וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 הרוגים מפגיעת פצמ"ר באשכול, חדירה בנחל עוז

העורף סופג את התקרית הקשה ביותר מאז החל המבצע, כשפצמ"ר התפוצץ סמוך ליישוב באשכול, שם התרכזו רבים. לפחות 10 נפצעו. סריקות אחרי מחבלים בעוטף עזה. שיגורים לאזור הכרמל ואזעקות בגליל אחרי ירי מלבנון

צילום: שי מכלוף, ניב אהרונסון, טל אנגלנדר, דו"צ, רויטרס, עריכה: קשת סידי, קריינות: לירון בארי

- נפגעים רבים מפצצת מרגמה מחוץ ליישוב
- חמאס קיבל אחריות לירי
- רקטות על אשדוד ואשקלון, אזעקות עד הכרמל
- מחבלים נהרגו אחרי שניסו לחדור לישראל ממנהרה


ארבעה בני אדם נהרגו, ולפחות 10 אחרים נפצעו אתמול אחר הצהריים (שני) מפגיעת מטח פצצות מרגמה סמוך ליישוב במועצה האזורית אשכול, שבעוטף עזה. במקום שהו באותה עת אנשים רבים.

נוכח כמות הנפגעים הגדולה, למקום הוזעקו כוחות הצלה רבים והם העניקו טיפול ראשוני ומציל חיים. הנפגעים פונו בין היתר באמצעות מסוק של צה"ל לקבלת טיפול רפואי בבית החולים סורוקה בבאר שבע. בבית החולים אושפז פצוע אחד קשה, אחד בינוני-קשה, אחד בינוני ואחד קל. שישה פצועים נוספים במצב בינוני פונו לבית החולים ברזילי באשקלון. מדובר בתקרית החמורה ביותר מבחינת היקף הנפגעים בשטח הישראלי מאז החל מבצע "צוק איתן" לפני שלושה שבועות. סוכנות הידיעות "ספא" דיווחה כי הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, קיבלה אחריות לירי הקטלני לעבר מועצת אשכול.

מבצע צוק איתן - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
5 מחבלים, בהם מפקיד בכיר, חוסלו בקרבות בעזה
מזכ"ל האו"ם: "הנזק שנגרם בעזה - כהוריקן מעשה ידי אדם"
"להפסיק להעדיף את אזרחי האויב על פני חיי בנינו"

פינוי פצועים לבית החולים סורוקה. יולי 2014. ניב אהרונסון, צילום מסך
פינוי הנפגעים לבית החולים סורוקה/צילום מסך, ניב אהרונסון

גורם ביטחוני בכיר הגיב לאירוע, ומסר: "הפעולה הזו לא תעבור בשתיקה. צה"ל נערך לשלב הבא של מבצע 'צוק איתן', הגדול והמשמעותי מבחינת כוחות היבשה". הוא הוסיף כי התכניות לשלב הבא בלחימה הוצגו בפני המטכ"ל בסוף השבוע שעבר, ולאחר שאושרו הוצגו בפני הקבינט המדיני-ביטחוני. עם זאת, הוסיף הגורם כי טרם נקבע מועד לכינוס הקבינט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
זירת הנפילה של הפצמ"ר באשכול. יולי 2014. שי מכלוף
כוחות צבא סמוך לאזור הנפילה/שי מכלוף

התקרית הקשה הזו מגיעה כשברקע לחץ בינלאומי נגד ישראל, להפסיק את המבצע. אלא שבשטח נמשכת הלחימה, כמו גם ירי הרקטות והפצמ"רים לעבר ישראל. אזעקות הופעלו בשעות האחרונות בין היתר באשקלון, באשדוד, באופקים ובמועצות האזוריות חוף אשקלון ואשכול. מערכת כיפת ברזל יירטה שלוש רקטות בשמי אשקלון וכמה נוספות מעל אשקלון. שתי רקטות התפוצצו באופקים, אחת מהן בשטח פתוח ואחת בתוך העיר, בסמוך לאחד מבתי הספר. נזק נגרם למקום, אולם לא דווח על נפגעים. כוח משטרת תחנת אופקים וחבלן בזירה.

סמוך לשעה 19:00 נורה מטח לצפון הארץ, ואזעקות נשמעו בין היתר ביישובי הכרמל, מנשה, חוף הכרמל, קיסריה, אור עקיבא, בנימניה ועוד. לא היה יירוט, ורקטה אחת התפוצצה בשטחים פתוחים באזור חיפה.

קרוב ל-21:00 הופעלו אזעקות ביישובים שונים בגליל העליון בעקבות זיהוי של שני שיגורים מלבנון, אולם טרם אותרו נפילות.

מתקפה של חמאס בכמה מישורים

חמאס מנסה לצבור הישגים התקפיים ובערב נודע כי בעקבות ניסיון חדירה מחבלים לישראל דרך מנהרה, נדרשו תושבים בקיבוץ נחל עוז שבמועצה האזורית שער הנגב להתסגר בבתיהם. עוד נודע כי כבישים שונים באזור נסגרו על מנת למנוע סיכון לתושבים וכדי לאפשר את תנועת הכוחות הצבאיים. לאחר מכן פורסם כי כוחות צה"ל מנהלים סריקות בשטח אחרי חשודים.

פינוי פצועים לבית החולים סורוקה. יולי 2014. ניב אהרונסון, צילום מסך
לוחמי צה"ל מפנים את הנפגעים באלונקות/צילום מסך, ניב אהרונסון
זירת הנפילה של הפצמ"ר באשכול. יולי 2014. שי מכלוף
צירים בדרום נחסמו לתנועה/שי מכלוף

בעקבות ירי הפצמ"רים והרקטות חוזרות רשויות החירום על הקריאה להישמע להנחיות המשטרה, להנחיות פיקוד העורף ולרשות המקומית בכל הנוגע להתנהלות במצב כדי למנוע ולצמצם פגיעות בחיי אדם. דובר משטרת הנגב מבקש "להימנע מהתקהלות באזורי נפילות, הן כדי למנוע סיכון חיים ופגיעה מיותרת בגוף והן כדי שלא תופרע עבודת החבלנים והשוטרים בזירה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר היום בערב הצהרה משותפת עם שר הביטחון משה יעלון בבסיס הקריה שבתל אביב. לדברי ראש הממשלה, המבצע לא יסתיים ללא נטרול המנהרות, ש"כל מטרתן השמדת אזרחינו והרג ילדינו. זה יעד חד וברור". נתניהו הבהיר כי הפעולה נגד המנהרות היא צעד ראשון בפירוז רצועת עזה. "הפירוז הוא חלק מכל פיתרון, והקהילה הבינלאומית צריכה לדרוש זאת בכל תוקף". עוד אמר נתניהו: "לא ייתכן שאזרחי המדינה יחיו תחת איום של טילים ומנהרות מוות. עומד מולנו איוב אכזר שמתאכזר לא רק כלפינו אלא גם נגד אלה שלו. אנחנו צריכים להיות ערוכים למערכה ממושכת. נפעל בתקיפות למען הגנת אזרחינו וחיילנו".

הפצצות ברצועת עזה, 11 ביולי 2014. דרור עינב
ההפצצות ברצועה נמשכות/דרור עינב

במקביל, כבר מספר שעות מתנהלים חילופי אש בין לוחמי חטיבה 401 של חיל השריון ובין מחבלים של חמאס, ממזרח לג'בליה. במהלך הקרב חוסל מפקד בכיר בקומנדו היבשתי של חמאס באזור ועוד ארבעה מחבלים נוספים.

בתקרית אחרת, הפלסטינים מדווחים כי במחנה הפליטים שאטי הותקפה מכונית וכתוצאה מכך נפגעו כ-50 בני אדם, בהם ילדים. לפי אחת מסוכנויות הידיעות, לפחות שבעה ילדים נהרגו - אולם לכך אין אישור.

מבצע "צוק איתן" | היום ה-21: עדכונים שוטפים

כוחות מיוחדים של צה"ל פועלים ברצועה. דובר צה"ל
לוחם צה"ל ברצועה/דובר צה"ל

תקרית נוספת אירעה סמוך למרפאות חיצוניות השייכות לבית החולים שיפא, בקרבת גן ציבורי. גם שם ככל הנראה היו נפגעים רבים. עם זאת, צה"ל אינו אחראי לאירוע זה. אחת ההערכות בנוגע למה שאירע בשיפא, היא שמדובר בניסיון שיגור כושל של רקטת פאג'ר לעבר מרכז הארץ. ייתכן והנפגעים הרבים עליהם מדווח נפצעו או נהרגו בעקבות פיצוץ הרקטה. עוד דווח על תקיפה של צה"ל בשכונת א-זייתון שבעיר עזה. לא ידוע מה יעד התקיפה והאם יש נפגעים.

מזכ"ל הג'יהאד האיסלאמי, ד"ר רמדאן שלח, אמר לסוכנות הידיעות "מען" כי "ההתנגדות הפלסטינית, אשר הפתיעה את העולם באומץ שלה ובאורך הרוח שלה היא המגן לעם אשר כולם מזניחים". לדבריו, "ההתנגדות בשום אופן לא תוותר על הנשק שלה".

עדכון ראשון: 17:54

כוחות מיוחדים של צה"ל פועלים בעזה, יולי 2014. דובר צה"ל
פיצוץ ברצועת עזה/דובר צה"ל
חיילים ביציאה מרצועת עזה – 28 ביולי 2014. רויטרס
לוחמים בגבול הרצועה, היום/רויטרס
יירוט רקטה מעל שמי אשקלון, יולי 2014. גל אייל, תמונות גולשים
יירוטים בשמי אשקלון/תמונות גולשים, גל אייל
עשן מיתמר אחרי פיצוץ בצפון רצועת עזה. 27 ביולי 2014. רויטרס
עשן מיתמר מהרצועה/רויטרס
טיל יירוט נורה ממערכת כיפת ברזל באזור אשדוד במבצע "צוק איתן", יולי 2014. רויטרס
שיגור טיל מ"כיפת ברזל" באזור אשדוד/רויטרס
חיילים ביציאה מרצועת עזה – 28 ביולי 2014. רויטרס
חיילי צה"ל בגבול הרצועה/רויטרס
זירת הנפילה של הפצמ"ר באשכול. יולי 2014. שי מכלוף
זירת הנפילה של הפצמ"ר באשכול. יולי 2014/שי מכלוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully