וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום דמים: עשרה חיילים נהרגו אתמול בכמה תקריות

חמישה חיילים בקורס מכ"ים חי"ר נהרגו בתקרית חדירת מחבלים במנהרה ליד נחל עוז, ארבעה נוספים נהרגו מפגיעת הפצמ"ר ליד יישוב באשכול וחייל נוסף נהרג בחילופי אש בתוך עזה

צילום: רויטרס, שי מכלוף, דובר צה"ל; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

חמישה חיילים נהרגו בחדירת מחבלים בנחל עוז אתמול
- סמל דניאל קדמי, בן 18 מצופים
- סמל ברקאי ישי שור, בן 21 מירושלים
- סמל שגיא ארז, בן 19 מקריית אתא
- סמל דור דרעי, בן 18 מירושלים
- סמל נדב ריימונד, בן 19 משדמות דבורה

ארבעה חיילים נהרגו מפגיעת פצמ"ר באשכול אתמול
- סמל ראשון אליאב אליהו כחלון
- רב-טוראי מידן מימון ביטון
- רב-טוראי נירן כהן
- רב-סמל עדי בריגה
- סמל-ראשון משה דוינו נהרג בתקרית בעזה

בתקרית חדירת המחבלים באזור נחל עוז נהרגו חמישה חיילי צה"ל – כך הותר הבוקר (שלישי) לפרסום. החיילים, שנהרגו בחילופי אש עם מחבלים שחדרו ככל הנראה דרך מנהרה, היו לוחמים בקורס מפקדי כיתות. מתחילת מבצע "צוק איתן" נהרגו 53 קצינים, נגדים וחיילים.

חמשת ההרוגים בתקרית החדירה הם: סמל דניאל קדמי, בן 18 מצופים שבשומרון, הלווייתו תתקיים היום בשעה 17:00 בחלקה הצבאית בבית העלמין בקריית שאול; סמל ברקאי ישי שור, בן 21 מירושלים, מועד הלווייתו עדיין לא נקבע; סמל שגיא ארז, בן 19 מקריית אתא, הלווייתו תתקיים היום בשעה 18:00 בבית העלמין הצבאי בחיפה; סמל דור דרעי, בן 18 מירושלים, הלווייתו תתקיים היום בשעה 17:00 בחלקה הצבאית בהר הרצל בירושלים; וסמל נדב ריימונד, בן 19 משדמות דבורה, הלווייתו תתקיים היום בשעה 18:00 ביישובו.

מבצע "צוק איתן" - כל הכותרות:
לראשונה מתחילת המבצע: מטח לילי לעבר גוש דן
בני אותה כיתה נהרגו בעזה; מורתם: "הלב שלי מרוסק"
תיעוד: חיל האוויר תוקף פעיל חמאס ברצועת עזה

חיילי צה"ל מסיירים מחוץ לרצועת עזה, מבצע צוק איתן, יולי 2014. רויטרס
כוח צה"ל סמוך לרצועת עזה/רויטרס

מדובר צה"ל נמסר בעקבות התקרית: "סוכל ניסיון חדירה של חוליית מחבלים דרך פיר מנהרה ליישוב נחל עוז. כוח צה"ל זיהה את החוליה ופתח לעברה באש, שממנה נהרג מחבל. כוחות צה"ל עורכים כעת סריקות באזור". מבדיקה ראשונית עולה, כי חוליית המחבלים יצאה מפיר מנהרה כ-150 מטרים ושיגרה טיל נ"ט לעמדת "פילבוקס" סמוכה בה היו מוצבים מספר חיילים. מפגיעת הטיל נהרגו חמישה חיילים במקום וחייל אחר ששהה בקומה העליונה של העמדה החל להשיב אש לעבר המחבלים. מחבל אחד נפגע מהירי ואילו חבריו נמלטו חזרה לפיר המנהרה.

בעקבות ניסיון החדירה, התבקשו אמש תושבי הקיבוץ שבמועצה האזורית שער הנגב להסתגר בבתיהם. חילופי אש התנהלו באזור. מחבל אחד נהרג, השאר נמלטו בחזרה לשטח הפלסטיני. הכבישים באזור נסגרו במשך כמה שעות כדי לאפשר לכוחות הצבאיים לפעול, וכן כדי למנוע סכנה לאזרחים.

יורם זיו, תושב הקיבוץ, סיפר לוואלה! חדשות: "קיבלנו הודעה לטלפון להסתגר בבתים. לא שמענו שום דבר על האירוע, רק שלא רחוק מכאן יש חשד לחדירה, ולכן כדאי להסתגר". זיו הוסיף כי הופעל חמ"ל בקיבוץ. "מתחילת המבצע זו הפעם השנייה שזה קורה, אבל זה לא משהו שאנחנו לא רגילים אליו", הוסיף זיו. "לצערי, לחברי קיבוץ נחל עוז זה לא איום חדש. היינו כבר בסרט הזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

עשרה הרוגים ביום אחד

אתמול הותר לפרסום כי חמישה חיילי צה"ל נוספים נהרגו בשני אירועים. ארבעה נהרגו מפגיעת פצצת מרגמה סמוך ליישוב במועצה האזורית אשכול. הארבעה הם סמל-ראשון אליאב אליהו חיים כחלון, בן 22 מצפת; רב-טוראי מידן מימון ביטון, בן 20 מנתיבות; רב-טוראי נירן כהן, בן 20 מטבריה; ורב-סמל עדי בריגה, בן 23 מבית שקמה. כל הארבעה השתייכו לעוצבת השריון "סער מגולן".

חייל נוסף, סמל-ראשון משה דוינו, בן 20 מירושלים, לוחם בחיל ההנדסה, נהרג בצהריים מירי נ"ט לעבר דחפור D-9 של החיל, בזמן פעילות מבצעית בחאן יונס. הודעות נמסרו למשפחות. 48 חיילים, קצינים ונגדים נהרגו מאז החל מבצע "צוק איתן" לפני שלושה שבועות.

פצצות תאורה שירה צה"ל בשמי רצועת עזה, 29 ביולי 2014. AP
פצצות אורה של צה"ל בשמי הרצועה/AP

ירי הרקטות מרצועת עזה לעבר ישראל נמשך אל תוך הלילה, ובפעם הראשונה מאז החל מבצע "צוק איתן" נשמעה אזעקה בתל אביב ובערים נוספות בגוש דן באמצע הלילה. מערכת "כיפת ברזל" יירטה רקטה אחת בשמי האזור. חמאס קיבל אחריות על הירי לתל אביב. אזעקה נשמעה גם בראש העין, באשדוד, ביבנה, ברמלה, בגדרה, בקריית מלאכי וביישובים נוספים בשפלה ובדרום. "כיפת ברזל" יירטה רקטה אחת בשמי אשדוד ורקטה נוספת באזור גדרה. לא דווח על נפגעים ולא על נזק. אזעקות נשמעו לאורך כל הלילה ביישובי עוטף עזה.

תקיפות בעיר עזה בשעות הלילה, יולי 2014. AP
תקיפות צה"ל ברצועה/AP

במקביל, המשיך צה"ל לתקוף הלילה יעדים ברצועת עזה, כולל גם מטרות של אישים בכירים בחמאס. משרד הפנים ברצועת עזה דיווח כי חיל האוויר הפציץ את ביתו של ראש ממשלת חמאס לשעבר, איסמעיל הניה, שנמצא במחנה הפליטים שאטי.

עבד סאלם, בנו של הניה, כתב בפייסבוק כי "האויב הישראלי פגע בביתנו פעמיים". הוא טען כי הבית היה ריק בזמן התקיפה. גורם ביטחוני מסר לסוכנות הידיעות רויטרס כי הדיווח נבדק.

בנוסף לכך, מסרה רשת הטלוויזיה של חמאס "אל-אקצא" כי משרדיה הופצצו, אולם היא הצליחה להמשיך בשידוריה. גורמים פלסטינים טענו כי חיל האוויר הפציץ גם את תחנת הרדיו של חמאס בשכונת שיח' רדואן בעיר עזה, והרס אותה כליל.

אש תותחים של צה"ל לרצועת עזה, מבצע צוק איתן, יולי 2014. רויטרס
כוח צה"ל יורה אש תותחים לרצועה/רויטרס
הרמטכ"ל בני גנץ, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה בוגי יעלון במסיבת עיתונאים בקריה, מבצע צוק איתן, יולי 2014. רויטרס
מסיבת עיתונאים של הרמטכ"ל בני גנץ, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה יעלון/רויטרס
מתחם התקשורת של חמאס עולה באש לאחר הפצצת צה"ל, 29 ביולי 2014. AP
מתחם תקשורת של חמאס שהופצץ הלילה בעזה/AP
פעילות חיל הים במסגרת מבצע צוק איתן. יולי 2014. יותם רונן
כוח חיל הים מול חופי רצועת עזה/יותם רונן
חיילים מסיירים מחוץ לרצועת עזה, מבצע צוק איתן, יולי 2014. רויטרס
חיילים מסיירים מחוץ לרצועת עזה/רויטרס
הרס בשכונת שג'אעיה – עזה, 27-25 ביולי 2014. רויטרס
הרס בשכונת שג'אעיה בעזה/רויטרס
חיילים ביציאה מרצועת עזה – 28 ביולי 2014. רויטרס
חיילי צה"ל מחוץ לרצועה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully