וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הפסקת האש: חילופי אש בדרום רצועת עזה

כשעתיים לאחר שנכנסה לתוקפה ההפוגה, התפוצצה רקטה בשטח פתוח באשכול, ובמקביל דיווחו הפלסטינים על 8 הרוגים ברפיח. גורם פלסטיני: ישראל העבירה מסר לאו"ם שהפסקת האש הסתיימה מבחינתה

צילום: רויטרס, עריכה: קשת סידי

- כשעתיים לאחר כניסת הפסקת האש לתוקף: חילופי אש בדרום הרצועה; הפלסטינים: 8 נהרגו מאש צה"ל
- נמשך ירי הרקטות לעבר ישראל
- גורם פלסטיני: ישראל העבירה מסר שהפסקת האש הסתיימה
- משלחת ישראלית תצא לקהיר לדיונים על מתווה להפסקת אש ארוכת טווח
- הותרו לפרסום שמותיהם של חמישה חיילים שנהרגו אמש מפגיעת פצמ"ר באשכול
- במהלך הלילה: צה"ל תקף כ-50 יעדים ברחבי הרצועה

כשעתיים בלבד לאחר שהפסקת האש ההומניטרית למשך 72 שעות בין ישראל לבין חמאס נכנסה לתוקפה, חודשה הלחימה ברצועה: באזור השעה 10:00 הבוקר (שישי) נשמעה אזעקת "צבע אדום" במועצה האזורית אשכול. זמן קצר לאחר מכן התפוצצה רקטה בשטח לא מיושב במועצה. לא דווח על נפגעים או על נזק. במקביל, דיווחו כלי תקשורת פלסטיניים על ירי ארטילרי של צה"ל לעבר יעדים במזרח רפיח שבדרום רצועת עזה. לפי משרד הפנים הפלסטיני, לפחות 25 בני אדם נהרגו כתוצאה מהירי.

במהלך היום נמשכו שיגורי הרקטות ופצצות המרגמה לעבר ישראל. שלוש פצצות מרגמה התפוצצו בשעות הצהריים בשטח המועצה האזורית אשכול. שריפה פרצה במקום, אך לא דווח על נפגעים. זמן קצר לאחר מכן יירטה מערכת "כיפת ברזל" רקטה בשמי אופקים. רקטה נוספת נפלה בשטח פתוח באזור. לא דווח על נפגעים או על נזק.

בשל ההסלמה המחודשת ברצועה, אמר גורם פלסטיני בכיר לוואלה! חדשות כי ישראל העבירה מסר לשליח האו"ם למזרח התיכון, רוברט סרי, לפיו הפסקת האש הסתיימה מבחינתה. גורמים רשמיים בישראל סירבו להתייחס לנושא. דובר חמאס, מושיר אל-מסרי, תקף את ישראל וטען כי "האויב לא מכבד שום הסכם. זו זכותה של ההתנגדות להגיב להפרת ההסכם הנוכחית".

מבצע "צוק איתן" - כל הכותרות:
"כולנו צו 8": היוזמה שמסייעת לנשות המילואימניקים
הותרו לפרסום שמות חמישה חיילים שנהרגו מפגיעת פצמ"ר אמש
תיעוד: רגע פגיעת הרקטה בכלי רכב בקריית גת

חילופי אש מתנהלים בין כוחות צה"ל למחבלי חמאס באזור המועצה האזורית אשכול. יותם רונן
כוחות צה"ל מנהלים חילופי אש ברצועה, היום/יותם רונן

אמש הודיעו מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, ושר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, כי ישראל וחמאס הסכימו להפסקת אש הומניטרית בעזה "ללא תנאים". בהצהרה משותפת של השניים נמסר כי "הכוחות על הקרקע יישארו במקומם" במהלך הפסקת האש, כלומר הכוחות הישראלים לא ייסוגו מהרצועה בשלב זה. גורמים ישראליים אמרו כי עובדה זו תאפשר את המשך הטיפול במנהרות.

"אנו קוראים לכל הצדדים לנהוג באיפוק עד שהפסקת האש ההומניטרית תחל, ולציית באופן מלא להתחייבויותיהם בזמן הפסקת האש", אמרו קרי ובאן. "הפסקת אש זו תיתן לאזרחים את ההפוגה הקריטית מאלימות לה הם זקוקים". השניים ציינו כי במשך אותן 72 שעות יקבלו האזרחים בעזה סיוע הומניטרי דחוף, פצועים יטופלו, מלאי המזון יחודש ומשפחות יוכלו לקבור את מתיהם. כמו כן, תשתיות המים והאנרגיה ברצועה יטופלו בשעות אלו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
חילופי אש מתנהלים בין כוחות צה"ל למחבלי חמאס באזור המועצה האזורית אשכול. יותם רונן
זירת נפילת פצמ"ר באשכול, היום/יותם רונן

ביממה הקרובה אמורה לקהיר לצאת משלחת משא ומתן ישראלית, בה יהיו חברים ראש השב"כ, יורם כהן, ראש המטה המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, אלוף (במיל)' עמוס גלעד, ומקורבו של ראש הממשלה, עו"ד יצחק מולכו. גורם ביטחוני בכיר העריך הבוקר בשיחה עם וואלה! חדשות, עוד בטרם התחדשו חילופי האש ברצועה, כי המשך השיחות המדיניות תלוי ביכולת של החמאס לאכוף שקט לאורך כל 72 שעות ההפוגה. "ברגע שהקטארים, בדחיפה של ארצות הברית, רתמו את חאלד משעל למהלך של הפסקת אש הומניטרית זה אמור להחזיק מעמד באופן מלא", טען.

במערכת הביטחון מעריכים כי מלבד פירוז הרצועה, השיחות בין הצדדים ייסובו גם סביב סוגיית פתיחת מעברי הסחורות לרצועה, כשבין השאר מדובר גם על שינוע מלט וחומרי בנייה. הגורם הביטחוני הוסיף כי חמאס יתעקש גם על הרחבת מרחב הדיג בחופי רצועת עזה וייצוא של מוצרים ותוצרת חקלאית לישראל.

"נושא פירוז הנשק עומד בראש סדר העדיפויות של ישראל", אמר הגורם הביטחוני והדגיש: "יש הזדמנות פז לשנות את האזור. קיימת מוטיבציה מצרית בגיבוי אזורי. יהיה לחמאס מאוד קשה לשקם את עצמו מבחינה צבאית. אנחנו צריכים עכשיו ליצור מנגנונים שיאפשרו את זה". בנוגע לממד ההומניטרי ברצועה הבהיר הגורם כי "זה אינטרס ישראלי שתהיה רווחה כלכלית בעזה - גם מבחינה מוסרית וגם מבחינה מדינית".

מבצע "צוק איתן" - עדכונים שוטפים

פגישת ג'ון קרי ובאן קי מון בירושלים 23 ביולי 2014. רויטרס
קראו לכל הצדדים לנהוג באיפוק, אך זמן קצר לאחר תחילת ההפוגה חודשה האש/רויטרס

בתוך כך, דובר צה"ל התיר הבוקר לפרסם את שמותיהם של חמישה חיילי צה"ל שנהרגו אתמול מפגיעת פצצת מרגמה בשטח המועצה האזורית אשכול. החמישה, סרן עמרי טל, סרן (במיל') לירן אדיר (אדרי), רב-סמל דניאל מרש, סמל-ראשון שי קושניר וסמל-ראשון נועם רוזנטל, היו לוחמי שריון והשתייכו ל"עוצבת ברק". הודעות נמסרו למשפחותיהם. מראשית מבצע "צוק איתן" נהרגו 61 קצינים, נגדים וחיילים.

עמרי טל, תושב יהוד בן 22, הועלה מדרגת סגן לדרגת סרן לאחר מותו. מועד הלווייתו טרם נקבע ומשפחתו מנסה ליצור קשר עם אחיו שנמצא במונגוליה. דניאל מרש, תושב ראשון לציון בן 22, הועלה מדרגת סמל-ראשון לדרגת רב-סמל לאחר מותו. הלווייתו תתקיים היום בשעה 15:30 בבית העלמין הצבאי בחולון. שי קושניר, תושב קריית מוצקין בן 20, הועלה מדרגת סמל לדרגת סמל-ראשון לאחר מותו. הלווייתו תתקיים היום בשעה 14:00 בבית העלמין בקריית אתא. הלווייתו של סמל-ראשון נועם רוזנטל, תושב מיתר בן 20, תיערך היום בשעה 13:00 בבית העלמין במיתר. מועד הלווייתו של סרן (במיל') לירן אדיר (אדרי), טרם פורסם.

תקרית בין כוחות צה"ל למחבלי חמאס באזור כרם שלום. יותם רונן
"נושא פירוז הנשק עומד בראש סדר העדיפויות של ישראל". עשן מיתמר ברצועת עזה/יותם רונן

במהלך הלילה המשיכו כוחות צה"ל לתקוף ברצועת עזה. כ-50 יעדים הותקפו ברחבי הרצועה, בהם עמדות שיגור ופירי מנהרות שהושמדו על ידי כוחות חיל הים וחיל הרגלים. בנוסף, חיילי חטיבת הצנחנים חיסלו שני מחבלים ליד מנהרת טרור וחיל האוויר תקף חמ"ל של ארגון הג'יהאד האיסלאמי.

קצין בכיר בצה"ל התייחס הבוקר לכמה אירועים בהם נפגעו אזרחים במהלך הלחימה ברצועה, ואשר בגינם קיבל צה"ל ביקורות קשות. באשר לדיווחי חמאס על למעלה מעשרה הרוגים במחנה הפליטים נוסיראת, אישר הקצין הבכיר כי צה"ל תקף מבנה ששימש חדר פיקוד גדול מאוד של הארגון באזור, ואף ציין כי עיקר המטרות בתקיפות צה"ל ביממה האחרונה היו כאלה.

הקצין התייחס גם לירי לעבר בית ספר של אונר"א בו נהרגו כ-15 אזרחים פלסטינים, אשר זכה לביקורת בינלאומית. לדבריו, התחקיר בנושא טרם הסתיים. "היה ירי מאזור בית הספר, והיה ירי שלנו באזור. האירוע ממשיך להיבדק", ציין הקצין.

(עדכון ראשון: 10:15)

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ארבעה מהחיילים שנהרגו אתמול מפגיעת פצמ"ר באשכול/מערכת וואלה!, צילום מסך
מ"פ שריון שנלחם בעזה: "המוטיבציה גבוהה למרות המרחק מהבית". יותם רונן
כוחות שריון בגבול רצועת עזה/יותם רונן
הלוויתו של מתן גוטליב 31 ביולי 2014. רויטרס
הלווייתו של לוחם מגלן מתן גוטליב שנהרג בקריסת מבנה ממולכד ברצועה/רויטרס
ילדים מובהלים לקבלת טיפול בבית החולים כמאל שבבית לאהיה, לאחר הפצצת צה"ל בבית חאנון. אוגוסט 2014. AP
ילדים שנפצעו בעזה/AP
חייל בגבול רצועת עזה מוצא מנוחה על אלונקה, אוגוסט 2014. רויטרס
חיל צה"ל תופס תנומה בגבול הרצועה/רויטרס
נפילת רקטה בקריית גת, יולי 2014. יותם רונן
כלי רכב שנפגע מפגיעת רקטה בקריית גת/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully