וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: נפרדו מעזה עם פיצוץ מנהרה "לזכר ההרוגים"

5.8.2014 / 2:31

לוחמי פלחו"ד 890 בחטיבת הצנחנים תיעדו את פיצוץ המנהרה ההתקפית האחרונה שאיתרו, והקדישו זאת לזכר החיילים שנפלו במבצע "צוק איתן". זמן קצר אחר כך נפרדו מהרצועה וחזרו לשטח ישראל

צילום מסך

לוחמי פלוגת החוד (פלחו"ד) 890 בחטיבת הצנחנים נפרדו מרצועת עזה עם פיצוץ מנהרה התקפית, פיצוץ אותו הקדישו לזכר חללי מבצע "צוק איתן". הלוחמים תיעדו את רגע הפיצוץ האדיר, זמן קצר לפני שיצאו משטחי הרצועה, ואמרו: "זה לזכר כל הרוגי המבצע".

לוחמי חטיבת הצנחנים בפיקודו של אל"מ אליעזר טולדנו, איתרו במהלך הפעולה הקרקעית 47 פירי מנהרות וארבע מנהרות התקפיות. בחטיבת הצנחנים סיפרו כי לוחמיה חיסלו 141 מחבלים, ובתקיפות אוויריות בהכוונה של הצנחנים חוסלו 70 נוספים.

מבצע צוק איתן - כל הכותרות
גם בהפסקת האש: כוח צבא גדול בכוננות בעוטף עזה
ישראל הסכימה להפסקת אש של 72 שעות מ-8:00 בבוקר
הרוג וחמישה פצועים בפיגוע דריסה בירושלים

תמונות של לוחמי הצנחנים לפני הכניסה לרצועה בשטחי הכינוס. במחנה
איתרו במהלך המבצע 47 פירי מנהרות וארבע מנהרות התקפיות. לוחמי הצנחנים בשטחי כינוס מחוץ לרצועה/במחנה

מעבר לכך, לזכות החטיבה נרשמו הצלחות מבצעיות רבות. בין השאר, עצרו החיילים לפחות שבעה פלסטינים החשודים בטרור, ובמקרה אחר זיהו בפיר שהוביל למנהרה התקפית מטען רב עוצמה ומנעו פגיעה אפשרית בכוחות צה"ל.

"היה לנו מספר רב של היתקלויות", סיפר קצין בכיר בחטיבה. "אני מכבד את יכולת הלחימה שלהם אבל לא היה מגע אחד עם מחבלים שבמהלכו הרגשתי נבוך. המקומות אליהם נדרשתי להגיע כללו מוקדים רגישים כמו מסגדים וגני ילדים וזה משקף את אופי פעילות האויב. פעלנו על פי דיני לחימה בינלאומיים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מגלן השמידה את המנהרה ממנה הופעל מטען שהרג חיילי מגלן במרפאה של האו"ם. יולי 2014. דובר צה"ל
הצנחנים גם זיהו בפיר שהוביל למנהרה התקפית מטען רב עוצמה ומנעו פגיעה אפשרית בכוחות צה"ל/דובר צה"ל

במהלך הלחימה נדרשו הלוחמים להתמודד גם עם מקרים הומניטריים קשים, כמצופה בעת לחימה באחד השטחים הצפופים והעניים בעולם. החיילים נתקלו בנער לוקה בנפשו הקשור בשרשרת ברזל לקיר בבית נטוש במרחב חאן יונס. הם שחררו אותו מהשרשראות, הגישו לו סיוע רפואי ומזון והעבירו אותו לאחר מכן לידי הסהר האדום להמשך הטיפול בו.

טנק של צה"ל בגבול רצועת עזה – 3 באוגוסט 2014. GettyImages
הכוחות נערכו מחדש מחוץ לרצועה/GettyImages

הלילה (שלישי) עבר צה"ל לכוננות גבוהה לקראת האפשרות שחמאס יפר את הפסקת האש, שתחל הבוקר ב-08:00. כוחות גדולים צפויים לאבטח את יישובי עוטף עזה ואת גדר המערכת גם בזמן ההפוגה, שאמורה להימשך 72 שעות.

לפיכך, על אף שבישראל אישרו את המתווה המצרי להפסקת אש, טרם התקבלה החלטה לשחרר חיילי מילואים שגויסו. כוחות צה"ל שיצאו מרצועת עזה חולקו לצוותים מיוחדים אשר כוללים כוחות חיל רגלים, הנדסה, שריון, ארטילריה, חיל אוויר ומודיעין. תכליתם תהיה להמתין בכוננות בשטח ישראל ולהסתער על שטחי רצועת עזה במידה שיתבצע פיגוע או תאותר מנהרה התקפית נגד ישראל. קצין בכיר באוגדת עזה אמר הלילה: "עד שלא תתקבל הודעה רשמית מהמטכ"ל בהתאם להנחיות הדרג המדיני, הכוחות בשטח יהיו ערוכים לכל התפתחות".

טרם כניסת הפסקת האש לתוקף, המשיך ירי הרקטות לעבר ישראל, כשאזעקות נשמעו באשקלון ובמועצה האזורית חוף אשקלון הסמוכה. כעבור זמן קצר יורטו 2 רקטות בשמי העיר.

כיפת ברזל מיירטת מעל אשדוד, יולי 2014. רויטרס
כיפת ברזל. גם הלילה יירטה בהצלחה רקטות מועל אשקלון/רויטרס
הרס במחנה הפלסטינים ברפיח. 4 באוגוסט 2014. AP
הרס במחנה הפלסטינים ברפיח. 4 באוגוסט 2014/AP
חייל אוחז בדגל ישראל בגבול רצועת עזה 4 באוגוסט 2014. AP
חייל אוחז בדגל ישראל בגבול רצועת עזה 4 באוגוסט 2014/AP
כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה – מבצע צוק איתן, 4 באוגוסט 2014. רויטרס
כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה – מבצע צוק איתן, 4 באוגוסט 2014/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully