וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש: קצין צה"ל נפל בשבי חמאס בדרום רצועת עזה

מחבלים חדרו למתחם שבו שהו לוחמים מגבעתי ברפיח, אחד מהם אף פוצץ את עצמו. שני חיילים נהרגו ועלה חשש כי חייל נוסף, סגן-משנה הדר גולדין בן 23 מכפר סבא, נשבה. לא ברור מצבו

צילום: רויטרס, שי מכלוף, יותם רונן; עריכה: קשת סידי; קריינות: אביב אברמוביץ'

- חשש שסגן-משנה הדר גולדין, קצין בחטיבת גבעתי בן 23 מכפר סבא, נשבה באזור רפיח; לא ברור מצבו
- שני חיילים נוספים נהרגו בתקרית
- צה"ל החל להפגיז יעדים ברצועה בירי ארטילרי
- ישראל: "התגובה תהיה מוחצת"
- ירי הרקטות לעבר ישראל נמשך
- הותרו לפרסום שמותיהם של חמישה חיילי צה"ל שנהרגו מפגיעת פצמ"ר אמש

חשש כבד לחטיפת חייל ברצועת עזה, במסגרת המלחמה בדרום: סמוך לשעה 9:40 הבוקר (שישי) חדרו כמה מחבלי חמאס מפתח מנהרה לתוך מתחם שבו שהו לוחמים מחטיבת גבעתי באזור רפיח שבדרום רצועת עזה ופתחו לעברם באש. נוסף על כך, התפוצץ אחד המחבלים על הכוח באמצעות מטען שנשא על גופו וגרם לפציעתם של כמה לוחמים. שניים מהם פונו במסוק לבית החולים סורוקה בבאר שבע, שם נקבע מותם.

כמו כן, עלה חשש לכך שאחד הלוחמים, סגן-משנה הדר גולדין, קצין בחטיבת גבעתי בן 23 מכפר סבא, נשבה על ידי המחבלים. כוחות נוספים הוזעקו והחלו לסרוק את הזירה. המידע הועבר למפקד הכוח ומיד לאחר מכן הופעל נוהל לאיתור חייל חטוף. הודעה נמסרה למשפחתו. לדברי קצין בכיר, לא ברור מה מצבו.

מלחמה בדרום - סיקור מיוחד:
הותרו לפרסום שמות חמישה חיילים שנהרגו מפגיעת פצמ"ר אמש
"כולנו צו 8": היוזמה שמסייעת לנשות המילואימניקים
קצין בכיר: "דיללנו את הכוחות בשטחי הכינוס"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חשש שנפל לשבי חמאס. סגן-משנה הדר גולדין/מערכת וואלה!, צילום מסך

סגן-משנה גולדין גדל במשפחה ציונית-דתית. הוא למד בישיבה התיכונית ברעננה והיה מדריך בבני עקיבא. בהמשך הוא למד במכינה הקדם-צבאית עלי, וסיים קורס קצינים יחד עם אחיו התאום. רק לפני חודשים הוא התארס לבת זוגו.

גורמים מדיניים בישראל מסרו כי התגובה לתקרית הבוקר "תהיה מוחצת". במקביל, דווח על ירי ארטילרי של צה"ל ועל הפצצות של כלי טיס של חיל האוויר על כמות נרחבת של יעדים ברצועה. לפי דיווחים פלסטיניים, יותר מ-30 פלסטינים נהרגו ולפחות 200 נוספים נפצעו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
חיילים בפוטרול ליד הגבול עם עזה 29 ביולי 2014. רויטרס
כוחות צה"ל ברצועת עזה/רויטרס

אמש הודיעו מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, ושר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, כי ישראל וחמאס הסכימו להפסקת אש הומניטרית בעזה "ללא תנאים". בהצהרה משותפת של השניים נמסר כי "הכוחות על הקרקע יישארו במקומם" במהלך הפסקת האש, כלומר הכוחות הישראלים לא ייסוגו מהרצועה בשלב זה. גורמים ישראליים אמרו כי עובדה זו תאפשר את המשך הטיפול במנהרות.

הבוקר, כשעתיים בלבד לאחר שהפסקת האש ההומניטרית למשך 72 שעות בין ישראל לבין חמאס נכנסה לתוקפה, חודשה הלחימה ברצועה. באזור השעה 10:00 נשמעה אזעקת "צבע אדום" במועצה האזורית אשכול. זמן קצר לאחר מכן התפוצצה רקטה בשטח לא מיושב במועצה. לא דווח על נפגעים או על נזק. במקביל, דיווחו כלי תקשורת פלסטיניים על ירי ארטילרי של צה"ל לעבר יעדים במזרח רפיח שבדרום רצועת עזה. לפי משרד הפנים הפלסטיני, לפחות 25 בני אדם נהרגו כתוצאה מהירי.

מלחמה בעזה - עדכונים שוטפים

חילופי אש מתנהלים בין כוחות צה"ל למחבלי חמאס באזור המועצה האזורית אשכול. יותם רונן
זירת נפילת פצמ"ר באשכול/יותם רונן

במהלך היום נמשכו שיגורי הרקטות ופצצות המרגמה לעבר ישראל. שלוש פצצות מרגמה התפוצצו בשעות הצהריים בשטח המועצה האזורית אשכול. שריפה פרצה במקום, אך לא דווח על נפגעים. זמן קצר לאחר מכן יירטה מערכת "כיפת ברזל" רקטה בשמי אופקים. רקטה נוספת נפלה בשטח פתוח באזור. לא דווח על נפגעים או על נזק. עוד שלוש רקטות שנורו מרצועת עזה התפוצצו בשטחים לא מיושבים במועצה האזורית שער הנגב. רקטה נוספת נפלה בשטח פתוח במועצה האזורית חוף אשקלון. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

בשל ההסלמה המחודשת ברצועה, אמר גורם פלסטיני בכיר לוואלה! חדשות כי ישראל העבירה מסר לשליח האו"ם למזרח התיכון, רוברט סרי, לפיו הפסקת האש הסתיימה מבחינתה. גורמים רשמיים בישראל סירבו להתייחס לנושא. דובר חמאס, מושיר אל-מסרי, תקף את ישראל וטען כי "האויב לא מכבד שום הסכם. זו זכותה של ההתנגדות להגיב להפרת ההסכם הנוכחית".

מ"פ שריון שנלחם בעזה: "המוטיבציה גבוהה למרות המרחק מהבית". יותם רונן
כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה/יותם רונן

הבוקר התיר דובר צה"ל לפרסם את שמותיהם של חמישה חיילי צה"ל שנהרגו אתמול מפגיעת פצצת מרגמה בשטח המועצה האזורית אשכול. החמישה, סרן עמרי טל, סרן (במיל') לירן אדיר (אדרי), רב-סמל דניאל מרש, סמל-ראשון שי קושניר וסמל-ראשון נועם רוזנטל, היו לוחמי שריון והשתייכו ל"עוצבת ברק". הודעות נמסרו למשפחותיהם. מראשית מבצע "צוק איתן" נהרגו 61 קצינים, נגדים וחיילים.

עמרי טל, תושב יהוד בן 22, הועלה מדרגת סגן לדרגת סרן לאחר מותו. מועד הלווייתו טרם נקבע ומשפחתו מנסה ליצור קשר עם אחיו שנמצא במונגוליה. דניאל מרש, תושב ראשון לציון בן 22, הועלה מדרגת סמל-ראשון לדרגת רב-סמל לאחר מותו. הלווייתו תתקיים היום בשעה 15:30 בבית העלמין הצבאי בחולון. שי קושניר, תושב קריית מוצקין בן 20, הועלה מדרגת סמל לדרגת סמל-ראשון לאחר מותו. הלווייתו תתקיים היום בשעה 14:00 בבית העלמין בקריית אתא. הלווייתו של סמל-ראשון נועם רוזנטל, תושב מיתר בן 20, תיערך היום בשעה 13:00 בבית העלמין במיתר. מועד הלווייתו של סרן (במיל') לירן אדיר (אדרי), טרם פורסם.

(עדכון ראשון: 13:32)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חמשת חיילי צה"ל שנהרגו אתמול מפגיעת הפצמ"ר/מערכת וואלה!, צילום מסך
היום ה-25: חשש כבד לחטיפת חייל צה"ל באזור רפיח. רויטרס
עשן מיתמר באוזר רפיח/רויטרס
ישראל והפלסטינים סיכמו על הפסקת אש ל-72 שעות. רויטרס
כוחות שריון בגבול הרצועה/רויטרס
חילופי אש מתנהלים בין כוחות צה"ל למחבלי חמאס באזור המועצה האזורית אשכול. יותם רונן
ירי תותחים לעבר יעדים בעזה/יותם רונן
כוח צה"ל בגבול רצועת עזה, אוגוסט 2014. רויטרס
חייל צה"ל בגבול הרצועה/רויטרס
נפילת רקטה בקריית גת, יולי 2014. יותם רונן
רכב נשרף לאחר נפילת רקטה בקריית גת/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully