וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקדים בעיתון חרדי: תמונות הנופלים

24.7.2014 / 13:35

העיתון החרדי "משפחה", פרסם את שמותיהם ותמונותיהם של חללי צה"ל שנהרגו במבצע לצד מילות הערכה אישיות וזאת למרות החשש שהדבר יצור הזדהות של הקוראים עם הצבא

צילום: אבי כהן, עומר מירון, דו"צ, רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

תקדים בעיתונות החרדית: השבועון החרדי "משפחה" פרסם הבוקר (חמישי) את שמותיהם ותמונותיהם של חללי צה"ל שנהרגו בימים האחרונים בלחימה בעזה במסגרת מבצע "צוק איתן", צעד ממנו נמנעו עד כה עורכי העיתונות החרדית בעקבות החשש שהדבר "יצור הזדהות של הקוראים החרדים עם הצבא יותר מאשר עם הנופלים".

עוד בוואלה! יהדות

האם התורה קוראת להשמדת עמים?

חמאס בעזה הוא אויב של כל אוהבי החיים

הכיפה שתשמור על הנשיא הנבחר

תחת הכותרת "השם יקום דמם" פורסמו בעמודי החדשות של העיתון תמונות הנופלים, לצד מילות הערכה אישיות. יו"ר עיתון משפחה, אלי פלאי, אמר בתגובה כי הפרסום הוא אכן תופעה חדשה בעיתונות החרדית אך לדעתו "היא נותנת ביטוי לתודעת האחדות הכלל- יהודית שהופגנה בשבועות האחרונים. מאז חטיפת הנערים ורציחתם".

לדבריו, יותר מן המבצעים הקודמים, מבצע "צוק איתן" מתנהל כשבעורף קיימת תודעה עמוקה של גורם משותף וייעוד אחד לעם כולו. "בעצרות תפילה, ביוזמות 'חיזוק' כמו גם בסיוע רב לחיילים שבחזית, אנו רואים שיתוף פעולה הדוק בין כל חלקי העם, והציבור החרדי בכללו".

הוא הוסיף כי "אין זה סוד שבשנתיים האחרונות מנהלת החברה החרדית פולמוס נוקב עם בכירי השלטון. וויכוח שבאופן טבעי מגביה את החומה הבצורה בין החברה החרדית לחברה הכללית. האחדות המופלאה שכולנו עדים לה, אינה עומדת בסתירה לעמדתנו העקרוניות, אלא רק מדגישה את היותנו עם אחד. אנו נדרשים להבחין היטב בין המישורים. מצד אחד, דיון נוקב על צביונה ואופייה של המדינה היהודית, ועל זכותם וחובתם של לומדי התורה להשקיע עצמם בהיכליה, תוך קבלת פטור מחובת הגיוס לאלו שתורתם אמנותם. מן הצד השני, ככל תושבי ארצנו, אנו מלאים הערכה והכרת טובה לגיבורים שבעם. שמסרו את נפשם בהגנה עלינו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עיתון "משפחה"/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עיתון "משפחה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אליעזר שולמן, עורך המשנה של העיתון, הוסיף כי הפרסום הוא "המשך לחיבוק החם שמעניק הציבור החרדי לחיילים בחזית. חיבוק שמתבטא באמירות תהילים בכל בתי הכנסת בריכוזים החרדיים, בתפילות של נשים בבתים פרטיים ועוד ועוד". גורם נוסף בעיתון אמר כי "זהו צעד נכון ומתבקש וזוהי הכרת הטוב להרוגי המלכות שמסרו את חייהם על חיי כולנו בארץ הזו. העיתון החליט לעשות את המעשה הנכון והראוי, להוקיר ולהנציח את האחים שגילו מסירות נפש ואם בעבר זה לא קרה – יש להצר על כך". לדבריו, הסיבה המרכזית שמנעה פרסום מהסוג הזה עד כה היא החשש שהדבר יצור "הזדהות עם הצבא יותר מאשר עם הנופלים".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully