וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם קייטי הולמס בדרך לצאת מצלו הכבד של טום קרוז? ראיון

קייטי הולמס עדיין מהססת לשוחח עם עיתונאים, אבל כשהיא כבר מסכימה זה בשביל הסרט המד"ב "המעניק" בו היא מככבת, ויש לה גם מה לומר על הכוכבת הישראלית הצעירה שמשחקת בו לצדה

המעניק/יחצ

נדמה כי אי אפשר היום להתייחס לקייטי הולמס מבלי שירחף מעליה צלו של האקס טום קרוז. היא נחשבה להבטחה, היתה מהאופציות הראשונות לגלם את "באפי קוטלת הערפדים", טיפסה בסולם של דוסון אל ליבנו, הופיעה בסרטים המוערכים "סופת הקרח", "תודה שעישנתם" ובסרט הראשון בטרילוגיית "באטמן" של כריסטופר נולאן בכיכובו של כריסטיאן בייל. אלא שהכל נשכח ואופסן מאחור נוכח הסיקור המאסיבי של מערכת היחסים עם קרוז שהחלה באמצע העשור הקודם. מרגע שקפץ קרוז על ספת תכנית האירוח של אופרה ווינפרי, והכריז כי הבחורה שסיפרה בריאיון לירחון "סבנטין" שחלום הילדות שלה היה להינשא לכוכב היא אהבת חייו - הקריירה שלה התהפכה.

כל העיסוק בהולמס היה בפשפוש באופי יחסיה האמיתיים עם קרוז, בתם המשותפת סורי הפכה לפנומן בצהובונים, ואז כשלפני שנתיים נמלטה ממנו ומטפרי הסיינטולוגיה, הגבות הורמו אף יותר והרדיפה של הפפראצי אותה צברה תאוצה. הרזומה המקצועי של הולמס, לעומת זאת, פחות. רק בשבוע שעבר חשפה יוצרת סדרת הלהיט "כתום זה השחור החדש" ג'נג'י קוהאן שהתפקיד הראשי של פייפר צ'פמן הוצע להולמס והיא סירבה.

עכשיו היא מופיעה לצד ג'ף ברידג'ס ומריל סטריפ בסרט החדש "המעניק" (שמגיע היום לבתי הקולנוע בישראל); ברוח "משחקי הרעב" ו"מפוצלת", גם הוא מבוסס על ספר נוער מצליח, אך כזה שקדם לשני האחרים שכבר עובדו למסך הגדול בהצלחה. במרכז העלילה נמצא ג'ונאס, נער שמגיע לבגרות בקהילה דיסטופית המנותקת מרגשות של כאב ואהבה, כאשר הוא נבחר להיות זה שיוענק לו הזיכרון הקולקטיבי מעברה של הקהילה. ג'ונאס (ברנטון טווייטיס) מתקשה לעמוד בנטל הרב שהונח על כתפיו, זאת למורת רוחם של אביו (אלכסנדר סקארסגארד) ואמו, אותה מגלמת הולמס באופן מנוכר ורובוטי שמזמין שאלות כמה היא יכולה להזדהות עם דמות של אמא נוקשה שכזו.

"זה היה מעניין לגלם דמות שחיה בעולם מנותק מרגשות כשאתה שחקן והעבודה שלך מצריכה להביע רגשות כל הזמן ולא יכול", היא מסבירה בריאיון לקידום "המעניק" המתקיים איתה בבוורלי הילס כשהיא שוקלת בקפידה כל מילה שיוצאת מפיה. לכל אורך הריאיון היא זזה באי נוחות, משלבת את ידיה, מחייכת ממבוכה וחוסר נכונות להתמסר לשיחה ומאותתת לגדוד היחצ"ניות והעוזרות האישיות שהתלווה אליה שהיא רק מחכה שהסיפור יגמר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קייטי הולמס וטום קרוז בימים צמודים יותר/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מעל הכל מאוד התרגשתי להיות חלק מהסרט הזה כי מדובר ביצירה ספרותית אהובה כל כך, ועצם זה שעבדתי לצד ג'ף ומריל ושאר השחקנים היה עונג צרוף. יש סיבה מדוע מדובר בספר פופולרי שגם נכלל ברשימה של קריאת חובה בבתי ספר רבים ברחבי ארה"ב. הוא מכיל תמות עוצמתיות בכל הקשור לילדים צעירים שמקבלים את הכוח לידיהם של להחליט מה נכון ומה לא, כוח הבחירה".

הרגשת חיבור לדמות האמא המגוננת, אולי יתר על המידה?

"מאוד נהניתי לגלם את הדמות הזו ומה שיפה בה הוא שהיא נצמדת למשנה קבועה של הסדר הקיים, הדבר היחידי שהיא מכירה, והיא דבקה בו. כשהבן שלה מתחיל תהליך של דבר שזר לה היא חשה מאוימת והיא מתמלאת בקונפליקט אישי משמעותי, שאותי כשחקנית מספק כי יש לי עם מה לעבוד".

מה הכי אהבת בסרט?

"ויזואלית מאוד אהבתי את זה שמדובר בסרט בשחור ולבן. ואז כשהצופה עובר יחד את ג'ונאס את הזכרונות הצבעוניים שהוא מקבל הוא נזכר ברגעים הנפלאים הללו בחיים ואני אוהבת את יצר ההרפתקנות הזה. מבחינתי לעבור הרפתקאה בכל יום, לרבות כשהחיים מפיחים בך השראה ולהפנים את כל מה שקורה סביב".

איך היתה העבודה לצד מריל סטריפ?

"הייתי מאוד נרגשת לעבוד איתה, כי עם ג'ף למשל לא היו לי סצנות, אפילו שהוא היה מעורב ומסור לפרויקט בכל שלב (ברידג'ס גם נמנה בין מפיקי הסרט; ד"כ). אני מעריצה של מריל, ובעבודה איתה על הסט נוכחתי לראות כמה היא מקצוענית ומוכשרת ואלגנטית בדיוק כמו שהייתי מצפה ואפילו יותר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך "המעניק"/מערכת וואלה!, צילום מסך

קייט נואל הולמס נולדה באוהיו בדצמבר 1978, כצעירה מבין חמישה ילדים במשפחה קתולית. היא התחנכה באקדמיה לבנות בלבד, היתה תלמידה מצטיינת עם ציוני פסיכומטרי גבוהים שסידרו לה קבלה לאוניברסיטת קולומביה, אך העדיפה מסלול של קריירת דוגמנות שהובילה לאודישנים למשחק בלוס אנג'לס. ברבות השנים שיחקה במותחנים "ללמד את גברת טינגל", "תא טלפון" ו"אל תפחד מהחושך", הגיחה אל בימות ברודוויי ב"כולם היו בניי" ואף גילמה את הגברת הראשונה ג'קי קנדי במיני סדרה, שהיתה חזרה למדיום בו זכתה קיבלה את החשיפה המשמעותית הגדולה שלה ב-1998 בתפקיד ג'ואי פוטר ב"דוסון קריק". הולמס היא היחידה מבין כוכבי הסדרה המצליחה שהופיעה בכל הפרקים לאורך שש העונות, במה שסימן את הפריצה הגדולה של הנערה המבטיחה בהוליווד.

גם הפעם, ב"המעניק" יש על הפרק שחקנית צעירה שעומדת בפני הפריצה שלה, הישראלית אודיה רש בת ה-17, המופיעה בתפקיד הנשי הראשי בסרט בתור חברתו הטובה של ג'ונאס, הגיבור. "אודיה שחקנית נהדרת, מאוד נדיבה ומאוד נהניתי לעבוד איתה, היא מאוד נוכחת ברגע ואני צופה לה דברים גדולים בקריירה", אומרת הולמס, "בכלל אני חושבת שזה סרט עם חיבור לנוער כקהל מיידי שקרא את הספר ועכשיו מקבל את ההזדמנות לראות את העיבוד הקולנועי, שגם ידבר למבוגרים".

היית אומרת שזה תפקיד מאתגר לשחקן צעיר?

"זה היה אתגר משחק עבור כולנו משום שהיינו צריכים להעביר הלך רוח של משפחה אופיינית לקהילה המתוארת ומחשבות שמצליחות לחצות את המיסוכים בצורה מוגבלת. כל מי שהיה שם רצה להיות שם וזה ניכר במסירות לייצר עולם מקביל של מציאות חלופית בהשראת הספר, ובסופו של דבר זה תרם לאווירה נעימה על הסט".

המעניק. GettyImages
טיילור סוויפט, אודיה רש, וקייטי הולמס/GettyImages

כמי שטיפחה קו אופנה עצמאי, היית מעורבת באספקט התלבושות בסרט?

"אני לא יכולה להגיד שהיתה לי השפעה אבל מאוד אהבתי את הקו שעיצבו לדמויות, בעיקר כי לי כשחקנית ניתן מושג לגבי הקהילה והלוק הכולל עוד משרטוטי העיצובים לתלבושות המיועדות ומשלבי המדידות הראשוניים. זו דוגמה לאחד הדברים שאני אוהבת בעשייה קולנועית, שיש מחלקות שונות עם סינרגיה ביניהן כאשר לכל אחת פרשנות לפרויקט והכל משתלב יחד. לי זה תורם בהבנה הכוללת".

השחקנים האחרים סיפרו על ג'ם סשנים עם טיילור סוויפט, שגם מופיעה בסרט. גם את לקחת חלק?

"לא, זה היה בסוף ימי הצילומים כשאני כבר פרשתי לחדר המלון שלי לישון. אבל אי אפשר שלא להתרשם מטיילור, היא נבונה מעבר לשנותיה ולא נחה לרגע. בזמני הפנוי התאמנתי, אני מתמקדת ביוגה ורכיבה על אופני כושר, אבל בעיקר בלהיות אסירת תודה ולשמור על רוח טובה וחיובית".


האם תלכו לצפות ב"המעניק"? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully