה, לא רק שזה מהווה הפרה ברורה של הפסקת האש, זה גם מחרב את הנחת היסוד שעליה התבססו השיחות", אמר.

01:30: אזעקה נשמעה ביישובי המועצה האזורית חוף אשקלון.

00:39: אותרה נפילת רקטה בשטח פתוח במטה יהודה.

00:36: רקטה התפוצצה הלילה בתוך יישוב במועצה האזורית אשכול. לא דווח על נפגעים או נזק.

00:31: כ-50 רקטות שוגרו לעבר ישראל מרצועת עזה, החל מהשעה 15:30 בצהריים ועד כה. בנוסף, חיל האוויר תקף כ-30 מטרות ברצועת עזה.

00:28: עזאם אל אחמד, ראש המשלחת הפלסטינית לשיחות בקהיר, אמר הלילה כי ישאל היא האחראית לקריסת המשא ומתן. "נתניהו הודיע למשלחת הישראלית לעזוב את קהיר בעוד אנו מדברים עם המתווך המצרי. ישראל אחראית לכך שהפסקת האש נהרסה", אמר.

00:07: שלוש רקטות יורטו בשמי אשדוד.

00:03: אזעקות במרחבי הערים אשקלון ואשדוד.

רקטה נפלה בשטח פתוח במטה יהודה  19 באוגוסט 2014. עיריית בית שמש, מערכת וואלה! NEWS
רקטה נפלה בשטח פתוח במטה יהודה/מערכת וואלה! NEWS, עיריית בית שמש

23:58: 2 רקטות התפוצצו במועצת שדות נגב; אין נפגעים.

23:55: רקטה יורטה בשמי המועצה האזורית שדות נגב.

23:49: אזעקות נשמעו ביישובי המועצה האזורית אשכול.

23:47: מערכת "כיפת ברזל" יירטה לפני זמן קצר רקטה בשמי המועצה האזורית מרחבים.

23:45: אזעקות נשמעו לפני זמן קצר בעיר ירושלים, בית שמש וביישובים הסמוכים להן. בנוסף נשמעה אזעקה באזור השומרון.

23:41: אזעקות נשמעו לפני זמן קצר במועצות האזוריות מרחבים ובני שמעון. טרם דווח על נפילות או על יירוטים.

23:39: בכיר חמאס, עזאת אל-רישאק, מסר הערב לרשת "אל-ג'זירה" כי הוא לא רואה סיכוי לשיחות הפסקת האש בקהיר, וכי הארגון ישאיר למצרים להחליט על עתידן.

23:37: מערכת "כיפת ברזל" יירטה שלוש רקטות בשמי המועצה האזורית חוף אשקלון.

23:32: אזעקות נשמעו לפני זמן קצר באשקלון ובמועצת חוף אשקלון.

23:30: שתי רקטות התפוצצו לפני זמן קצר בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

23:25: אזעקה נשמעה לפני זמן קצר במועצה האזורית אשכול. טרם דווח על נפילות או על יירוטים.

שיגור מרצועת עזה לעבר ישראל. רויטרס
שיגור רקטות מרצועת עזה לעבר ישראל, הלילה/רויטרס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שרידי רקטה בשדות נחל עוז/מערכת וואלה!, צילום מסך
פצועים מתקיפת צה"ל ברצועת עזה. רויטרס
פצועים מתקיפת צה"ל ברצועת עזה, הלילה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully