וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "חמאס וארגוני הטרור יישאו בתוצאות מעשיהם"

1.8.2014 / 14:28

בישראל הגיבו בחריפות לאירוע שבו ייתכן שנשבה חייל ישראלי, ושהפר את הפסקת האש ההומניטרית. גורם ביטחוני בכיר: "נטען מחדש מצבר הלגיטימציה של ישראל". הבית הלבן גינה את המעשה

צילום: רויטרס, שי מכלוף, יותם רונן; עריכה: קשת סידי; קריינות: אביב אברמוביץ'

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בצהריים (שישי) עם שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי בנוגע לחייל שעל פי החשש נפל בשבי ברצועת עזה. נתניהו אמר ל קרי כי למרות הצהרתו המשותפת עם מזכ"ל האו"ם, שלפיה התקבלו ערבויות מחמאס ומארגוני הטרור הנוספים ברצועת עזה לנצור את האש החל מהשעה 08:00 בבוקר, הפלסטינים הפרו באופן חד-צדדי ובוטה את הפסקת האש ההומניטרית ותקפו אחרי השעה 09:00.

"כתוצאה מהתקיפה נהרגו שני חיילי צה"ל וקיים חשש לחטיפת חייל נוסף - זאת כאמור אחרי כניסתה של הפסקת האש לתוקף", אמר נתניהו לקרי. הוא עוד אמר לו כי חמאס וארגוני הטרור הנוספים ברצועת עזה "יישאו בתוצאות מעשיהם", וכי ישראל תנקוט את כל הפעולות הנדרשות נגד אלה שקוראים להשמדתה ומבצעים טרור נגד אזרחיה.

הבית הלבן גינה את התקיפה. "מדובר בהפרה ברברית של הסכם הפסקת האש", אמר דובר הבית הלב ג'וש ארנסט ל-CNN. הוא קרא לחמאס לשחרר את החייל השבוי והוסיף כי שר החוץ קרי כבר שוחח עם נתניהו בנוגע לצעדים הבאים במשבר ברצועת עזה.

מלחמה בדרום - כל הכותרות:
חשש: חייל צה"ל נחטף באזור רפיח
חשש לחטיפת חייל בדרום רצועת עזה: כך זה קרה
הותרו לפרסום שמות חמישה חיילים שנהרגו מפגיעת פצמ"ר אמש

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה יעלון בישיבת ממשלה בקריה בתל אביב. 31 ביולי 2014. רויטרס
התגובה תהיה מוחצת. ראש הממשלה נתניהו/רויטרס

גורמים מדיניים בישראל הגיבו בצהריים לאירוע, שבו ייתכן שנלקח סגן-משנה הדר גולדין בשבי ושני חיילים אחרים נהרגו, והבהירו כי "התגובה הישראלית תהיה מוחצת". לדברי גורם ביטחוני בכיר, "נטען מחדש מצבר הלגיטימציה של ישראל בעקבות הפעולות שביצע החמאס".

מחקירה ראשונית של האירוע, עולה כי בסמוך לשעה 9:30 הבוקר חדרו כמה מחבלים לתוך מתחם שבו שהו לוחמים באזור רפיח שבדרום רצועת עזה ופתחו לעברם באש. בנוסף, אחד המחבלים התפוצץ על הכוח עם מטען שנשא על גופו ושני לוחמים נפגעו בשל כך. בנוסף, עלה חשש לכך שאחד הלוחמים, סגן-משנה הדר גולדין, קצין בחטיבת גבעתי בן 23 מכפר סבא, נחטף מהמקום. מדובר צה"ל נמסר כי הצבא מקיים מאמצים מבצעיים ומודיעיניים נרחבים לאיתורו. הודעה נמסרה למשפחתו. לדברי קצין בכיר, לא ברור אם החייל נפצע במהלך האירוע. הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, פרסמה הודעה בה נאמר כי אנשיה שבו חייל ישראלי. במקביל, החל צה"ל להפגיז יעדים ברצועה בירי ארטילרי ובכוחות מהאוויר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סגן-משנה הדר גולדין/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבוקר, כשעתיים בלבד לאחר שהפסקת האש ההומניטרית למשך 72 שעות בין ישראל לבין חמאס נכנסה לתוקפה, חודשה הלחימה ברצועה: באזור השעה 10:00 נשמעה אזעקת "צבע אדום" במועצה האזורית אשכול. זמן קצר לאחר מכן התפוצצה רקטה בשטח לא מיושב במועצה. לא דווח על נפגעים או על נזק. במקביל, דיווחו כלי תקשורת פלסטיניים על ירי ארטילרי של צה"ל לעבר יעדים במזרח רפיח שבדרום רצועת עזה. לפי משרד הפנים הפלסטיני, לפחות 25 בני אדם נהרגו כתוצאה מהירי.

במהלך היום נמשכו שיגורי הרקטות ופצצות המרגמה לעבר ישראל. שלוש פצצות מרגמה התפוצצו בשעות הצהריים בשטח המועצה האזורית אשכול. שריפה פרצה במקום, אך לא דווח על נפגעים. זמן קצר לאחר מכן יירטה מערכת "כיפת ברזל" רקטה בשמי אופקים. רקטה נוספת נפלה בשטח פתוח באזור. לא דווח על נפגעים או על נזק. עוד שלוש רקטות שנורו מרצועת עזה התפוצצו בשטחים לא מיושבים במועצה האזורית שער הנגב. רקטה נוספת נפלה בשטח פתוח במועצה האזורית חוף אשקלון. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

בשל ההסלמה המחודשת ברצועה, אמר גורם פלסטיני בכיר לוואלה! חדשות כי ישראל העבירה מסר לשליח האו"ם למזרח התיכון, רוברט סרי, לפיו הפסקת האש הסתיימה מבחינתה. גורמים רשמיים בישראל סירבו להתייחס לנושא. דובר חמאס, מושיר אל-מסרי, תקף את ישראל וטען כי "האויב לא מכבד שום הסכם. זו זכותה של ההתנגדות להגיב להפרת ההסכם הנוכחית".

תותח של כוחות צה"ל באזור הגבול עם עזה, יולי 2014. יותם רונן
תותח של כוחות צה"ל באזור הגבול עם עזה, יולי 2014/יותם רונן

הבוקר התיר דובר צה"ל לפרסם את שמותיהם של חמישה חיילי צה"ל שנהרגו אתמול מפגיעת פצצת מרגמה בשטח המועצה האזורית אשכול. החמישה, סרן עמרי טל, סרן (במיל') לירן אדיר (אדרי), רב-סמל דניאל מרש, סמל-ראשון שי קושניר וסמל-ראשון נועם רוזנטל, היו לוחמי שריון והשתייכו ל"עוצבת ברק". הודעות נמסרו למשפחותיהם. מראשית מבצע "צוק איתן" נהרגו 61 קצינים, נגדים וחיילים.

עמרי טל, תושב יהוד בן 22, הועלה מדרגת סגן לדרגת סרן לאחר מותו. מועד הלווייתו טרם נקבע ומשפחתו מנסה ליצור קשר עם אחיו שנמצא במונגוליה. דניאל מרש, תושב ראשון לציון בן 22, הועלה מדרגת סמל-ראשון לדרגת רב-סמל לאחר מותו. הלווייתו תתקיים היום בשעה 15:30 בבית העלמין הצבאי בחולון. שי קושניר, תושב קריית מוצקין בן 20, הועלה מדרגת סמל לדרגת סמל-ראשון לאחר מותו. הלווייתו תתקיים היום בשעה 14:00 בבית העלמין בקריית אתא. הלווייתו של סמל-ראשון נועם רוזנטל, תושב מיתר בן 20, תיערך היום בשעה 13:00 בבית העלמין במיתר. מועד הלווייתו של סרן (במיל') לירן אדיר (אדרי), טרם פורסם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully