וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרדכי בערבית לאל-ג'זירה: "הצבא שלנו בשטח, לא מתחבא"

עומר ויקסלבאום

23.7.2014 / 10:06

מתאם פעולות הממשלה בשטחים התראיין לאל-ג'זירה בערבית, יומיים אחרי שליברמן קרא למנוע את שידורו בישראל בשל היותו "מערך הסברה של חמאס". "איפה חאלד משעל? במלונות?"

צילום מסך

אחרי ששר החוץ אביגדור ליברמן אמר כי יש לשקול להפסיק את פעילותה של אל-ג'זירה בישראל, שלדבריו מהווה "עמוד תווך במערך ההסברה של חמאס" העניק אמש (שלישי) מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב פולי מרדכי, ראיון לרשת במהלכו ספג ביקורת על העמדה הישראלית.

כבר בתחילת הריאיון תקפה המגישה ברשת החדשות הערבית הגדולה בעולם שבסיסה בקטאר את מרדכי, ושאלה: "אתה יודע שאתה מופיע כעת ב'סניף התקשורתי' של ארגון טרור, כך לפחות לפי איך שתיאר אותנו שר החוץ שלך?". אלוף מרדכי בחר להתעלם מהאמירה, אולם הודה למגישה על הבמה שנתנה לו.

"צוק איתן": עדכונים אחרונים
דובר צה"ל: "הקרב עוד לא הסתיים, חמאס נפגע קשות"
שני קציני צה"ל נהרגו אמש ברצועת עזה
הפצת שמות ההרוגים בווטסאפ: מצ"ח חוקרת 3 חיילים

ראיון עם פולי מרדכי לאל ג'זירה. צילום מסך
מרדכי ומגישת אל-ג'זירה/צילום מסך

מרדכי אמנם הודה כי במהלך הלחימה ישנן "טעויות" שמשמעותן אובדן חיים של חפים מפשע, אולם תלה זאת בעובדה שחמאס משתמש בילדים, בבתי חולים ואפילו במוסדות דת בתור מגן. "אף לא פעם אחת הפצצנו במכוון מקום בו יש אזרחים. אנו עצובים ומצרים על הרג ילדים אבל כשהחמאס רואה שילדים מתים הוא שמח".

מגישה: "אין לך הוכחה למה שאתה אומר".

מרדכי: "יש תמונות של בתים אזרחיים עם מנהרות שיוצאות מהם, והילדים למעשה בחזית הראשונה. בצה"ל המפקדים נמצאים בחזית. איפה נמצא חאלד משעל? במלונות? אם את רוצה הוכחות אני מוכן לבוא לקטאר עם תצלומי אוויר ועם תמונות מהשטח שמראות איך (פעילי החמאס) יוצאים מאמבולנסים. עם תמונות של מנהרות בבתי החולים".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
חטיבת גולני חשפה מנהרה ובה תשתיות שונות בלב הכפר שג'אעיה. יולי 2014. דובר צה"ל
מנהרת שנחשפה על ידי כוח גולני ברצועת עזה/דובר צה"ל

בתשובה לשאלה מה רוצה ישראל להשיג במערכה הזאת מול עזה, והאם נשקלות דרישות חמאס ענה אלוף מרדכי כי בראש ובראשונה יש להפסיק את האש לשטחי המדינה בידי ארגוני הטרור. "יש לנו אינטרס (לשמור על השקט) אין לנו דבר נגד העם ברצועת עזה. אנו נגד החמאס".

"האם זה צבא הומאני?"

מגישה: "אתה כמתאם הפעולות בשטחים מבקש להפסיק את האש כיוון שהצבא הישראלי לא מסוגל להמשיך במלחמה?"

מרדכי: "הצבא מסוגל להמשיך עוד שבוע ועוד חודש".

מגישה: "אבל ברור שלא הצלחתם לעצור את ירי הרקטות אחרי 16 יום של לחימה, וברור כי ההתנגדות הפלסטינית הפתיעה את ישראל בפעולות איכותיות ואפילו הצליחה להעביר את המלחמה הזו לשטחכם".

מרדכי: "במלחמה הזו יש צבא חזק שעושה הכל כדי להגן על עמו. הצבא שלנו נמצא בשטח ולא מתחת לאדמה. הוא לא נמצא בקאטר בווילה כמו משעל. המנהיג צריך להיות בשטח כמו המנהיגים הישראלים ולא להתחבא".

מגישה: 600" אנשים נהרגו בעזה ומעל 3,000 נפצעו, רובם אזרחים. האם זה צבא הומאני?"

מרדכי: "מדובר בצבא שהוא צבא הומאני. אונר"א הודיעה היום כי שוב נמצאו טילים בבית ספר? האם זה הגיוני? האם זה הגיוני שיש טילים בבתי מגורים?"

בהתייחסו לדיווח על ירי לעבר משרדי אל-ג'זירה בעזה השיב מרדכי כי אם היה כזה מצד ישראל הוא היה לא מכוון והוסיף כי הנושא ייבדק. "כל דבר שקורה – אם נפצעו אזרחים אנו נבדוק. יש עשרות תקיפות שנמצאות בבדיקה".

עשן ולהבות במהלך הלחימה בעזה. יולי 2014. AP
תקיפות צה"ל ברצועת עזה/AP
מסוק צה"ל מעל רצועת עזה 22 ביולי 2014. רויטרס
מסוק צה"ל בשמי הרצועה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully