וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: לחקור את הזוועות בעזה; ברזיל משיבה השגריר

24.7.2014 / 10:13

שר החוץ של טורקיה דאווטאולו קורא לעצור מיד את "המתקפה האכזרית" ברצועת עזה. ממשלת ברזיל מצטרפת לאקוודור, ומשיבה את השגריר מתל אביב. "ישראל עושה שימוש לא מידתי בכוח"

משרד החוץ של ברזיל הודיע על השבת השגריר מישראל, בשל "ההסלמה הבלתי-מתקבלת" ברצועת עזה במסגרת מבצע צוק איתן. יותר מ-700 פלסטינים נהרגו מאז החל המבצע.

בהודעה שפרסם משרד החוץ הברזילאי, נמסר כי השגריר בתל אביב, הנריקה פינטו, נקרא להתייעצות בברזיליה. בשבוע שעבר הודיעה ממשלת אקוודור כי שגרירה בישראל, גיירמו בסנטה, יוחזר לארצו. "ברזיל מגנה בחריפות את השימוש הלא-פרופורציונלי בכוח שישראל עושה ברצועת עזה. הדבר מסב מספר רב של נפגעים אזרחיים, בהם נשים וילדים".

עוד נמסר כי "בשל המצב החמור", ברזיל החליטה לתמוך בהחלטת מועצת האו"ם לזכויות האדם לחקור את פעולות צה"ל בעזה.

כוחות צה"ל הבוקר, יולי 2014. יותם רונן
כוחות צה"ל, הבוקר בגבול רצועת עזה/יותם רונן

שר החוץ של טורקיה, אחמט דאווטאולו, אמר הבוקר כי הוא "מברך על החלטת מועצת האו"ם לחקור את פשעי המלחמה של ישראל". דאווטאולו אמר כי "הזוועות שעושה ישראל צריכות להיחקר ללא שהות". הוא קרא "לעצור מיד את המתקפה האכזרית בעזה".

בישראל לא מתרגשים: "אום שמום" ו-"חפשו אותי"

בירושלים הגיבו בביטול להחלטת מועצת האו"ם בז'נבה להקים ועדת חקירה לפעולות צה"ל. ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא להחלטה "פארודיה שיש לגנותה".

שרת המשפטים, ציפי לבני, שבעקבות מסקנות דוח גולדסטון לאחר מבצע "עופרת יצוקה" נאלצה במשך תקופה ארוכה להגביל את תנועותיה בעולם, כתבה בפייסבוק: "יש לי רק שתי מילים: חפשו אותי". שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, כתבה: "או"ם שמום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully