וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יומיים לאחר שנעלמה: דבורה פינטו נמצאה בבואנוס איירס

9.8.2014 / 23:15

רעייתו של הרב יאשיהו פינטו אותרה במהלך השבת כשהיא סובלת מתשישות נפשית ופיזית. סיבות היעלמותה טרם התבררו, אך נבדק החשד כי נחטפה על ידי כנופיה שביקשה תשלום כופר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מצויה במצב נפשי קשה בשנה האחרונה. דבורה פינטו/מערכת וואלה!, צילום מסך

יומיים אחרי שיצאה מבית המלון בבואנוס איירס ונעלמה – דבורה פינטו, רעייתו של הרב יאשיהו פינטו ובתו של רבה הראשי של ארגנטינה, שלמה בן- חמו, אותרה במהלך השבת. לפי הודעה של קהילת "שובה ישראל", שמרכזה באשדוד, ובראשה עומד הרב פינטו, "היא סובלת מתשישות נפשית ופיזית" ואושפזה בבית חולים בבואנוס איירס.

בהודעת הקהילה ציינו כי "למשטרה המקומית עדיין לא ברורים נסיבות היעלמותה" וכי "נבדק החשד כי היא שוחררה לאחר שנחטפה על ידי כנופיה שביקשה תשלום כופר". הם ציינו כי הקהילה "ממשיכה להתפלל לבריאותה ולשלומה של הרבנית".

הרב פינטו ישוב לישראל בשבוע הבא. דניאל בוק
נוטה לקבל את עסקת הטיעון. הרב יאשיהו פינטו/דניאל בוק

פינטו הגיעה לארגנטינה בתחילת השבוע. היא אמורה לעבור טיפול רפואי ותכננה להישאר באזור בחודש הקרוב. ביום חמישי, קצת אחרי השעה 9 בבוקר, היא יצאה לבדה מבית המלון שבו היא שוהה, ללא מכשיר סלולרי או אמצעי אחר ליצירת קשר, ומאז נעלמו עקבותיה. ביום שישי עדכנו גורמים בסביבתו של הרב כי המשטרה פרסמה הודעה על כך שהיא "נעדרת".

בהודעה רשמית שפרסמה הקהילה ציינו כי בשבועות האחרונים אירעו בבואנוס איירס מקרי חטיפה, "אחד מהם, אביו של הכדורגלן קרלוס טבס, שאף זכה לבולטות תקשורתית". פינטו מצויה במצב נפשי קשה בשנה האחרונה וייתכן כי זוהי הייתה הסיבה להיעלמותה. בחודש מאי האחרון היא אף ניסתה לשים קץ לחייה ובשל כך פונתה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים ברזילי באשקלון. שמה נקשר בפרשת "הרב והניצב" שבה מעורב בעלה. לאחרונה, טענו גורמים בסביבתו של פינטו כי מצבה של הרבנית הידרדר בשל החשדות נגד בעלה והסערה בה הוא מצוי.

כפי שדווח בוואלה!, הרב פינטו נוטה לקבל את עסקת הטיעון שהציעה לו הפרקליטות בפרשה זו, הדורשת להטיל עליו שנת מאסר בפועל. פרקליטיו של הרב, עורכי הדין משה מזור ורועי בלכר, צפויים לדרוש מצדם תקופת מאסר מופחתת, אך בית המשפט הוא שיכריע לבסוף בסוגיה. ככל הנראה, כתב האישום הסופי יכלול עבירת שוחד אחת, על סכום של 200 אלף שקלים, וככל הנראה גם עבירה של שיבוש מהלכי משפט.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully