וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרופ' טרכטנברג פורש במפתיע מתפקיד יו"ר הות"ת

טרכטנברג הקדים את פרישתו לחודש פברואר הקרוב. הוא התפרסם כראש צוות ההיגוי הממשלתי שהוקם בימי המחאה החברתית בקיץ 2011. ייתכן שבכוונתו לחבור למשה כחלון ולרוץ לכנסת

הרצאה של מנואל טרכטנברג, אוניברסיטת תל אביב, ספטמבר 2011. נמרוד סונדרס
פרופ' מנואל טרכטנברג/נמרוד סונדרס

פרופ' מנואל טרכטנברג, יו"ר הוועדה לתכנון ותקצוב של המועצה להשכלה גבוהה (ות"ת), הודיע על פרישתו מתפקידו. טרכטנברג היה אמור לסיים תפקידו רק באוגוסט 2015 והחליט להקדים את פרישתו ל-1 בפברואר בשנה הבאה. הוא מסר את החלטתו לשר החינוך ויו"ר המועצה להשכלה גבוהה, שי פירון. בשלב זה לא ידוע על מחליף רלוונטי, וככל הנראה השר פירון יקים וועדת איתור לשם כך. טרכטנברג הבהיר כי אין בכוונתו "להסתגר במגדל השן אלא להמשיך ולתרום לחברה". ייתכן שיפנה בהמשך לפעילות פוליטית.

בהודעה שנמסרה אמש (שלישי) ממשרד החינוך, נכתב כי "בפרק הזמן עד סיום תפקידו, ישלים פרופ' טרכטנברג את יישום מסקנות ועדות המשילות". טרכטנברג יקדיש את השנה הקרובה לשבתון בארץ, לשם כתיבת ספר על הסוגיות הכלכליות-חברתיות המרכזיות העומדות על סדר יומה של החברה. "זה ‏חמש ‏שנים ‏שאני ‏מכהן ‏בתפקיד, ‏אשר ‏במהלכן ‏הצלחנו ‏להתניע ‏שינויים ‏מרחיקי ‏לכת ‏במערכת‏ ההשכלה‏ הגבוהה,‏ על‏ פי‏ תכנית ‏רב‏ שנתית סדורה ‏ומקיפה ‏שנתמכת‏ על ידי‏ תקציב‏ רב ‏שנתי‏ הולם", כתב טרכטנברג בהודעת הפרישה. "התכנית מסתיימת בסוף תשע"ו, ועל כן במהלך השנה הקרובה על המל"ג והות"ת ועל העומדים בראשם להקדיש את מלוא מרצם להתנעת תהליך גיבוש תכנית חומש הבאה.

לקריאה נוספת
טרכטנברג: תוך 5 שנים יהיו פחות 50 אלף סטודנטים חילונים
כבר ב-2012 החלו לחזר פוליטיקאים אחרי פרופ' טרכטנברג
וגם: שנת הלימודים הקרובה תיפתח בסימן המלחמה בדרום

צעדת המיליון בתל אביב מבט על ממסוק, אוגוסט 2011. איתמר גרינברג,
"הפגנת המיליון" בחודש אוגוסט 2011 בכיכר המדינה/איתמר גרינברג

"לא יהיה זה נכון ‏שאני אעסוק בכך, אלא שמי שיזכה להוביל את התכנית הרב-שנתית הבאה יהיה גם זה שמגבש אותה, על פי חזונו הוא", הוסיף טרכטנברג במכתבו. "לאחרונה ‏הושלם ‏הדו"ח ‏של‏ הוועדה‏ לבחינת ‏מבנה ‏המשילות ‏של ‏מערכת,‏ ועל פי‏ ההמלצות ‏שבו יהיה ‏שינוי ‏משמעותי ‏במבנה ‏הות"ת, ובתפקיד ‏העומד ‏בראשו", אמר.

לדבריו, "‏מן ‏הראוי ‏שהות"ת ‏החדשה תקום‏ תחת‏ הנהגתו ‏של‏ יו"ר ‏חדש, ‏אשר ‏מלכתחילה‏ יכנס‏ לתפקיד ‏בהתאם‏ לכללים ‏החדשים. ‏יחד ‏עם זאת, ‏תהליך ‏החקיקה ‏הנדרש ‏כדי ‏לקבע ‏את ‏ההמלצות, ‏אשר ‏אמור ‏להגיע ‏לשיאו במושב ‏החורף ‏של‏ הכנסת, ידרוש ‏מכולנו‏ מאמץ‏ רב, ‏ואני‏ מתכוון‏ להירתם‏ בעצמי‏ למשימה‏ חשובה‏ זאת‏ ככל‏ שיידרש". בסיום מכתבו לשר פירון הוסיף טרכטנברג כי "לא‏ תופתע‏ אם‏ אציין‏ שאני‏ לא‏ מתכוון‏ להסתגר‏ במגדל‏ השן לאחר ‏סיום ‏תפקידי,‏ אלא‏ שאמשיך‏ לעשות‏ ולתרום ‏כפי‏ יכולתי‏ וככל‏ שיידרש לחברה‏ בישראל".‏

לדברי גורמים המעורים בנושא, טרכטנברג כבר הודיע לפני כמה חודשים על כוונתו לסיים את כהונתו לפני הזמן משיקולים אישיים. כמו כן, גוברת ההערכה כי יפנה לפעילות פוליטית, ואף יחבור לשר התקשורת לשעבר משה כחלון, שמתכנן ככל הנראה לחזור לחיים הפוליטיים במפלגה בעלת אג'נדה חברתית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
הגשת דו"ח העוני בבית סוקלוב , נובמבר 2012. בן קלמר
השר לשעבר משה כחלון/בן קלמר

פרופ' טרכטנברג הינו פרופסור לכלכלה וסוציולוגיה מטעם האוניברסיטה העברית, ובעל דוקטורט בכלכלה מטעם הרווארד. הוא הקים את המועצה הלאומית לכלכלה במשרד ראש הממשלה לפני כשמונה שנים ואף עמד בראשה. בעבר כיהן כראש התוכנית המחקרית ב"מדע, טכנולוגיה וכלכלה" במוסד שמואל נאמן למחקר מתקדם במדע וטכנולוגיה שבטכניון.

טרכטנברג מכהן כיו"ר הות"ת זו הקדנציה השנייה, ואחראי לתכניות ארוכות טווח, השבת מוחות לישראל, הנגשת מערכת ההשכלה הגבוהה לערבים וחרדים. הוא הוביל לראשונה תכנית תקציבית שש שנתית, אשר תקציבה גדל בשמונה מיליארד שקל.

טרכטנברג התפרסם בציבור בימי המחאה החברתית בקיץ 2011, בשל היבחרו ע"י ראש הממשלה להיות בראש צוות ההיגוי שיביא פתרון כלכלי למשבר החברתי אזרחי שנוצר באותה העת - ועדת טרכטנברג, שעיקר המלצותיה עסקו במצוקת הדיור בר השגה, יוקר המחייה ועיקר הצלחתה הייתה הרחבת מעורבות הממשלה בגיל הרך 0-3 ויישום מלא של חוק חינוך חובה לגילאי 3-4 ביצירת צהרוניות מסובסדות להורים העובדים.

שר החינוך, הרב שי פירון, מסר בתגובה: "קיבלתי את בקשתו של פרופ' טרכטנברג להקדיש את זמנו לנושאים אחרים. תרומתו של פרופ' טרכטנברג למערכת ההשכלה הגבוהה לא תסולא בפז. לפרופ' טרכטנברג מניות יסוד רבות בטיפוח המצוינות, בהנגשת ההשכלה הגבוהה לאוכלוסיות חדשות ובבניית מסגרות כלכליות אשר יבטיחו את המשך הפיתוח של האקדמיה והמחקר בישראל. אני מאחל לו עוד שנים רבות של עשייה ותרומה לחברה בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully