וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הג'יהאד האיסלמי: "תיתכן הפסקת אש קבועה גם ללא הסכם"

בכיר בארגון הפלסטיני אמר ל"אל-מיאדין" כי יידחה הסכם שלא יענה לדרישות, אולם הוסיף שישנה אפשרות של הפסקת אש ארוכת טווח, "לשם הגנה על בני עמנו". הסתיימה ישיבה נוספת של הקבינט

רויטרס

התבטאות מפתיעה מצד הפלסטינים במו"מ להסדרה: בכיר הג'יהאד האיסלאמי חאלד אל-בטש אמר הלילה (שישי) כי הארגון שוקל הפסקת אש ארוכת טווח - גם ללא הסכם רשמי מול ישראל.

"החלטנו שלא נחתום על הסכם שיהיה רע לפלסטינים", אמר אל-בטש לרשת "אל-מיאדין" אולם הוסיף: "אם לא ייענו דרישותינו, נבחן אפשרות של הפסקת אש ארוכת טווח, לשם הגנה על בני עמנו". בהתייחסו למו"מ העקיף עם ישראל במצרים סיפר שהפלסטינים סירבו לדרישה הישראלית לפירוז הרצועה תמורת הקמת שדה ותעופה ונמל, כמו גם להשארת אזור החיץ בין עזה ישראל "ולו מטר אחד". הוא הדגיש כי במידת הצורך הפלסטינים מוכנים גם למלחמת התשה ארוכה מול ישראל. לדבריו, כל בקשתם ממצרים היא פתיחת מעבר רפיח, ו"הלחץ של ישראל על מצרים משפיע על תפקידה כמתווכת".

פלסטינים מכבים שריפה שפרצה בדירה בבית לאהיא בעקבות תקיפת צה"ל. 10 באוגוסט 2014. רויטרס
שריפה שפרצה בבית בעקבות תקיפת צה"ל במהלך המבצע/רויטרס

מוקדם יותר פרסמה סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" את ההצעה הישראלית שהועברה למשלחת הפלסטינית בתיווך מצרים. לפי הדיווח, ישראל התנתה את פתיחת המעברים בינה לבין הרצועה בהסכם מפורט עם הרשות הפלסטינית, אולם מבלי שניתן לכך לוח זמנים מדויק. את שטח החיץ בגבול הרצועה, בו נאסר על פלסטינים לשהות, הסכימה ישראל לבטל בהדרגה, החל מהעת בה ייחתם הסכם הפסקת האש הקבוע.

עוד נאמר בהצעה כי ישראל תסייע לרשות הפלסטינית בשיקום הרצועה. בהצעה לא הוזכרה התביעה הפלסטינית להעברת משכורות לפקידי חמאס בעזה, וכן הובעה בה התנגדותה של ישראל לשחרור אסירים ולהקמת שדה תעופה ונמל בעזה.

מלחמה בדרום | סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
המלחמה השנייה בדרום: "אנשי המנהרות" יוצאים למאבק
ארה"ב: "בוחנים בקפדנות יתרה" משלוחי נשק לישראל
בכיר שישב בקבינט: "שנים שלא היה דיון על הדרום"

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
פלסטינים ממתינים בעמדת בידוק סגורה – מעבר רפיח, אוגוסט 2014. רויטרס
ישראל התנתה את פתיחת המעברים בינה לבין הרצועה בהסכם מפורט עם הרשות הפלסטינית. פלסטינים מהרצועה במעבר רפיח/רויטרס

סגן מזכ"ל הג'יהאד האיסלאמי זיאד אל-נחאלה אמר הבוקר כי "המלחמה מאחורינו", והוסיף כי ישנו סיכוי טוב להגיע להסכם קבוע בשיחות המתנהלות עדיין בקהיר.

בדברים לעיתון "אל-חיאת", אמר אל-נחאלה כי הפלגים הפלסטינים רוצים לסיים את המלחמה ולהיכנס לתקופה חדשה, והסביר: "בשלב זה אין לנו אפשרות אחרת מלבד הסכם, ההרס הרב שנגרם מהמלחמה מחייב אותנו לצאת מהמצב הזה". לדבריו, הפלסטינים לא קיבלו את כל מה שרצו בשיחות קהיר, אך לפחות שמרו על נשק ההתנגדות. "ההישגים שלנו מהמלחמה מתקבלים על הדעת מבחינת העם הפלסטיני".

"העיניים נשואות להשלמת ההסכם"

אותם קולות נשמעו אמש גם מכיוונו של חמאס עצמו. בכיר הארגון עזת אל-רשק כתב בעמוד הפייסבוק שלו כי: "סיימנו את הדיון על חלק מהנושאים, אך ישנן סוגיות שלא סיימנו לדון בהן. למרות זאת, חידשנו את הפסקת האש. יש אנשים שזה לא מרגיע אותם, ואני מביניהם, מכיוון שהעיניים נשואות להשלמת ההסכם ואי אפשר להתמהמה. הדרישות לסיום המאבק עם האויב דורשות חכמה, אנחנו חייבים לאחוז במטרותינו ולא להיצמד לטקטיקות שכוללות הפסקת אש זמנית".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון משה יעלון ומזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט בישיבת ממשלה בקריה בתל אביב. 10 באוגוסט 2014. רויטרס
ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון משה יעלון ומזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט בישיבה בקריה שבתל אביב/רויטרס

הבוקר כינס ראש הממשלה בנימין נתניהו את הקבינט המדיני-ביטחוני לדיון נוסף במאמצים להסדרה ארוכת טווח ברצועת עזה. מדובר בישיבה השנייה של הקבינט ביממה האחרונה, לאחר שאתמול אחר הצהריים נפגשו השרים בבסיס הקריה בתל אביב. עם סיומו של הדיון אתמול ללא החלטות משמעותיות, הוחלט לקיים ישיבה נוספת הבוקר.

בינתיים, יומיים אחרי כניסתה לתוקף של הפסקת האש הזמנית שנקבעה לחמישה ימים, נשמר השקט בדרום. עם זאת, צה"ל עדיין ערוך בכוחות מוגברים סביב גבול הרצועה - וזאת על מנת לשמור על אפשרות של תגובה לחידוש האש.

בהכנת הידיעה השתתף אילן זלאיט

(עדכון ראשון: 9:57)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully