וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל תקף ברצועה: "20 הרוגים בבית ספר בג'בליה"

30.7.2014 / 2:41

מטוסי צה"ל תקפו שורת מטרות ברחבי הרצועה. גורמי רפואה בעזה מסרו כי שתי כיתות בבית ספר של אונר"א נפגעו מירי טנקים. דיווח נוסף מתייחס לתקיפת מבנה במחנה הפליטים שאטי, שבה נפגעו אנשי חמאס

צילום מסך

- הלילה: חיל האוויר תקף יעדים ברחבי הרצועה
- דיווח: 20 הרוגים בתקיפת בית ספר של אונר"א
- 200 מטרות הותקפו ברצועת עזה בתוך יממה
- קצין בכיר: "כל הערכה באשר למועד הפסקת האש היא הימור"


צה"ל מגביר את הלחץ על חמאס: כלי טיס של חיל האוויר הפציצו הלילה (רביעי) שורת מטרות ברחבי רצועת עזה. סוכנות הידיעות הצרפתית ציטטה גורמי רפואה ברצועה, שמסרו כי בתקיפת חיל האוויר במחנה הפליטים ג'בליה, שבצפון הרצועה, נהרגו 20 בני אדם בהפצצת בית ספר של סוכנות האו"ם לפליטים (אונר"א). עוד נמסר, נזק נגרם לשתי כיתות בבית הספר כתוצאה מירי טנקים של צה"ל.

בנוסף, דווח כי צה"ל תקף יעדים גם במחנה הפליטים אל-בוריג' שבמרכז רצועת עזה, וכן במחנה הפליטים שאטי, שבו הופצצו שלושה בתים, כאשר לפי דיווחים בעזה באחד מהם שהו פעילי חמאס וישנם נפגעים במקום. בשכונת א-תופאח דיווחו פלסטינים על ילד בן 11 שנהרג מתקיפת חיל האוויר.

מבצע "צוק איתן" - כותרות אחרונות
מוחמד דף במסר נדיר: "לא תופסק האש בלי הסרת המצור"
5 נפצעו מפצמ"ר בעזה, יירוטים בגוש דן ובירושלים
נשארה כדי לטפל בחולים בעוטף עזה - ונפצעה מרקטה
מבצע "צוק איתן" | היום ה-22: עדכונים שוטפים

פצצות תאורה שירה צה"ל בשמי רצועת עזה, 29 ביולי 2014. AP
תקיפות חיל האוויר נמשכות. פצצות תאורה בשמי רצועת עזה/AP

אמש חצה חיל האוויר את רף 200 יעדי הטרור שהותקפו בשטח הרצועה בתוך ביממה, זאת לעומת 40 יעדים שהותקפו ביממה שקדמה לה. ברקע הירי הארטילרי שמבצע צה"ל לאורך כל הרצועה, וכן הפעילות הקרקעית נגד מספר רב של יעדים, טוען גורם ביטחוני בכיר כי לא התקבלה החלטה על הרחבת המבצע לשלב השלישי, שתכליתו כיבוש שטחים פלסטיניים בעזה. במערכת הביטחון מעריכים כי ישנו לחץ מצרי אינטנסיבי על יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, לשמש כנציג כלל הפלגים הפלסטינים בעזה במטרה להביא להפסקת אש בת 72 שעות, שלאחריה תערך הסדרה מחודשת בין מצרים לחמאס, שתכלול רגיעה ממושכת מול ישראל.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
תקיפת חיל האוויר הישראלי בעזה, יולי 2014. AP
יותר מ-200 תקיפות ביממה. תקיפת חיל האוויר בעזה/AP

"אנחנו מבינים שמצרים לא רוצה את חמאס בתמונת המשא ומתן, ומעוניינת שהכול ייעשה דרך אבו מאזן", הוסף הגורם הבכיר. "קיימת איבה ברורה בקהיר כלפי חמאס, ובייחוד כלפי חאלד משעל (ראש הזרוע המדינית של חמאס - א"ב), שניתן לאפיין בכך שלו היה נוחת במצרים היום - היה נעצר מיד". במערכת הביטחון דחו את ההערכות שלפיהן עלו הסיכויים להפסקת אש בת מספר ימים, ואמרו כי בשלב כל הערכה בנוגע להתקדמות המאמצים הדיפלומטיים תיחשב להימור.

מוחמד דף: "הבסנו את הצבא הציוני"

מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, מוחמד דף, העביר אמש הודעה מוקלטת ברשת הטלוויזיה של חמאס בעקבות פעולת צה"ל ברצועת עזה. בהודעה נשמע דף אומר: "הבסנו את הצבא הציוני, הצלחנו לנצח אותו גם במהלך המתקפה הקרקעית. אנחנו רואים את המתקפה הברברית של האויב עלינו, הוא הורס את בתינו – וניצחנו אותו".

דף הצהיר שלא תהיה הפסקת אש עם ישראל ללא הסרת המצור והפסקת התוקפנות על עזה. לדבריו, גדודי אל-קסאם לא יקבלו פשרות. "אנחנו מעריכים את עמידת בני עמנו לצד ההתנגדות. לא תהיה תחושת ביטחון אלא כאשר תהיה לבני עמנו תחושת ביטחון". דף אמר כי על האויב להבין שהוא "שולח את חייליו לשואה".

לאחר הודעתו של דף, הפיץ חמאס גם סרטון ובו הציג תיעוד של אירוע החדירה לנחל עוז, בו נהרגו חמישה חיילי צה"ל. מערכת וואלה! חדשות החליטה שלא להראות כאן באתר את התמונות הקשות.

כיפת ברזל מיירטת מעל אשדוד, יולי 2014. רויטרס
סוללת כיפת ברזל לפני יירוט רקטה בשמי אשדוד, אמש/רויטרס
תיעוד: כוח צנחנים מאתר פיר מנהרה ומשגרים מוטמנים. דובר צה"ל
כוח צנחנים מאתר פיר מנהרה ברצועה/דובר צה"ל
עשן מיתמר אחרי הפצצה ברצועה כפי שנראה מישראל. ניב אהרונסון
מבט משטח ישראל על עשן מיתמר ברצועה/ניב אהרונסון
עקב התקיפות: שריפת ענק סמוך לתחנת הכוח בעזה. רויטרס
שריפה בעזה לאחר אחת מתקיפות חיל האוויר, אתמול/רויטרס
דליקה במתחם תחנת הכוח של עזה – 29 ביולי 2014. רויטרס
דליקה במתחם תחנת הכוח בעזה לאחר תקיפת צה"ל/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully