וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לניסיון דריסה בעציון: נערה נפצעה קל

25.7.2014 / 12:44

הנערה בת ה-17 נפגעה בראשה לאחר שנפלה כשנמלטה בתחנת ההסעה בצומת הגוש. המשטרה חוקרת מה גרם לנהג לסטות מנתיבו. בירושלים שקט לאחר תפילות יום השישי

צילום מסך

חשד לניסיון דריסה בצומת גוש עציון: נערה בת 17 נפגעה בצהריים (שישי) באורח קל והיא סובלת מחבלות בראשה לאחר שכלי רכב שהגיע לצומת ניסה לדרוס אותה – ונמלט. המשטרה פתחה בחקירת האירוע שכן נסיבות התקרית אינן ברורות.

אחרי לילה רועש במיוחד, משטרת ירושלים נערכה הבוקר בכוחות מתוגברים מחשש להפרות סדר בתום תפילות יום השישי בשכונות מזרח ירושלים. במהלך התפרעויות אמש באזור, נהרג מפגין אחד מאש כוחות הביטחון ונפצעו עשרות. זאת לאחר שהמפגינים יצאו לרחובות והחלו ליידות אבנים לעבר שוטרים ואנשי מג"ב בעקבות קריאה של תנועת פתח להביע הזדהות עם חמאס שנלחם בישראל בעזה.

עימותים החלו כבר בשעות הצהריים באזור רוקפלר ובשכונת ואדי ג'וז שבמזרח ירושלים בין מפגינים פלסטינים לבין השוטרים. כתוצאה מכך, שני שוטרים נפצעו באורח קל. המפגינים יידו אבנים ושרפו פחי אשפה, והשוטרים השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות. עד כה נעצר מפגין אחד.


מבצע "צוק איתן" - סיקור מיוחד
מטחים לעבר אזור המרכז, יירוטים בשמי גוש דן
חוסל ראש מערך ההסברה של הג'יהאד האיסלאמי
יוזמה חדשה של קרי: הפסקת אש של שבוע החל מיום ראשון

מפגין פלסטיני מול מחסום קלנדיה, יולי 2014. רויטרס
פלסטיני מפגין בקלנדיה, אתמול/רויטרס

שר הפנים, יצחק אהרונוביץ', הגיע הבוקר להר הבית על מנת לקיים הערכת מצב לקראת אירועי היום והפרות הסדר שניתן לצפות. "אנחנו מרגישים עליית מדרגה בדגש על ירושלים, על הכניסות לירושלים ועל יישובי עוטף ירושלים", אמר אהרונוביץ'. "אני מעביר פה מסר ברור: מי שמנסה לפגוע ולקחת את החוק לידיים, ייתקל בתגובה חריפה מאוד של המשטרה וכוחות הביטחון. לא נהסס לעצור ולהעמיד לדין. לא נאפשר הפרות סדר בירושלים".

בנוגע להצעתו של שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, לגבי הפסקת האש, אמר אהרונוביץ' כי "צריך לחשוף את כל המנהרות ולא להגביל את צה"ל בלוחות זמנים". הוא הוסיף: "אם ישנן אפילו עוד כמה מנהרות, צריך לאפשר לצה"ל לפעול כמה שהוא צריך וזו דעתי. ללכת להפסקת אש ללא חשיפת המנהרות, להבנתי זו תהיה טעות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
בית ליד העיר עזה לאחר תקיפת חיל האוויר במקום, יולי 2014. AP
הריסות בית כתוצאה מתקיפת חיל האוויר בעיר עזה, אתמול/AP

בעקבות המהומות אמש, והעובדה כי היום הוא יום שישי האחרון לרמאדן, משטרת ירושלים נערכה עם אלפי שוטרים ולוחמי מג"ב בעיר העתיקה ובמזרחה של העיר וכן נאסרה כניסה של גברים מתחת גיל 50 למתחם הר הבית וכן נאסרה כניסת נשים בכל גיל. זאת, מחשש להתפרעויות נוספות עם סיומן של התפילות ולאחר ההסלמה מאמש.

הפגנה של פלסטינים ליד מחסום קלנדיה בצל מבצע צוק איתן. רויטרס, צילום מסך
אלפים יידו אבנים וירו זיקוקים. מחסום קלנדיה, אתמול/צילום מסך, רויטרס

כבר בלילה החלו התפרעויות במזרח ירושלים ובאזור. כ-25 אלף פלסטינים הפגינו בכמה מוקדים, העיקרי שבהם היה קלנדיה שמצפון לבירה. אלפי בני אדם יידו אבנים וירו זיקוקים לעבר כוחות הביטחון שהוזעקו למקום ואלה השיבו באמצעים לפיזור הפגנות. על פי דיווחים פלסטיניים, צעיר פלסטיני נהרג מירי אש חיה לראשו, ומאות אחרים נפצעו. בשל חומרת האירוע, למקום הגיעו גם מפקד פיקוד המרכז אלוף ניצן אלון ומפקד אוגדת איו"ש תת-אלוף תמיר ידעי, על מנת לפקח על הכוחות.

פלסטינים בורחים מבתיהם שבעזה, יולי 2014. AP
פלסטינים בורחים מבתיהם בעזה בגלל תקיפות הצבא/AP

במזרח ירושלים התפרעו צעירים פלסטינים בשלושה מקומות מרכזיים: ראס אל-עמוד, שער הפרחים ובכמה סמטאות בעיר העתיקה. עשרות המתפרעים יידו אבנים, ירו זיקוקים והשליכו בקבוקי תבערה לעבר כוחות המשטרה. 39 חשודים נעצרו. כמו כן, שני שוטרים נפצעו באורח קל מירי זיקוקים. כמו כן, נורו זיקוקים ברחוב נעמי בשכונת אבו-תור וברחוב מאיר נקר בשכונת ארמון הנציב. שלושה פלסטינים שיידו אבנים על בית יהודי בשכונה נעצרו בידי המשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully