וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרי בישראל: "התקדמנו, אבל ישנה עוד עבודה לעשות"

שר החוץ של ארצות הברית שנחת הבוקר בישראל למרות האיסור האמריקני לטוס לישראל, צפוי להיפגש עם ראש הממשלה נתניהו ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בנפרד ולדון בהפסקת האש

צילום: דובר שגרירות ארה"ב, עריכה: גדי וינסטוק

שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, אמר היום (רביעי) כי ישנה התקדמות במגעים להשגת הפסקת אש בין ישראל לבין חמאס. "בהחלט עשינו כמה צעדים קדימה, אבל ישנה עדיין עבודה לעשות", טען קרי בתום פגישה עם מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, בירושלים. הוא סירב לתת פרטים נוספים.

מבצע ”צוק איתן” | היום ה-16: עדכונים שוטפים
צה”ל תקף בית חולים בעזה ששימש כחדר פיקוד של חמאס
עובד זר נהרג מפגיעת פצמ”ר בחממה בחוף אשקלון
הטיסות יחודשו? שדה התעופה בעובדה הוכשר לנחיתות זרות

קרי נחת הבוקר בנתב"ג על אף איסור הטיסות מארה"ב וצפוי להיפגש עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו. השניים ידונו במצב בעזה ובמאמצים להשגת הפסקת אש. כמו כן, בהמשך ייפגש קרי גם עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן.

שרת המשפטים ציפי לבני נפגשה מוקדם יותר היום עם באן קי מון. במהלך הפגישה בין שניים נאמר במפורש כי בנושאים ההומניטריים ישראל משתפת פעולה עם האו"ם ולבני ביקשה שעובדה זו תיאמר גם בפומבי. עוד הוסיפה כי לצד הדאגה לסוגיות ההומניטריות ולשיקום עתידי של עזה, יש חשיבות והכרח לפעול ברמה הבינלאומית לפירוק ארגוני הטרור בעזה מנשקם, וכך, לדבריה, האוכלוסייה האזרחית לא תיפגע מנוכחותם של ארגוני הטרור בתוכה וממצבורי הנשק בלב השכונות, כמו גם מהצורך והכרח של ישראל לפעול נגד הטרור מעזה.

כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה 22 ביולי 2014. רויטרס
חיילים בגבול רצועת עזה, אתמול/רויטרס

גורמים במשרד ראש הממשלה אמרו כי אמש שוחח נתניהו עם קרי, וביקש ממנו לפעול להשבת הטיסות של חברות תעופה אמריקניות לישראל. חברות רבות הודיעו על השעיית טיסות לנתב"ג לאחר פגיעת רקטה בבית ביהוד אתמול בשעות הצהריים.

שלשום התייחס נשיא ארצות הברית, ברק אובמה להתפתחויות במבצע "צוק איתן" ואמר כי "אנחנו מתמקדים בלהביא הפסקת אש שתשים קץ למות אזרחים חפים מפשע. הדרכתי את ג'ון קרי להאיץ במאמצים להפסקה הפעולות העוינות. אנו לא רוצים יותר אזרחים הרוגים". לדבריו, "ישראל גרמה לנזק משמעותי לתשתיות הטרור של חמאס בעזה". אובמה הוסיף כי "לישראל יש את הזכות להגן על עצמה ממתקפות הטילים ומהמנהרות של חמאס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully