וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית ת"א זימנה מרכולים שנפתחו בשבת לבית המשפט

13.8.2014 / 20:48

חוק העזר העירוני החדש - לפיו תותר פתיחתם של כ-160 בתי עסק בסופי שבוע - טרם אושר על ידי שר הפנים, והעירייה נאלצה לשלוח את הצווים, אחרת תואשם בביזיון בית המשפט

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סניף של רשת AM:PM. ייסגר בשבת למרות הכל?/מערכת וואלה!, צילום מסך

עיריית תל אביב שלחה אתמול (שלישי) בשעות הצהריים צווי זימון לבית משפט ל-21 בתי עסק בעיר, לאחר שאלה פתחו את חנויותיהם בשבת למרות "חוק המרכולים" האוסר זאת. הצעד החריג בוצע לאחר שבישיבת המועצה האחרונה ביום ראשון, אושרה הצעת תיקון לחוק העזר העירוני לקביעת מכסה של כ-160 בתי עסק שלהם תיתן העירייה היתר לפתוח בשבת את מרכולתם. עם זאת, היות וההצעה טרם אושרה על ידי שר הפנים גדעון סער, ובעקבות עתירה של מטה המאבק של העסקים הקטנים בדבר ביזיון בית המשפט כנגד ראש העיר רון חולדאי, העירייה ורשתות ה-24/7 - מיהרה העירייה לחלק את צווי הזימון.

בזימונים שחולקו, מבקשת העירייה מבית המשפט להוציא צווי איסור לפתיחת בתי העסק בשישי שבת. בין העסקים שקיבלו את צווי הזימון נמצאות הרשתות הגדולות: AM:PM, "טיב טעם" ו"סופר יהודה", ולצדם גם עסקים ופיצוציות קטנות. צווי הזימון מחייבים את בעלי העסקים לסגור את חנויותיהם בסופי שבוע, ואם לא יעשו כן הם צפויים להישפט על ביזיון בית המשפט - הליך שיגרור אחריו סנקציות פליליות.

"הזימון לבית המשפט מביא אותנו להעלאת מדרגה במאבק על השבת בתל אביב", אמר היום מנכ"ל רשת "סופר יודה", קובי כהן, שקיבל אף הוא צווי זימון. "עיריית תל אביב מבקשת למעשה להוציא צו מנהלי לסגירה של החנויות בשבת. קבלת הצו על ידי בית המשפט תביא אותנו לסגירה של החנויות. הרי אף בר דעת לא יסכים לעמוד לדין בגין ביזיון בית המשפט".

עוד בנושא:
עיריית תל אביב אישרה פתיחת מאות מרכולים בשבת
”הקרב על העיר”: הסופרים בת”א נפתחו, חרף הדוחות
משרד הפנים מזהיר: עסקים שייפתחו בשבת - ייסגרו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"קבלת הצו תביא אותנו לסגירה של החנויות". סניף של רשת "סיפור יודה" בתל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הייתי מצפה מהעירייה להילחם באמת, כפי שהציבור שבחר בה דורש", הוסיף כהן. "העירייה צריכה לבקש ארכה להמשך הסטטוס קוו כפי שהוא, עד לקבלת החלטתו של שר הפנים בתיקון החוק כפי שהונח על שולחנו. אנחנו מדברים כאן על צביון של עיר וחבל שבתי המשפט מאפשרים למיעוט לנצל אותם באופן מאוד ציני ולגרום לסגירתה של העיר".

ברשת AM:PM, שקיבלה אף היא את צווי הזימון לבית המשפט, הגיבה לצעד העירייה וכן לאישור הצעת התיקון לחוק העזר העירוני השבוע, ומסרה: "זוהי תגובת שרשרת ידועה מראש למהלך שהחל השר סער. הציבור כולו ייפגע ועמו כמובן עסקים ועובדים רבים. גם הצעת התיקון לחוק העזר של עיריית תל אביב שאושרה במועצה השבוע אינה מביאה לפתרון כולל לנושא פתיחת העסקים בשבת והשמירה על צביונה של העיר, כפי שהיה מתבקש". עוד נמסר: "ההצעה של העירייה תגרום בשלב הראשון לסגירה של כ-150 חנויות ועסקים פרטיים, ובעתיד לאור התקדים שנוצר יוכלו לסגור עוד חנויות ובתי עסק שפועלים כיום בשבת. מתחילת הדרך הציבור בתל אביב הביע את מחאתו על הניסיון לשנות את צביונה של העיר, שתמיד הייתה עיר פלורליסטית שכל אחד בה חי לפי תפיסת עולמו. כך צריך להמשיך ולהיות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

עיריית תל אביב: "אין מנוס מנקיטת ההליכים"

מי שדווקא בירך על פעילותה של עיריית תל אביב היו, כאמור, אנשי מטה המאבק של העסקים הקטנים ובעלי המכולות, שהגישו לאחרונה בקשה לביזיון בית המשפט כנגד רון חולדאי, העירייה ורשתות ה-24/7 הפעילות בעיר בשישי שבת - בשל אי אכיפת חוק המרכולים. "הנושא הוא לא השבת אלא הזכות ליום מנוחה", הודיעו במטה המאבק. "העסקים הקטנים מזכירים לעיריית תל אביב ולבעלי ההון שמאחורי חוקי המנוחה עומדים אנשים ומשפחות".

"תל אביב תישאר פלורליסטית ופתוחה בשבת", הודגש, "אך ולעסקים הקטנים מגיע ליהנות מיום חופשי ומתנאי תחרות שווים. חוקי העבודה והמנוחה נועדו להגן על עובדים ועל עסקים קטנים ולא על טייקונים גדולים. אנו מצפים שעיריית תל אביב ובית המשפט יכבדו זאת. רק מבחן התוצאה יוכיח אם העירייה מתכוונת לאכוף את החוק ולאפשר שיווין מלא לעובדים ולעסקים הקטנים".

עיריית תל אביב מסרה בתגובה: "כי לאור פסיקת בית המשפט ואי אישור החוק שהציעה עיריית תל אביב-יפו על ידי שר הפנים בחודש יוני, אין מנוס מנקיטת ההליכים. השבוע אישרה מועצת העיר הצעה נוספת להסדרת שירותי המרכולים בשבת, ואנו מקווים שהיא תאושר בקרוב".

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully