וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע המבצע בעזה: חרדים קיצונים תקפו חייל בבית שמש

29.7.2014 / 11:01

חייל מילואים שחזר אמש מעזה לבית הוריו בבית שמש, הותקף על ידי חרדים קיצונים בשעה שנכנס להתפלל בבית הכנסת. יו"ר ש"ס דרעי: "מעשה טרור. היד שהורמה על חייל תיגדע"

חייל הותקף על ידי חרדים בבית שמש. באדיבות המצולמים
רכבו של החייל שהותקף/באדיבות המצולמים

על רקע מבצע "צוק איתן" שנמצא בשיאו של היום ה-22, חייל מילואים שחזר אמש (שני) מגבול רצועת עזה והגיע לבקר את הוריו בבית שמש, הותקף על ידי חרדים קיצוניים בשעה שנכנס להתפלל בבית הכנסת באזור. "שני ילדיו היו מבוהלים מאד. הקיצוניים קיללו אותו, השליכו אבנים לעבר רכבו ודרשו ממנו להסתלק מהשכונה".

עוד בוואלה! יהדות

מלחמה היא הזדמנות

לרכל בוואטסאפ זה לא יהודי

תקדים בעיתון חרדי: תמונות הנופלים


החייל שגויס בצו 8 לפני מספר ימים, יצא אתמול להתרעננות קצרה והגיע לבקר את משפחתו בבית שמש. סמוך לשעה 22:00 הוא הגיע להתפלל בבית הכנסת ברחוב הלל ברמה ב' בעיר ולאחר שסיים את התפילה, הבחין בקיצונים שמשליכים אבנים לעבר רכבו תוך שהם מקללים אותו ואת ילדיו בקריאות גנאי הכוללות, "חרד"ק", "נאצי" ו"תסתלק מהשכונה". במשטרת מחוז ירושלים אמרו בתגובה כי "נפתחה חקירה וצפויים מעצרים".

ירמי קלפהולץ, מתנדב בצוות הצלה של מד"א, הגיע למקום האירוע. הוא סיפר לוואלה! יהדות כי "בנס לא היו נפגעים ולא היה במי לטפל. הילדים היו מאד מפוחדים, ממש כמו נפגעי חרדה אחרי נפילת טיל". קלפהולץ סייע לחייל לחלץ את שני הילדים המבוהלים מהאזור והמשטרה בסיוע של אח המותקף חילצו את הרכב עם נזק כבד".

נציגי הציבור במגזר החרדי מיהרו לגנות את האירוע ולהדגיש כי מדובר במקרה נקודתי שאינו משקף את רוח האחדות והשותפות בימי הלחימה. באתר "בחדרי חרדים" נכתב כי "בכל גזרת הדרום ניתן לראות מאז הכניסה לעזה, מאות חרדים הבאים לתת יד, לחזק, לחבק ולתת כל תמיכה אפשרית כדי להקל ולו במעט על החיילים אשר ניצבים בחזית ומוסרים את נפשם על מנת להגן על אזרחי מדינת ישראל".

יו"ר ש"ס אריה דרעי הוסיף כי תקיפת החייל היא "מעשה טרור וצריך לטפל בהם. בדיוק כמו שמטפלים בטרוריסטים. היד שהורמה על חייל תיגדע". ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה) אמר כי אין אדם שפוי שלא מגנה את תקיפת חייל צהל. זה מעשה חמור, פשע ציבורי ועוול נורא שנועד להשמיץ ציבור שלם. על המשטרה לטפל בפורעים בחומרה".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully