וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית תל אביב אישרה פתיחת מאות מרכולים בשבת

10.8.2014 / 22:30

המועצה אישרה הצעה מתוקנת לחוק העזר העירוני, לפיה 165 חנויות יקבלו היתר לפעול בעיר, אך לא בסמוך לבתי כנסת. היא תועבר לאישור שר הפנים. הדתיים: "משליכים הכול בשביל בירה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יישארו פתוחים, למרות הכול? סניף am:pm בתל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

מועצת העיר תל אביב אישרה הערב (ראשון) הצעה מתוקנת של חוק העזר העירוני, המתיר פתיחת מרכולים בשבתות ובחגים. לפי ההצעה, 165 חנויות שייבחרו יקבלו היתר לפעול ברחבי העיר, עם סייג אחד - לא בסמוך לבתי כנסת. תיקון חוק העזר יעבור לאישורו של שר הפנים, גדעון סער, שביטל לפני כחודש וחצי את חוק העזר הקודם והורה לאכוף את סגירת בתי העסק בעיר בשבתות ובחגים ולאפשר פתיחת חנויות במתחמים מסחריים מסוימים, ובהם בנמל תל אביב, בנמל יפו, ב"מתחם התחנה" בנווה צדק ובחנויות הנוחות הצמודות לתחנות הדלק.

עוד על המאבק על השבת בתל אביב:
סער: פתיחת חנויות בת"א בשבת - רק במתחמי בילוי
חולדאי: ניאבק בסגירת המרכולים בשבת, נפנה לבג"ץ
חוק המרכולים: עיריית תל אביב חילקה התראות לעסקים
"הקרב על העיר": הסופרים בת"א נפתחו, חרף הדוחות

ההצעה הערב עברה ברוב של 18 חברי מועצה ובהתנגדותם של ארבעה – שלושה מהחזית הדתית ואחד מסיעת דרום העיר. "רק אתמול ביום שבת קראנו את עשרת הדיברות שבו נאמר 'ושמרת את יום השבת לקודשו' והיום, במקום להיות אור לגויים, משליכים את כל זה בשביל בקבוק בירה", תקף את אישור ההחלטה חבר המועצה מסיעת החזית הדתית, הרב נתן אלנתן. חברו של אלנתן לסיעה, הרב נפתלי לוברט, הצטרף אליו והטיח בחברים שאישרו את ההצעה: "השבת התל אביבית בשבילכם היא שבת של עבדות".

רון חולדאי בבחירות לרבנות הראשית. יולי 2013. נועם מושקוביץ
"ההצעה תביא להסדרת המצב". חולדאי/נועם מושקוביץ

ראש העיר תל אביב, רון חולדאי, הגן על החלטת המועצה והבהיר כי הוא "מאמין שההצעה הנוכחית בה נלקחו בחשבון ההערות השונות כפי שבאו לידי ביטוי בהחלטת השר ובפסיקת בתי המשפט בנושא תביא בסופו של דבר להסדרת המצב החוקי, אשר יאפשר לנו להמשיך לשמור על אותו איזון בו נשמר הערך הסוציאלי של השבת כיום המנוחה במדינת היהודים ורוב רובה של הפעילות המסחרית בעיר לא מתקיימת, אך עם זאת מאפשר לכולם לקבל שירות וליהנות ביום זה על פי דרכם".

התאחדות הסוחרים ובעלי המכולות זעמו על חולדאי ועל חברי מועצת העיר שאישרו את פתיחתם של חלק מהמרכולים בשבת. "חולדאי הפך את 'הישראבלוף' לאידאולוגיה. זוהי החלטה הזויה. זהו ניסיון נוסף להונות ולמסמס את החלטות בית המשפט העליון ושר הפנים", נמסר. "חוק העזר יאפשר לטייקוני העיר להמשיך לעשוק את עובדיהם ולהמשיך לפגוע בעסקים הקטנים ולמנוע מהם את יום המנוחה. בעלי המכולות בעד עיר חופשית בשבת ובעד תחרות הוגנת, כאשר הציבור מבין את מניעי הטייקונים ודוחה את הניסיון הציני של התאגידים הגדולים להפוך זאת למאבק דתי".

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully