וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ הטורקי: נעשה כל שנוכל לסייע להשבת החייל

2.8.2014 / 0:09

אחרי ששר החוץ של ארה"ב ג'ון קרי פנה למקבילו הטורקי בבקשה שזה יפעל בנושא, אמר אחמט דאווטולו: "נעשה כמיטב יכולתנו". עם זאת, הוסיף: "יש לחדש את הפסקת האש"

צילום: רויטרס, שי מכלוף, יותם רונן; עריכה: קשת סידי; קריינות: אביב אברמוביץ'

שר החוץ של טורקיה אחמט דאווטולו אמר אתמול (שישי) כי ארצו תעשה כל שביכולתה כדי לסייע בשחרורו של החייל הישראלי שנלקח על פי החשש בשבי חמאס בתקרית ברפיח הבוקר. "מה שחשוב הוא שהפסקת האש תחודש", אמר השר הטורקי לעיתונאים. "כדי להבטיח שזה יקרה, נוכל, יחד עם אחרים, לנקוט כל צעד שעשוי להוביל לפתרון סוגיית החייל הישראלי. אם טורקיה יכולה לעשות דבר מה, נעשה כמיטב יכולתנו".

עם זאת, הדגיש דאווטולו כי אין לאפשר לחטיפה לפגוע בהפסקת האש. "אם הפסקת האש הופסקה משום שחייל ישראלי נחטף, על מישהו לתת את הדעת על 70 הפלסטינים שנהרגו היום. בעינינו כל בני האדם שווים", הוסיף שר החוץ הטורקי.

מלחמה בדרום - כל הכותרות
הקבינט מכונס לדון בתגובה; "חמאס ישלם מחיר כבד"
אבי החייל הנעדר: "צה"ל יהפוך כל אבן וישיב את הדר"
קצין צה"ל נעדר: תקיפות נרחבות בדרום רצועת עזה

אחמט דאווטאולו - שר החוץ של טורקיה. 2013. AP
"מה שחשוב הוא שהפסקת האש תחודש". שר החוץ של טורקיה אחמט דאווטולו/AP

מוקדם יותר פנה שר החוץ של ארצות הברית למקבילו הטורקי וכן ומקבילו בקטאר חאלד בן מוחמד אל-עטיה, וביקש מהם להשתמש בהשפעתם על חמאס על מנת להביא לשחרורו של החייל הנעדר, סגן-משנה הדר גולדין. "הפצרנו בהם לעשות כל שביכולתם כדי להחזיר את החייל", אמר בכיר במחלקת המדינה, שהתלווה לביקורו של קרי בהודו.

על שיחתו עם קרי אמר דאווטולו: "הפסקת האש היא משהו שבנינו יחד והסכמנו הסכמה עקרונית שלא נאפשר לה להתמוטט". הוא עוד הוסיף כי המגעים בין הצדדים יחודשו במעורבות טורקיה, ארצות הברית וקטאר. "נעשה את מה שדרוש כדי להחזיר למסלול את הפסקת האש שעבדנו כה קשה להשיגה. נגבש מסגרת שאינה מבוססת על האשמות מצד אחד אלא כזו שתשביע את רצונם של שני הצדדים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
שר החוץ של ארה"ב ג'ון קרי ושר החוץ של טורקיה אחמט דאווטאולו בניסיון להפסקת אש בין ישראל וחמאס. פריז, 26 ביולי 2014. רויטרס
"הפצרנו בהם לעשות הכל כדי להחזיר את החייל". קרי עם דאווטולו בשבוע שעבר בפריז/רויטרס

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, אמר אמש כי "על החייל השבוי להיות משוחרר ללא תנאים, ואם חמאס רציני לגבי רצונו להפסקת אש - עליו לשחרר אותו מהר ככל הניתן". לדבריו, "לישראל הזכות להגן על עצמה, שום מדינה לא הייתה סובלת ירי רקטות ומנהרות". אובמה התייחס לנפגעים גם בצד הפלסטיני, ואמר כי "יש לעשות יותר על מנת להגן על חפים מפשע, והפסקת אש היא הדרך לכך".

ברק אובמה במסיבת עיתונאים בבית הלבן, 1 באוגוסט 2014. רויטרס
"ישראל הייתה מחויבת להפסקת האש, אך חמאס הפר אותה". ברק אובמה, במסיבת עיתונאים שנערכה אמש/רויטרס

אובמה עוד הוסיף כי ישראל הייתה מחויבת להפסקת האש, אך חמאס הפר אותה. "אנחנו הולכים להמשיך לעבוד למען הפסקת אש, אבל זה ידרוש זמן ויהיה קשה מאוד להקים מחדש את הפסקת האש על רגליה", אמר הנשיא האמריקני. "הזעם, הייאוש מצטברים, זוהי תערובת מסוכנת, אך אלינו להמשיך לנסות. הממשל השקיע מאמצים וזמן ברמה יוצאת דופן כדי לסייע לצדדים להגיע להסכם, אך בסופו של דבר - זה תלוי בהם".

(עדכון ראשון: 23:46)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully