וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלחמה בדרום כפי שתסופר לילדיכם בתשע"ה

בשבועיים הראשונים לשנת הלימודים תוחל תוכנית בת שבועיים בה יעסקו התלמידים ב"צוק איתן" על כל היבטיו. בנוסף, גדל התקציב לקיום מפגשים בין יהודים לערבים וחילונים לדתיים

פתיחת שנת הלימודים בביה"ס היובל בת"א. יותם רונן
פתיחת שנת הלימודים/יותם רונן

משרד החינוך החליט להחיל תכנית לימודית מיוחדת בשבועיים הראשונים לשנת הלימודים החדשה, תשע"ה, שתעסוק במבצע "צוק איתן". התוכנית תעסוק בהיבט הרגשי, החברתי והערכי של המבצע שנמשך רוב ימי חופשת הקיץ. התכנית הוצגה אתמול (שני) על ידי שר החינוך שי פירון, ומנכ"לית המשרד, מיכל כהן, בפני ועדת החינוך של הכנסת.

במסגרת ההיערכות לשנת הלימודים הקרובה, יעבירו צוותי החינוך והשירות הפסיכולוגי לילד (שפ"י) שיחות כיתתיות בקרב כלל התלמידים בארץ, עם דגש על ילדים בשכבות הנמוכות. בשיחות ידונו בדילמות מוסריות, יעסקו בזהות יהודית לאומית, ובתופעות גזענות והסתה במסגרת הנושא השנתי - "האחר הוא אני". בנוסף, יפעלו הצוותים לאיתור מצוקות של ילדים ויתנו להם מענה בנושא "הביטחון האישי" לאור אירועי הקיץ. כמו כן, אתמול פרסם משרד החינוך כי התקציב עבור "עידוד מפגשים בין אוכלוסיות", הכולל מפגשים בין המגזר הערבי ליהודי, ובין המגזר הדתי לחילוני, יהיה 3.5 מיליון שקלים לעומת כ-380 אלף ש"ח שהוקצו לטובת העניין בשנה שעברה.

אזעקה באשקלון. יולי 2014. יותם רונן
אזעקה באשקלון, בחודש שעבר/יותם רונן

במישור הביטחוני, יתרגלו התלמידים כניסה למרחב המוגן ובמקרה של הסלמה במוסדות החינוך בארץ, תוצג במהלך השבועיים הראשונים ללימודים תכנית חליפית חדשה לקיום הלימודים. גם במהלך שנת הלימודים הקרובה יוטמעו הנחיות מפת צפירה חדשה למוסדות החינוך ויופץ חוזר מנכ"ל משרד החינוך לרשויות המקומיות עם הנחיות בתחומי הביטחון, הבטיחות וההיערכות לשעת חירום. לצורך כך עדכן הבוקר המשרד כי הקצה לרשויות 53.5 מיליון שקלים לצורך תיקון ליקויי בטיחות לקראת פתיחת שנת הלימודים.

דבר נוסף שיערך בשבועיים הראשונים לשנת הלימודים הם מערכי הפוגה מבוקרת בדמות יציאה לאתרי מורשת, פעילות מדריכי של"ח צעירים ומדריכים צעירים, שילוב אומנויות ותערוכות בסדר יום הלימודים וגם בשעות אחר הצהריים במסגרת המתנ"סים בעיר ותנועות הנוער.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
יום אחרון במקלט באשקלון 5 באוגוסט 2014. רויטרס
מקלט באשקלון, החודש/רויטרס

מנתוני המשרד עולה כי ב-1 בספטמבר יפקדו את מוסדות החינוך 2,105,394 תלמידים וילדי הגנים, מתוכם 149,705 תלמידי כיתות א', אשר יחלו את דרכם החדשה במערכת החינוך וכן- 112,750 תלמידי כיתה י"ב, אשר יחתמו השנה 12 שנות לימוד במערכת החינוך.

בשנת הלימודים הקרובה תחל לפעול התכנית הלאומית "ישראל עולה כיתה - למידה משמעותית", תכנית הדגל של המשרד הדוגלת בביטול מבחני הבגרות בכיתות י', צמצום מועדי הבגרויות והכנסת מרכיב של עבודות צוות לציון הסופי במקצועות הבגרות.

יעד נוסף אותו הציגו פירון וכהן לשנה הקרובה הוא פיתוח החינוך הטכנולוגי שיכלול העברת שבעה מוסדות לימוד טכנולוגיים שבאחריות משרד הכלכלה תחת כנפי משרד החינוך והקמת בתי ספר ומרכזים טכנולוגיים ומקצועיים. מטרת מעבר המוסדות לאחריות משרד החינוך היא הרחבת שיעור הלומדים במסגרות מקצועיות ופיתוח מקצועות לימוד טכנולוגים חדשים שיותאמו לכיתות י"ג-י"ד.

משחקים בכדור במקלט באשקלון. רויטרס
מקלט באשקלון, החודש/רויטרס

תכנית נוספת שתוחל השנה היא תכנית חומש לשיפוץ פנימיות בכפרי נוער ביוזמת משרד החינוך בשיתוף "הפורום הציבורי". 50 מיליון שקלים הוקצו לטובתה בשנת הלימודים הקרובה ובמהלכה ישופצו 35 מבני פנימייה ב-40 כפרי נוער, כאשר עד סוף החודש יושלמו שיפוץ וריהוט מחדש של 17 כפרי נוער. התכנית תושלם בחמש השנים הקרובות, אשר בסופן ישופצו כל מגורי החניכים בפנימיות בכפרי הנוער בארץ.

.

לא יכולים יותר לממן את הפסיכולוגים

אולם לצד ההשקה החגיגית של יעדי תשע"ה, הושמעה ביקורת נגד משרד החינוך בנוגע לתקצוב מוסדות החינוך הרשמיים ברשויות המקומיות החלשות. שר החינוך מחוייב לפרסם מדי שנה את חלוקת ההשתתפות התקציבית בין המדינה לשלטון המקומי, לאחר התייעצות עם ועדת החינוך. אולם שנה אחר שנה נשאר התקציב של משרד החינוך בעינו ולא מתעדכן לפי צרכי הרשויות החלשות. גם השנה מתקצב משרד החינוך את סגל ההוראה באופן מלא בבתי הספר היסודיים ובחטיבת הביניים, אולם בכל הנוגע לעלויות החינוכיות הנלוות כמו חומרי מלאכה וערכות טכנולוגיות, משתתף המשרד רק ב-70%-80% מהתקציב.

במימון משכורתם של צוותי המוסדות, בהם פסיכולוגים, אנשי ניקיון ואבטחה, משתתף המשרד בשיעור של 70%.

"הוועדה לא שבעת רצון מכך ששנה אחר שנה השתתפות המדינה והשלטון המקומי נשארות באותה רמה", אמר אתמול בבוקר ח"כ עמרם מצנע, יו"ר וועדת החינוך. "אתם מדברים על כך שיעשה שינוי מרחיק לכת ומקיף בנושא מאז תחילת מושב הכנסת, בעיקר ברשויות החלשות, אולם אנחנו עדים לכך שרשויות באשכולות הנמוכים והבינוניים לא מצליחות למלא את תפקידן כתוצאה ממצבן הכלכלי, זאת משום שהן משתתפות במימון שכרם של פסיכולוגים".

מנכ"לית משרד החינוך, מיכל כהן, הגיבה לטענותיו של מצנע ואמרה כי תכנית התקצוב הדיפרנציאלי תושק בקרוב ותוך חמש שנים אוכלוסיות מורכבות יתוקצבו בסכומים גבוהים יותר.

לפניות לכתבת: revital.blumenfeld@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully