וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע "צוק איתן" | היום ה-24: עדכונים שוטפים

כתבי וואלה! חדשות

1.8.2014 / 3:16

לייב בלוג | מטח רקטות שוגר לעבר יישובי השפלה. ישראל וחמאס הסכימו להפסקת אש הומניטרית ל-72 שעות. 13 פצועים מפגיעת פצמ"ר באשכול, פצוע קשה מפגיעת רקטה בכלי רכב בקריית גת

כוח צה"ל בגבול רצועת עזה, אוגוסט 2014. רויטרס
חייל צה"ל בגבול הרצועה/רויטרס

05:03: אזעקת "צבע אדום" נשמעה ביישובי המועצה האזורית אשכול.

04:59: הותר לפרסום כי חמישה חיילי צה"ל נהרגו מפגיעת הפצמ"ר סמוך ליישוב במועצה האזורית אשכול אתמול בשעות הערב – כך הודיע דובר צה"ל. כמו כן, במהלך היממה האחרונה נפצעו 19 חיילים במהלך פעילות צה"ל. הודעות נמסרו למשפחות. מתחילת המבצע נהרגו 61 קצינים, נגדים וחיילים.

04:39: שר החוץ האמריקני ג'ון קרי הודה לראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו על נכונותו לקיים הפסקת אש הומניטרית למשך 72 שעות. "אני יודע שהוא רוצה שאזרחי ישראל יחיו בביטחון, חופשיים מירי רקטות, חופשיים ממתקפות ממנהרות", אמר קרי. "אני יודע שהוא עבד קשה. שוחחנו רבות בטלפון, לעיתים באמצע הלילה, ואני מרוצה שהוא ראה בזמן הזה כנכון לאמץ את הפסקת האש".

03:54: הבית לבן קרא לישראל ולחמאס להגיע להסכם הפסקת אש קבוע וקרא לצדדים לפתוח במשא ומתן בקהיר בהקדם.

03:33: ישראל קיבלה את ההצעה להפסקת אש הומניטרית בת שלושה ימים – כך אמר גורם רשמי במשרד ראש הממשלה.

חייל בגבול רצועת עזה מוצא מנוחה על אלונקה, אוגוסט 2014. רויטרס
חייל בגבול רצועת עזה מוצא כמה דקות מנוחה על אלונקה/רויטרס

03:21: אזעקת "צבע אדום" נשמעה ביישובי המועצה האזורית אשכול.

02:19: בכיר במשרד החוץ של ארה"ב אמר כי יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, יהיה אחראי לבחירת נציגי הרשות הפלסטינית אשר יגיעו לשיחות בקהיר, אך לא יגיע אליהן בעצמו. לשיחות הוזמנו גם נציגי ישראל וחמאס וכן תגיע משלחת מצומצמת מארצות הברית.

02:18: בכיר במשרד החוץ של ארצות הברית אמר כי בשיחות המשא ומתן בקהיר הנציגים הישראלים ונציגי ארצות הברית לא ישבו לצד נציגי חמאס וקהיר.

02:12: שרי החוץ של טורקיה וקטאר ברכו על הודעת ארה"ב והאו"ם על הפסקת האש ההומניטרית בין ישראל לחמאס. בהצהרה משותפת נמסר כי כמו כן, השניים תומכים מאוד בשיחות שיתקיימו בקהיר בהשתתפות נציגים מכל הפלגים הפלסטינים השונים.

01:49: המשלחת הפלסטינית לשיחות המשא ומתן שתכלול נציגים משלל הפלגים הפלסטינים, בהם חמאס, פתח והג'יהאד האסלאמי, צפויה ככל הנראה להגיע לקהיר ביום שבת. מטעם הפתח ישתתפו עזאם אל-אחמד ומג'ד פראג', ראש המודיעין הכללי בגדה. מטעם חמאס צפויים להגיע נציגים של הארגון בחו"ל וגם מעזה, שיהיו ככל הנראה עימאד אל-עלמי וחליל אל-חייה - כך מסרו מקורות פלסטינים לוואלה! חדשות.

01:37: ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני, סאיב עריקאת אמר לסי-אן-אן כי הוא מאמין "שכל הפלגים מחויבים להפוגה שתתחיל בשעה 8:00. עזה היא אזור אסון. ההפוגה אינה הסוף אלא ההתחלה". כשנשאל האם ישראל תמשיך לפעול להריסת המנהרות ברצועה השיב עריקאת: "הפסקת אש היא הפסקת אש. אני לא חושב שאפשר לפתור את הבעיה באמצעיים צבאיים. צריך פתרון מקיף. אך לעת עתה, 72 שעות נועדו להציל חיי אדם".

01:35: שר החוץ האמריקני ג'ון קרי אמר כי שר החוץ המצרי יזמין את נציגי ישראל וחמאס להשתתף בשיחות "רציניות" בקהיר וכי ארה"ב מתכננת לשלוח משלחת מצומצמת לשיחות. "זוהי הפוגה שיש בה הזדמנות", אמר קרי לכתבים. "חשוב שיעשו מאמצים למציאת מכנה משותף"

01:15: מערכת "כיפת ברזל" יירטה רקטה סמוך רמלה. לא דווח על נזק או על נפגעים.

01:14: לאחר ההצהרה שפירסמו מזכ"ל האו"ם באן קי מון ושר החוץ האמריקני ג'ון קרי על הפסקת אש הומניטרית בעזה, גורמים ישראליים אמרו כי העובדה ש"הכוחות הקרקעיים בעזה יישארו במקומם", כפי שנמסר בהצהרה, תאפשר לישראל לטפל במנהרות התקפיות שמכוונות נגד יישובים וכוחות צה"ל.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
נפילת רקטה בקריית גת, יולי 2014. יותם רונן
כלי הרכב שנפגע מרקטה בקריית גת/יותם רונן

01:09: דובר חמאס, סמי אבו זוהרי, אישר לרשת בי.בי.סי כי הארגון אכן הסכים להפסקת האש ההומניטרית עליה הצהירו מזכ"ל האו"ם באן קי מון ושר החוץ האמריקני ג'ון קרי.

01:02: אזעקות נשמעו ברמלה, בלוד, בצריפין, בנס ציונה וברחובות. טרם דווח על יירוטים או על נפילות

00:37: מזכ"ל האו"ם באן קי מון ושר החוץ האמריקני ג'ון קרי אמרו הלילה כי כל הצדדים הסכימו בעימות בעזה הסכימו על הפסקת אש הומניטרית להפסקת אש הומניטרית ללא תנאים ל-72 שעות. הפסקת האש תחל בשעות הבוקר.

00:34: אזעקת "צבע אדום" נשמעה ביישובי המועצה האזורית חוף אשקלון.

00:10: משרד הבריאות בעזה מסר כי מספר ההרוגים בתקיפת צה"ל במחנה הפליטים נוסיראת עלה ל-11. כמו כן, נמסר כי 82 בני אדם נהרגו אתמול ברצועת עזה. בכך, מניין הרוגים ברצועה עלה ל-1,440 מתחילת המבצע.

23:49: כוח משטרה ומג"ב עצר ארבעה חשודים בצור באהר שבדרום מזרח ירושלים לאחר שכמה רעולי פנים יידו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר הכוחות. כוח משטרה פיזר אותם תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות. כמו כן, מהמשטרה נמסר כי "בעקבות כוונות להפר את הסדר מחר עם סיום תפילות יום השישי בהר הבית החליט מפקד המחוז על הגבלת גיל הכניסה להר הבית". לפיכך, הכניסה לתפילה תותר לגברים מגיל 50 ומעלה ונשים בכל גיל וכוחות משטרה ייפרשו במקום.

יירוט בשמי אשדוד, יולי 2014. אריה פינטו, תמונות גולשים
יירוט בשמי אשדוד, אתמול/תמונות גולשים, אריה פינטו

23:35: צה"ל ביצע ירי ארטילרי כבד ביותר לעבר בתים בסמוך למסגד ממזרח לעיר גב'אליה שבצפון הרצועה. כך דיווחו מקודות פלסטיניים.

22:44: הוסר החשש לאירוע ביטחוני מדרום לזיקים.

22:18: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית שער הנגב. טרם דווח על נפילות.

22:15: תשעה בני משפחה נהרגו בהפצצת צה"ל במחנה הפליטים נוסיראת שבמרכז הרצועה - כך דווח ב"אל-ערביה" ובכלי תקשורת פלסטיניים נוספים.

21:57: עקב חשש לאירוע ביטחוני תושבים המתגוררים מדרום לזיקים נתבקשו מכוחות הביטחון להישאר בבתיהם.

21:56: כוח מיוחד של צה"ל תקף בשעות האחרונות כמה בתים של פעילי טרור בדרום הרצועה.

21:49: מערכת "כיפת ברזל" יירטה ארבע רקטות מעל אשקלון.

21:35: סגנית דוברת מחלקת המדינה מארי הארף אמרה שהיא אינה רואה סתירה בין המאמצים לחתור להפסקת אש בהקדם לבין המשך אספקת הנשק לישראל. "זה חלק מתהליך שגרתי במסגרת היחסים האסטרטגיים הצבאיים", היא אמרה. כאשר נשאלה מדוע ארצות הברית לא מפסיקה את אספקת הנשק לישראל אולם כן הפסיקה את האספקה למצרים כשהייתה בעת משבר, ענתה: "לא ניתן להשוות בין שני המצבים האלה. במקרה של מצרים, דובר על דיכוי של העם על-ידי הממשלה. ישראל נלחמת נגד איום חיצוני".

הלווייתו של סמל-ראשון מתן גוטליב, שנפל במהלך מבצע צוק איתן, בבית העלמין ראשון לציון, יולי 2014. ניב אהרונסון
הלווייתו של סמל ראשון מתן גוטליב בראשון לציון/ניב אהרונסון

21:30: אזעקת ”צבע אדום” נשמעה באשקלון ובמועצה האזורית חוף אשקלון.

21:17: מערכת "כיפת ברזל" יירטה שתי רקטות מעל אשדוד. אין נפגעים.

20:53: שתי רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים באשכול. אין נפגעים.

20:46: לבית החולים סורוקה הובאו בשני מסוקים של חיל האוויר שלושה פצועים משתי תקריות שונות. שניים נפצעו מפגיעת פצמ"ר באשכול ואילו פצוע שלישי, חייל, הובא לאחר שנפגע מירי.

20:15: כוחות צה"ל חיסלו מאז חצות 15 מחבלים ברצועת עזה - כך מסר גורם בכיר בצה"ל.

20:08: דובר הבית הלבן ג'וש ארנסט אמר כי ישראל יכולה וצריכה לעשות יותר כדי להגן על אזרחים חפים מפשע. ארנסט התייחס להפגזות צה"ל אתמול ברחבי הרצועה ואמר: "התקפת מתקן של האו"ם שבו הסתתרו אזרחים שברחו מהאלימות היא בלתי מתקבלת על הדעת והיא לא הגנתית במובהק. אנחנו צריכים שבעלי הברית שלנו יעשו יותר כדי לחיות לפי הסטנדרטים שהם הציבו לעצמם". ארנסט הוסיף: "אנו מאמינים שזה האינטרס הברור של שני הצדדים להחזיר מיד את הפסקת האש. אחרי הפסקת האש".

19:51: הוסר החשש לאירוע ביטחוני בשער הנגב.

19:50: שתי רקטות התפוצצו במועצה האזורית שדות נגב. אחת מהן התפוצצה סמוך למבנה חינוכי וגרמה לו נזק קל. רקטה נוספת התפוצצה על כביש שנמצא מחוץ לשטח מיושב. אין נפגעים.

19:47: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית אשכול. טרם דווח על נפילות או על יירוטים.

שבר רקטה שנפל בפארק הירקון בתל אביב לאחר מטח רקטות לעבר גוש דן, יולי 2014. עידו שליט, תמונות גולשים
שבר רקטה שאותר בתל אביב/תמונות גולשים, עידו שליט

19:45: 47 בני אדם נהרגו היום ברצועת עזה - כך נמסר ממשרד הבריאות הפלסטיני. בכך עלה ל-1,402 מספר ההרוגים מתחילת המבצע. 8,220 בני אדם נפצעו מאז תחילת המבצע ברצועה.

19:38: רקטה התפוצצה בשטח יישוב במועצה האזורית שדות נגב. כרגע לא ידוע על נזק או על נפגעים.

19:34: כבישים נסגרו במועצה האזורית שער הנגב בשל חשש לאירוע ביטחוני. תושבים באזור הונחו להישאר בבתיהם.

19:33: שני בני אדם נפצעו מפגיעת פצצת מרגמה במועצה האזורית אשכול. טרם ברור מה מצבם. הם יפונו לטיפול בבתי חולים.

18:24: קצין בכיר בפיקוד דרום מסר כי מתחקיר אירוע חדירת המחבלים ממנהרה על עמדת פילבוקס של צה"ל ליד קיבוץ נחל עוז ביום שני, עולה כי אחד הלוחמים פתח באש לעבר אחד המחבלים והצליח לפצוע אותו. לפי התחקיר, וסט אותו לבש אחד ממחבלי חמאס אותר בזירה כשהוא עם כתמי דם עליו. הקצין הדגיש כי בפעולתו מנע הלוחם חטיפת חיילים.

נפילת רקטה בקריית גת, יולי 2014. יותם רונן
זירת הנפילה בקריית גת/יותם רונן

18:22: הרבנים הראשיים לישראל, דוד לאו ויצחק יוסף, פרסמו פסק הלכה לפיו חיילים הלוחמים ברצועת עזה פטורים מלצום בתשעה באב, שחל ביום שלישי הקרוב. הרבנים ציינו כי החיילים פטורים גם מכל דיני האבלות.

18:18: אדם נפצע באורח קשה מפגיעת רסיסים לאחר שרקטה נפלה על כלי רכב בקריית גת.

18:00: רקטה נפלה על כלי רכב בקריית גת. לא דווח על נפגעים. במקביל, אזעקה נשמעה ברחבי גוש דן. מערכת "כיפת ברזל" יירטה בהצלחה שתי רקטות בשמי תל אביב.

17:44: שרי הממשלה תודרכו במהלך ישיבת הממשלה על התקדמות צה"ל בהשמדת המנהרות. על פי גורם מדיני שנכח בישיבה, הושמדו עד כה עשרות מנהרות. "החמאס איבד נכס אסטרטגי יקר שנבנה במשך שנים ארוכות", אמר הגורם. לטענתו, השרים עודכנו על ידי גורמי ביטחון גם בהתנגשות האלימה בין כוחות חמאס לבין אזרחים עזתים שהתרחשה בצפון הרצועה במהלך ההפוגה ההומניטרית, ועל פי גורמי הביטחון הסתיימה במותם של לפחות חמישה אזרחים פלסטינים מירי חמאס. לטענת הגורם, ישראל תבחן כל הצעה להפסקת אש שעונה על התנאים שהיא הציגה - תיווך מצרי, ללא תנאים מוקדמים, עם אפשרות להמשיך לטפל במנהרות.

17:38: מערכת "כיפת ברזל" יירטה שתי רקטות מעל אשקלון וחוף אשקלון. שתי רקטות נוספות התפוצצו בשטח הרצועה.

17:20: שלוש רקטות התפוצצו בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. לא דווח על נפגעים. 17 רקטות התפוצצו בשטח המועצה מאז חצות.

17:19: כוח צה"ל סיכל הלילה פיגוע של מחבל מתאבד רכוב על אופנוע במרחב חאן יונס שבדרום רצועת עזה - כך הותר היום לפרסום. הכוח פגע במחבל בזמן שניסה להתסער על הכוח. אף חייל לא נפגע בתקרית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דחפור של חיל ההנדסה שנפגע מהדף הפיצוץ במבנה האו"ם/מערכת וואלה!, צילום מסך

17:00: חמאס הסתיר בתוך קיר במרפאה של אונר"א, סוכנות האו"ם לפליטים פלסטיניים, 12 חביות של חומר נפץ שהכילו 80 ק"ג חומר נפץ כל אחת – כך עולה מממצאי תחקיר האירוע, בו נהרגו אתמול שלושה לוחמי יחידת העילית מגלן.

16:52: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית אשכול.

16:35: גורם פלסטיני בכיר אמר כי המשא ומתן להפסקת אש בין ישראל לחמאס נקלע למבוי סתום. לדבריו, מאז אתמול התקיימו שורה של התייעצויות ודיונים בין הצדדים השונים במאמץ להשיג הסכמה לעצור את הלחימה ל-72 שעות. על פי הגורם ישראל התעקשה שבמהלך ההפוגה ימשיכו כוחות צה"ל להרוס מנהרות, ואילו חמאס דרש כי פעילות זו תיפסק. עם זאת, הארגון הסכים לכך שכוחות צה"ל יישארו ב-72 הללו בתוך הרצועה. לדבריו, הודעת ממשלת ישראל היום כי פעילות צה"ל נגד המנהרות תימשך עם הפסקת אש או בלעדיה מסכלת גם את המאמצים האלה.

16:14: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית שער הנגב. טרם דווח על נפילות.

15:41: מערכת ”כיפת ברזל” יירטה רקטה בשמי המועצה האזורית חוף אשקלון. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

15:38: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית חוף אשקלון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מבנה האו"ם שחלקו קרס על לוחמי מגלן, אתמול באזור חאן יונס/מערכת וואלה!, צילום מסך

15:21: נציבת זכויות האדם של האו"ם, נאבי פילאי, האשימה את ישראל וחמאס בביצוע פשעי מלחמה. לדבריה, ניתן לראות כי "אותם מעשים" שאירעו בלחימה בעזה ב-2009, אותם הגדיר האו"ם כפגיעה מכוונת במטרות אזרחיות וייתכן שאף פשעי מלחמה, מתרחשים גם במבצע "צוק איתן".

15:06: שלוש רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים באשכול. אין נזק ואין נפגעים.

14:50: אזעקת "צבע אדום" נשמעה ביישובי המועצה האזורית אשכול. טרם דווח על נפילות.

14:44: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית חוף אשקלון.

14:35: רקטה התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. לא דווח על נזק או נפגעים.

13:37: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית חוף אשקלון.

13:20: אוניברסיטת בר אילן הודיעה כי תעניק מלגות לימודים לכל הסטודנטים ששירתו בסדיר ובמילואים במבצע "צוק איתן". המימון למלגות יגיע מתורמים ועובדי האוניברסיטה עצמם. בהודעה שפרסמה האוניברסיטה נכתב כי מדובר "בהוקרה לחיילי צה"ל הנלחמים במבצע 'צוק איתן'".

13:09: פרופ' שוש ארד, נשיאת המרכז האקדמי רופין, הקימה קרן מלגות שתעניק לכל סטודנט של המכללה אשר זומן בצו 8 להשתתף במבצע "צוק איתן", מלגה לכיסוי חלק משכר הלימוד בשנת הלימודים האקדמית הקרובה (תשע"ה). בנוסף לקרן המלגות, אימצה המכללה את אמנת המילואים והוסיפה הטבות ותמיכה במגוון תחומים, בהן זכאות להיבחן במועד נוסף עבור כל מועד שהפסיד במהלך שירות המילואים, פטור מתשלום שכר לימוד נוסף בגין הרשמה מחדש לקורס, חונכות לימודים צמודה, זכאות ללמוד "על תנאי" בקורס מתקדם או בלימוד התואר המתקדם ועוד.

13:01: אזעקה נשמעה במועצה האזורית שדות נגב.

חיילי צה"ל בסמוך לרצועת עזה, 31 ביולי 2014. רויטרס
חיילי צה"ל בגבול הרצועה/רויטרס

12:42: רקטה התפוצצה סמוך לבית ספר וגן ציבורי בשדרות. נזק נגרם למבנה. כוחות משטרה רבים במקום.

12:14: מערכת "כיפת ברזל" יירטה שש רקטות בשמי שדרות והמועצה האזורית שער הנגב. אין נזק ואין נפגעים.

12:11: שלוש רקטות התפוצצו במועצה האזורית אשכול. רקטה אחת התפוצצה סמוך לבית מגורים והסבה נזק למבנה. רקטה נוספת התפוצצה באתר בנייה. אין נפגעים.

12:03: ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "חיילי צה"ל משלימים בשעה זו את ניטרול המנהרות, אחרי שכבר נוטרלו עשרות. המנהרות היו מאפשרות לחמאס לחטוף ולרצוח חיילים ואזרחים – ואת זה אנחנו מפרקים עכשיו. נשלים את המשימה עם או בלי הפסקת אש". לדבריו, "יש מיעוט בעם שבוחר להקצין את דעותיו דווקא ברגעים אלה. הישמרו בדבריכם והיזהרו במעשיכם. יותר מכל, שרי הממשלה הם אלה שצריכים לתת דוגמה אישית לציבור כולו".

11:58: אזעקת "צבע אדום" נשמעה בשדרות ובמועצה האזורית שער הנגב.

11:52: שתי רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים באשקלון. אין נזק ואין נפגעים.

11:43: משלחת משותפת של חמאס, הג'יהאד האיסלאמי ואש"ף תגיע הערב לקהיר כדי לדון בהסכם הפסקת אש בעזה. כך פורסם ברשת "אל-מנאר".

11:41: שר התיירות, עוזי לנדאו, אמר במשדר וואלה! חדשות כי "החלטנו לצאת לקמפיין שיניע את הכלכלה קדימה וקורא לתושבים לצאת לחופשה בישראל. דווקא עכשיו חופשה בישראל". לדבריו, "צריך להגיע להכרעה מול חמאס. זה תנאי הכרחי לפני המשא ומתן המדיני".

11:38: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית חוף אשקלון. לא דווח על נזק או נפגעים.

11:18: חמש רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים באשכול בחצי השעה האחרונה. לא דווח על נזק או נפגעים.

11:17: אזעקה נשמעה באשקלון ובסביבה. לא דווח על נזק או נפגעים.

הרס בעיר עזה אחרי תקיפות צה"ל. 31 ביולי 2014. רויטרס
הריסות בעיר עזה אחרי תקיפות צה"ל, היום/רויטרס

11:00: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית אשכול. לא דווח על נזק או נפגעים.

10:58: אלון פנקס, לשעבר קונסול ישראל בניו יורק, התייחס במשדר וואלה! חדשות ליחסים בין ארצות הברית וישראל, ואמר: "חוצפה איך שהתייחסו לשר החוץ האמריקני ג'ון קרי. שר הביטחון של ישראל, שמקבל תקציבים ל'כיפת ברזל' והטלות וטו על גינויים באו"ם, קורא לקרי הזוי. הגיע הרגע שברק אובמה שם את הגבול". לדבריו, "ארצות הברית נמצאת בנסיגה הדרגתית מהמזרח התיכון, ולצערי האחרון להבין את זה הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו, שקרא את המפה הפוליטית לא נכון והתמקד בנושא האיראני".

10:46: ד"ר דורון אביטל, לשעבר מפקד סיירת מטכ"ל וחבר כנסת, אמר במשדר וואלה! חדשות כי "אפשר לפתח טכנולוגיה למאבק במנהרות, אבל כשהחזית לא ברורה – לא ברור מהיכן האויב יגיע. זה חסך דרמטי בתכנון הפעולה". לדבריו, "הצבא לא התאמן בירי מנהרות". הוא הוסיף כי "הציבור מתחיל להבין כי הסיפור הפלסטיני עומד במרכז סדר היום, ולא האיום האיראני".

10:32: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית אשכול.

10:18: מצבו של חייל צה"ל שנפצע בשבוע שעבר באורח אנוש השתפר ומצבו מוגדר כעת קשה. בסך הכל מאושפזים בבתי החולים השונים 143 חיילים שנפצעו במבצע "צוק איתן", מהם 13 במצב קשה.

10:08: גורם צבאי מסר כי שבוי מהזרוע הצבאית של חמאס חשף בחקירתו כי לארגון עמדת ירי צלפים בקומה העשירית של בניין "הסהר האדום" בחאן יונס. העמדה לא הותקפה בשל פעילותה ממקום רגיש.

9:59: רקטה התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. איש לא נפגע ולא נגרם נזק.

9:57: בכיר שב"כ לשעבר ירון בלום אמר במשדר וואלה! חדשות כי חמאס "נמצא במצוקה". לדבריו, מפקד הזרוע הצבאית של הארגון, מוחמד דף, "פצוע ולא מתפקד וצריך לקחת אותו בערבון מוגבל". הוא הוסיף כי לדעתו, הלחימה ברצועה מתנהלת בתבונה.

כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה היום, יולי 2014. יותם רונן
כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה/יותם רונן

9:46: ח"כ אראל מרגלית (העבודה) אמר במשדר וואלה! חדשות כי "ייתכן שמטרת המבצע הייתה מוגבלת מדי". לדבריו, "ישראל נתנה תעודת ביטוח לחמאס. אמרו לו מה אנו לא עושים. אם לא מתקדמים, צריך לראות איך מסיימים את השלב הזה, ואיך משתמשים במנוף המדיני כדי להשיב את ארה"ב לתמונה".

9:26: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית אשכול. טרם דווח על נפילות.

9:00: רקטה התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. אין נזק ואין נפגעים.

8:46: רקטה התפוצצה בשטח פתוח בבאר שבע. אין נזק ואין נפגעים.

8:30: אזעקה נשמעה בבאר שבע. טרם דווח על יירוטים או על נפילות.

8:08: לוחמים בחטיבת גבעתי דיווחו כי בסריקות שביצעו במתחמי בתים במרכז הרצועה אותרו חומרים בעלי ערך מודיעני גבוה שחמאס אסף על צה"ל וכן כלי נשק רבים. לדברי הלוחמים, בסריקות של מספר רב של בתים התגלתה כמות גדולה של מנהרות הגנתיות שחיברה ביניהם.

6:57: אזעקה נשמעה בגן יבנה, קריית מלאכי ובמועצה האזורית חוף אשקלון.

6:47: היום יחל צה"ל בגיוס נוסף של חיילי מילואים, כך אמר קצין בכיר בצה"ל. לדבריו, אמש התקבלה החלטה "לגייס 16 אלף חיילי מילואים, כדי לסייע לאורך הנשימה של צה"ל". חיילי צה"ל נמצאים ביהודה ושומרון ובפיקוד צפון. זאת במסגרת החלפת הכוחות הסדירים שנמצאים ברצועת עזה.

6:25: כלי תקשורת פלסטיניים מדווחים על חילופי אש עזים בין כוחות צה"ל לפעילי חמאס ופעילי הג'יהאד האיסלאמי במחנה הפליטים אל-מוגאזי שבמרכז רצועת עזה.

06:57: אזעקה נשמעה לפני זמן קצר בגן יבנה, קריית מלאכי ובמועצה האזורית חוף אשקלון.

06:47: היום יחל צה"ל בגיוס נוסף של חיילי מילואים, כך אמר קצין בכיר בצה"ל. לדבריו, אמש התקבלה החלטה "לגייס 16 אלף חיילי מילואים, כדי לסייע לאורך הנשימה של צה"ל". חיילי צה"ל נמצאים ביהודה ושומרון ובפיקוד צפון. זאת במסגרת החלפת הכוחות הסדירים שנמצאים ברצועת עזה.

06:11: שר ההגנה של ארצות הברית צ'אק הייגל שוחח אמש בטלפון עם שר הביטחון משה יעלון, וקרא להפסקת אש ברצועת עזה ולפירוק חמאס מנשק. דובר הפנטגון ג'ון קירבי מסר כי בשיחה, הביע הייגל את דאגת "הממשל ממספר הנפגעים הגדל של האזרחים הפלסטינים ואובדן חיים של הישראלים". יעלון הודה להייגל על תמיכתו בביטחון ישראל, ובפרט על מערכת "כיפת ברזל".

05:55: לילה שקט וללא אזעקות עבר על תושבי ישראל.

05:40: ראש ממשלת קנדה, סטיבן הרפר, האשים את חמאס במותם של האזרחים ברצועת עזה. בראיון טלוויזיוני אמר הרפר: "ברור שאף אחד לא אוהב לראות את הסבל ואובדן חיי האדם. אך אנו רואים בארגון הטרור חמאס אחראי לכך". הרפר הוסיף כי "חמאס הוא שיזם להמשיך את הסכסוך, והוא ימשיך לשאוף לחורבנה של מדינת ישראל".

03:00: ארצות הברית חימשה מחדש את צה"ל, כמה ימים אחרי תחילת המערכה הקרקעית במבצע "צוק איתן" - כך אישר גורם ביטחוני אמריקני. לדבריו, צה"ל קיבל גישה למאגר תחמושת אמריקני הנמצא בשטח ישראל, המיועד לשעת חירום, והצטייד מחדש ברימונים ובפצצות מרגמה בקוטר 120 מ"מ. דובר הפנטגון, ג'ון קירבי, אישר כי ישראל קיבלה שני סוגי תחמושת מהמאגר.

23:51: מצרים גינתה בחריפות את ישראל בשל "המשך הפגיעה המכוונת באזרחים חפים מפשע ברצועת עזה". ההודעה שנמסרה ממשרד החוץ של מצרים הגיעה בעקבות הדיווחים על כך ש-17 בני אדם נהרגו ועוד כ-200 נפצעו בהפצצה של צה"ל בשוק בשג'אעיה, במהלך ההפוגה ההומניטרית שהוכרזה היום למשך ארבע שעות.

23:45: איראן ביקרה את מצרים בגין סירובה להכניס סיוע הומניטרי לרצועת עזה ולהעביר נשים וילדים שנפצעו במסגרת מבצע "צוק איתן" לשטחה. ממשרד החוץ בטהראן נמסר כי מאה טון של סיוע הומניטרי ממתין במשך ימים לאישורה של מצרים לעבור במעבר רפיח אל תוך רצועת עזה. מצרים הכחישה את הטענות שלפיהן העיכוב מתבצע מסיבות לא מוצדקות.

23:37: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית שער הנגב. טרם דווח על נפילות.

23:18: שלושה חיילי צה"ל שנפצעו ברצועת עזה באורח בינוני-קשה פונו לבית החולים מאיר בכפר סבא. זאת הפעם הראשונה במסגרת מבצע "צוק איתן" שמאושפזים חיילים בבית החולים מאיר.

22:42: נשיא בוליביה, אבו מוראלס, הכריז על ישראל "מדינת טרור" בעקבות פעילות צה"ל במבצע "צוק איתן". בעקבות ההחלטה יבוטל הפטור מוויזה שהיה נהוג בין המדינות, מאז הסכם שנחתם ביניהן ב-1972. "התוקפנות של ישראל בעזה נוגדת את עקרון הזכות לחיים שאותו מכבדות ממשלות שוחרות שלום בעולם", אמר מוראלס.

כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה, יולי 2014. רויטרס
חיילי צה"ל בגבול הרצועה/רויטרס
כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה, יולי 2014. רויטרס
כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה, יולי 2014/רויטרס
כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה, יולי 2014. רויטרס
כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה, יולי 2014/רויטרס
כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה, יולי 2014. רויטרס
כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה, יולי 2014/רויטרס
ילדים חירשים תומכים בחיילי צה"ל: "תודה שאתם שומרים עלינו".
ילדים חרשים לחיילי צה"ל: "תודה שאתם שומרים עלינו"
מטוסי חיל האוויר משחררים נורים מעל שמי רצועת עזה – 30 ביולי 2014. רויטרס
מסוק אפאצ'י של חיל האוויר בשמי רצועת עזה/רויטרס
חובשים נחים אחרי פינוי פצועים בהפצצה בשכונת שג'אעיה – עזה, 30 ביולי 2014. AP
חובשים נחים לאחר פינוי פצועים בשג'אעיה/AP
כרוזים שחיל האוויר פיזר בשכונת רימאל בעזה. 30 ביולי 2014. AP
כרוזים שחיל האוויר פיזר בשכונת רימאל בעזה, אתמול/AP
הפגנת תמיכה בישראל ובפעולות צה"ל ברצועת עזה, פריז. AP
הפגנת תמיכה בישראל ובפעילות הקרקעית בעזה, השבוע בפריז/AP
עשן מיתמר בשמי עזה אחרי תקיפת צה"ל. 30 ביולי 2014. AP
עשן מיתמר בשמי עזה לאחר תקיפת צה"ל/AP
הרס בעזה בעקבות תקיפות צה"ל. 30 ביולי 2014. רויטרס
הריסות בעזה לאחר תקיפת צה"ל/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully