וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מונע מאזרחים טיפול: חמאס ירה על בית חולים שדה שצה"ל הקים

24.7.2014 / 0:12

פעילי חמאס ירו עשר פצצות מרגמה לעבר בית החולים, שנפתח בצדו הישראלי של מעבר ארז. לדברי גורם צבאי, שלטונות חמאס בעזה פועלים למנוע מפצועים פלסטינים קבלת טיפול רפואי

צילום: שי מכלוף, אבי כהן, לע"מ, דו"צ, רויטרס; עריכה: קשת סידי; קריינות: לירון בארי

אתמול (רביעי) ירה חמאס עשר פצצות מרגמה לעבר בית חולים שדה שצה"ל הקים בתחילת השבוע בצדו הישראלי של מעבר ארז. גורם צבאי אמר שבידי ישראל מידע כי שלטונות חמאס מונעים מפצועים פלסטינים להגיע לבית החולים לקבל טיפול.

"הקמת בית החולים מתבצעת בשל הנסיבות המיוחדות בתקופה זו ומיועדת להענקת טיפול רפואי הומניטרי לאוכלוסייה הפלסטינית", נמסר מדובר צה"ל אחרי הקמתו של בית החולים.

מבצע "צוק איתן" - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
הותר לפרסום: שלושה לוחמים בצנחנים נהרגו בעזה
ארה"ב: הוארך ביממה האיסור על טיסות לישראל
האם צה"ל חיסל את בכיר הזרוע הצבאית של חמאס?
משפחתו של החייל הנעדר: אין חדש, סומכים על צה"ל

בי"ח שדה במעבר ארז. יולי 2014. דובר צה"ל
בית חולים שדה שהקים צה"ל/דובר צה"ל

בית החולים, שנפתח ביום ראשון בשעה 20:00, מעניק שירותי רפואה בסיסיים כולל טיפול במקרים דחופים, לרבות נשים וילדים, וכן חדר לידה ואפשרות לאשפוז. הוא מאויש על ידי רופאים, אחיות, טכנאי רנטגן ומעבדה.

אין מדובר בפעם הראשונה שארגוני הטרור ברצועה פוגעים באתרים המשמשים למטרות הומניטריות או מנצלים אותם לצורכיהם. ביום שלישי בערב הודיעה אונר"א, סוכנות האו"ם לפליטים פלסטינים, כי גילתה מצבור של רקטות שהסתירו מחבלים בבית ספר של הארגון ברצועת עזה, בפעם השנייה בתוך כשבוע. בית הספר ממוקם בין שני בתי ספר אחרים הפועלים בחסות האו"ם, ואשר מספקים כעת מחסה לכ-1,500 תושבי הרצועה שנאלצו לעזוב את בתיהם. לדברי הארגון, מיד אחרי שהרקטות התגלו, צוות האו"ם עזב את המתחם. כמו כן, נמסר כי אין ביכולתו של הארגון לאשר את מספרן המדויק של הרקטות שאותרו שם.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
דובר צה"ל מציג מקומות אזרחיים מהם יורה חמאס רקטות לעבר ישראל. יולי 2014. דובר צה"ל
אתרים אזרחיים ברצועה שהוסתרו בהם רקטות/דובר צה"ל

"אונר"א מגנה באופן חד-משמעי וחריף את הקבוצה או הקבוצות האחראיות להפרה הבוטה של החסינות של מתקניה תחת החוק הבינלאומי", נמסר בהודעת הסוכנות. עוד נמסר כי אונר"א "עדכנה לאלתר את הגורמים הרלוונטיים והיא נוקטת את כל הצעדים האפשריים לסילוק הרקטות במטרה לשמור על בטיחות בית הספר ועל ביטחונו". הסוכנות התחייבה "לפתוח בחקירה מקיפה באשר לנסיבות התקרית". כמו כן, בארגון הדגישו כי הם מקפידים לשמור על הנייטרליות של מתקניו, ובכלל זה האיסור להכניס אל תוכם נשק והצורך לפקח עליהם ולהבטיח כי הם משמשים למטרות הומניטריות בלבד.

בשבוע שעבר דיווחה אונר"א כי איתרה 20 רקטות של ארגון חמאס שהוחבאו גם כן בבית הספר של הארגון ברצועה. שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, התייחס לכך בדיון חירום שכינסה מועצת הביטחון של האו"ם בעניין המצב בעזה בהשתתפות נציגי ישראל והרשות הפלסטינית. פרושאור אמר בדיון כי חמאס "מנצל את סיוע האו"ם כדי לבצע פשע מלחמה כפול: הוא מאחסן טילים בבתי ספר פלסטיניים ויורה אותם לעבר בתי ספר בישראל". במהלך דבריו פרושאור גם שלף מצפן באולם המועצה, ואמר לחברותיה: "אני מקווה שתפעלו על פי המצפן המוסרי ותבחרו בדרך הנכונה, המוסרית והצודקת במלחמה נגד הטרור".

תיעוד: צה"ל תוקף את בית החולים וואפא ממנו בוצע ירי. דובר צה"ל
תקיפת בית החולים וואפא בעזה/דובר צה"ל

ביום שני פרסם דובר צה"ל צילומי אוויר של אתרים אזרחיים בתחומי הרצועה, מהם שוגרו לטענת הצבא רקטות ופצצות מרגמה לעבר ישראל. בתמונות שהציג דובר צה"ל, תת-אלוף מוטי אלמוז, בחשבון הטוויטר הרשמי שלו, נראים כמה מקומות ציבוריים בולטים, המשמשים את אנשי חמאס לירי על תושבי ישראל. בין האתרים שהופיעו בתמונות: בית החולים וואפא בעזה, ממנו טוען צה"ל כי נורו רקטות מדגם M-75 לעבר גוש דן, בית עלמין בשכונת תופאח וכן גן משחקים ציבורי לילדים.

אתמול בבוקר תקף חיל האוויר את בית החולים וואפא באזור שג'אעיה שברצועת עזה. זאת, בשל ירי טילים נגד טנקים לעבר כוחותינו מתוך בית החולים, וכן בשל העובדה שהמתחם שימש כחדר פיקוד ושליטה לאנשי החמאס והג'יהאד האיסלאמי. טרם ההפצצה באזור, הודיע צה"ל ליושבי בית החולים להתפנות מהמקום. לא התקבלו דיווחים על נפגעים. דובר צה"ל פרסם אמש תיעוד של התקיפה, שבה ניתן לשמוע את נציג צה"ל מוודא בשתי שיחות שונות, שלשום והיום, שבית החולים פונה ממטופלים ונסגר.

(עדכון ראשון: 20:12)

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

נשיא המדינה שמעון פרס עם משפחת החייל סמל מקס שטיינברג ז"ל, יולי 2014. יוסף אבי יאיר אנגל, לשכת העיתונות הממשלתית
הנשיא שמעון פרס מנחם את קרובי סמל מקס שטיינברג שנהרג ברצועה/לשכת העיתונות הממשלתית, יוסף אבי יאיר אנגל
פצועים מגיעים לבית החולים סורוקה, יולי 2014. בן קלמר
פינוי חיילים שנפצעו בלחימה לבית החולים סורוקה בבאר שבע/בן קלמר
הלווייתו של סגן נתן כהן, שנפל במהלך מבצע צוק איתן, בבית העלמין במודיעין, יולי 2014. נועם מושקוביץ
הלווייתו של סגן נתן כהן שנהרג ברצועה, הערב במודיעין/נועם מושקוביץ
פצועים מגיעים לבית החולים ברזילי באשקלון, יולי 2014. ניב אהרונסון
ביקור פצועים בבית החולים ברזילי באשקלון, היום/ניב אהרונסון
בית חולים אל אקצה שנהרס במהלך הפצצה בעזה. יולי 2014. רויטרס
בית החולים אל-אקצא ברצועה שנפגע בתקיפת צה"ל/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully