וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום של קרבות: לוחמים רבים פונו לבתי החולים

30.7.2014 / 15:41

לאחר יום של חשיפות פירי מנהרות וחיסול מחבלים מהאוויר ומהיבשה, פצועים רבים הובאו לבתי החולים ברחבי הארץ. 13 מהחיילים הובאו לבתי החולים סורוקה וברזילי בדרגות פציעה שונות

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: יותם בן-דוד

מספר רב של חיילים פצועים הגיע במהלך היום (רביעי) לבתי החולים ברחבי הארץ בדרגות פציעה שונות. כמה מהחיילים הפצועים הגיעו לבית החולים בילינסון שבפתח תקווה, תשעה מהם הגיעו לבית החולים סורוקה שבבאר שבע וארבעה חיילים שנפצעו באורח קל הגיעו לבית החולים ברזילי שבאשקלון.

מבצע "צוק איתן" - סיקור מיוחד
צפו בסרטון המסר לאובמה: עדיף גינוי על תנחומים
"אני חושבת שאמות הלילה": בת 16 מעזה מדווחת בטוויטר על המלחמה
הקבינט התכנס להכרעה; פרס: "המלחמה מיצתה את עצמה"

כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה, יולי 2014. רויטרס
כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה/רויטרס

במהלך היום ה-23 למבצע "צוק איתן", כוחות משולבים של חטיבת גבעתי ושל חייל ההנדסה הקרבית פוצצו מנהרה בשטח רצועת עזה. בנוסף לכך, נחשפו היום כמה פירי מנהרות על ידי כוחות צה"ל. צוות של חטיבת הצנחנים זיהה שני מחבלים יוצאים מאחד הפירים, פתח לעבר באש וחיסל אותם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה, יולי 2014. רויטרס
הלוחמים בעמדותיהם בגבול הרצועה/רויטרס

כמו כן, שני חיילים נפצעו באורח קל לאחר שחולייה בת עשרה מחבלים פתחה בירי טילים נגד טנקים (נ"ט) לעבר כוחות משולבים של חטיבת גבעתי וחיל ההנדסה. חיל האוויר הוקפץ לנקודת התקרית וחיסל את חוליית המחבלים מהאוויר. כמו כן, הותקפו מהאוויר חמישה מחבלים אשר שניים מהם נראו מניחים מטען חבלה בדרום הרצועה.

כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה, יולי 2014. רויטרס
חייל המפטרל בגבול רצועת עזה/רויטרס

היום פורסמו ממצאי התחקיר הראשוני של אירוע החדירה סמוך לנחל עוז, שבו נהרגו חמישה לוחמים מגדוד 17 של בית הספר למ"כים. התחקיר מעלה שאלות קשות בנוגע להתנהלות כוח צה"ל בהיתקלות. קצין בכיר הודה בשיחה עם וואלה! חדשות כי בצה"ל ידעו על קיומה של המנהרה שמאחד הפירים שלה יצאו המחבלים והגיעו באין מפריע עד לעמדה ממוגנת (פילבוקס) של צה"ל ליד הקיבוץ. כפי הנראה, בצה"ל לא הכירו את כל הסתעפויותיה של המנהרה.

בנוסף, מתחקיר האירוע עולה כי החיילים לא זכו לסיוע מהיר שיכול היה לשבש את פעילות המחבלים. זאת, על אף שאחד החיילים זעק לעזרה במכשיר הקשר. כמו כן, עלו טענות כי התנהלות החיילים בעמדה לא הייתה תקינה, שכן על פי הנהלים אמורים החיילים להקפיד שמתחם העמדה יהיה סגור, ואם אחד מהם רוצה לצאת ממנו - הדלת ננעלת בצאתו, ושובו פנימה מתאפשר רק לאחר הקראת סיסמה מסוכמת מראש בין החיילים.

בתקרית נהרגו חמישה לוחמי צה"ל: סמל דניאל קדמי, בן 18 מצופים; סמל ברקאי ישי שור, בן 21 מירושלים; סמל שגיא ארז, בן 19 מקריית אתא; סמל דור דרעי, בן 18 מירושלים; וסמל נדב ריימונד, בן 19 משדמות דבורה.

כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה, יולי 2014. רויטרס
טנק בגבול הרצועה, היום/רויטרס

קצין בכיר אמר היום כי מראשית מבצע "צוק איתן" ועד היום תקף חיל האוויר למעלה מ-4,000 מטרות. "כשאני מדבר על מטרות, אז לא מדובר במטרות שנפגעו - אלא במטרות שנעלמו", אמר הקצין הבכיר. כשנשאל האם יש משגרים שלא מותקפים מאחר שהם נמצאים באזורים מאוכלסים השיב: "אין להם חסינות, כי הצלחנו לפתח שיטת תקיפה באמצעות טילים עם ראשי קרב קטנים, ולכן אנו תוקפים בצורה מדויקת. אנו מסוגלים לתקוף ממרחק של חמישה מטרים מבתים מבלי לפגוע באזרחים".

מוקדם יותר, אמר שר הביטחון, משה יעלון: "אנו ממשיכים בפעולה הצבאית במלוא העוצמה". בתום הערכת מצב בהשתתפות נציגים מצה"ל, שב"כ, מתאם הפעולות בשטחים ואנשי משרד הביטחון הוסיף יעלון כי "במקביל אנו ממשיכים להתקדם באופן משביע רצון בטיפול במנהרות הטרור ומוסיפים לגבות מחמאס מחיר כבד מאוד".

החל מהיום בשעה 15:00, החלה הפסקת אש הומניטרית של ארבע שעות במקומות שבהם אין לחימה - כך הודיע אלוף יואב מרדכי, מתאם הפעולות בשטחים. הודעה נמסרה לכלי התקשורת הערביים.

כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה, יולי 2014. רויטרס
חיילי צה"ל בגבול רצועת עזה, היום/רויטרס
עשן מיתמר מעל עזה במהלך תקיפות צה"ל ברצועה 29 ביולי 2014. AP
עשן מיתמר מעל רצועת עזה, הלילה/AP
חיילים בפוטרול ליד הגבול עם עזה 29 ביולי 2014. רויטרס
חיילי צה"ל בפטרול ליד גבול הרצועה, אתמול/רויטרס
הלווייתו של ברקאי שור שנפל במבצע צוק איתן בעזה, בחלקה הצבאית הר הרצל. יולי 2014. נועם מושקוביץ
הלווייתו של סמל ברקאי שור, מההרוגים בחדירת המחבלים בסמוך לנחל עוז, אתמול/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully