וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרכבת האווירית" מתמהמהת: ישראלים תקועים באתונה

25.7.2014 / 11:56

משרד התחבורה אמנם גיבש פתרון להחזרת הישראלים שבטורקיה דרך אתונה, אך התנהלות איטית ולא מאורגנת הביאה לקטטות בין נוסעים מיואשים. המשרד יקים ועדת חקירה על מחדלי התעופה במבצע

צילום: דוברות נתב"ג

עם ביטול הטיסות לישראל של חברת התעופה הטורקית "טורקיש איירליינס" בעקבות המלצת רשות שדות התעופה של אירופה, כ-5000 ישראלים נותרו תקועים בנמל התעופה של איסטנבול ללא אפשרות לחזור לארץ. לאחר שמשרד התחבורה הישראלי ניהל מגעים ביממה האחרונה עם הרשויות בטורקיה, שר התחבורה ישראל כץ החליט אמש (חמישי) על מבצע "רכבת אווירית" להשבתם של הישראלים ארצה.

מבצע "צוק איתן" - סיקור מיוחד
"זה היעד, משמאל": צפו בתקיפה משולבת אוויר-ים
אלפי פלסטינים הפגינו בגדה; אחד נהרג, מאות נפצעו
"רוצים המשכיות": 13 חיילים חתמו על צוואה ביולוגית

שדה התעופה באיסטנבול, טורקיה. AP
שדה התעופה באיסטנבול, אתמול/AP

מאחר שישראל לא מורשית לנחות בטורקיה בימים אלה, החליטו הרשויות הישראליות והטורקיות כי הטורקים יסיעו את הישראלים לאתונה שביוון, ומשם משרד התחבורה הישראלי ישיב אותם לארץ ב"רכבת אווירית". כבר משעות הלילה יצאו שבע טיסות "על-אל" ו"ארקיע" לאתונה על מנת להחזיר את הישראלים, ועד לכניסת השבת צפויות לצאת שבע טיסות נוספות. ההחלטה התקבלה על ידי הדרגים הבכירים בממשלת ישראל, לאחר שורה של דיונים בהם בשתתפו אנשי המטה ללוחמה בטרור, גורמי שירות הביטחון הכללי, אנשי מודיעין וכן גורמים במשרד החוץ.

למרות הפתרון שהצליחו הרשויות למצוא, הישראלים לא רגועים וצוותי חברות התעופה דיווחו על קטטות אלימות בנמל התעופה באתונה. בגלל הזמן הממושך שהישראלים ממתינים מחוץ לארץ בשל ההתנהלות האיטית של הרשויות, הצוותים סיפרו על "נוסעים מבולבלים ומיואשים בשל חוסר ארגון של משרד התחבורה ". בשעה זו הגיעה קונסולית ישראל באתונה לנמל התעופה של העיר, על מנת להרגיע את הרוחות ולסייע לצוותי הקרקע של חברות התעופה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
נמל התעופה של איסטנבול. AP
נוסעים ישראלים מחכים לחילוץ באיסטנבול/AP

"אין לנו בעיה שהנוסעים הישראלים עכשיו יצעקו באתונה בתורים ויתווכחו מי עולה ראשון למטוס", אמר גורם בכיר המעורה במבצע החילוץ. "עדיף שיצעקו באתונה מאשר יהיו לכודים באירוע ביטחוני חמור באיסטנבול. אני מאמין שבתוך שעות כולם יהיו על אדמת ישראל. אולי קצת עצבנים, אבל בריאים שלמים", הוא הוסיף. לטענתו, כל ההערכות הצביעו על כך שלישראלים יהיה מסוכן להישאר בטורקיה וכי היה חשש ממשי לשלומם. "אמנם היה מדובר רק בהפגנות בשלב זה, אבל היו התרעות נוספות והנחת העבודה שלנו הייתה שהאירועים עתידים לצאת מכלל שליטה. צפינו שנוסעים ישראלים יהיו במצור מצד פורעים, או אפילו יתבצעו פיגועים נגד הנוסעים הישראלים התקועים". הוא הוסיף: "הודענו לממשלה הטורקית שאנחנו רואים בה אחראית לשלומם של הישראלים ששוהים באיסטנבול ובאנטליה".

הפגנה פרו-פלסטינית סרסל, פריז – 20 ביולי 2014. AP
הפגנות פרו פלסטיניות בפריז השבוע/AP

משרד התחבורה פתח אתמול את שדה התעופה עובדה לטיסות בינלאומיות וזכה לביקורת נוקבת בשל ההחלטה הזאת. אלפי ישראלים נתקעו בשדה, לאחר שהתברר כי השדה לא היה ערוך לקבלת כמות גדולה כל כך של נוסעים וטיסות. עקב המחדל, משרד התחבורה החליט על הקמת ועדת חקירה בנושא.

לפניות לכתב אבי אשכנזי: Aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully